İlk önce nasıl bir turşu kuracağınıza karar vermeniz lazım. Turşunun kalitesini tutturabilmeniz için, seçeceğiniz, domatesin, salatalığın, acı biberin ya da tatlı biberin hormonsuz olmasına dikkat etmelisiniz...


Bu kısa girişi yaptıktan sonra turşunun kısaca bilimsel tarifini yapalım. ''Turşu en yaygın şekliyle tuz, sirke ya da limon suyu eklenerek hazırlanmış salamura suyu içinde bekletilerek hazırlanan bir tür yiyecek. Eskilerin gıda maddelerini uzun süre saklama yöntemlerinden biri de ayrıca. Turşular sadece sebzelerle sınırlı kalınarak kurulmuyor, erik, armut ya da muşmula gibi nefis meyvelerle de hazırlanabiliyor.'' Böyle bir tarif çıkıyor karşımıza...


Turşularıyla meşhur bir de Ankara'da ilçemiz var Çubuk. Envayi çeşit turşuyu ve turşuluk malzemeyi Çubuk İlçesinde bulabilirsiniz. Yaz aylarında bu ilçemizde sürekli yapıla gelen bir de Turşu Festivalimiz var. Her ne kadar salgından dolayı şimdilerde yapılamıyorsa da çok yönlü bir festival ve güzel bir tanıtım Çubuk İlçemiz için...


Turşu kurarken en önemli malzememiz tuz. Bununda bir özelliği varmış, bildiğiniz sofra tuzları değil de, iri salamura tuz kullanılırmış. Ben de turşu kuranların yalancısıyım billahi... Diğer önemli bir malzeme de sirke imiş. Sirke ne kadar kaliteliyse turşu da o kadar güzel olurmuş. Üzüm sirkesini tavsiye ediyorlar turşu ustaları... Diğer elzem bir malzememizde su, yalnız çeşme suyu değil de bildiğiniz marketlerde satılan kaliteli su kullanmak gerekiyormuş bunu da antiparantez belirtmeden geçmeyelim.


Bir önemli noktada, turşuda kullanacağımız malzemelerin (domates, biber, salatalık, havuç, acur.) vb. çok sert olmasına dikkat etmeliymişiz... Kullanacağımız kaplar açısından da en güzel cam kavanozlar kullanılmasını tavsiye ediyorlar, bu işin ehli insanlar...


Buraya da dikkat etmek lazım özellikle... ''Turşu kurarken içine sarımsak, maydanoz, dereotu, kereviz sapı, kişniş tohumu, hardal tohumu, defne yaprağı gibi malzemeler ekleyebilirsiniz. İçine ekleyeceğiniz nohut da mayalanmayı hızlandıracaktır.'' Eğer ki yaptığınız turşunun da uzun müddet dayanmasını istiyorsanız kavanozları önceden sterilize etmek gerekiyormuş.


Hadi iyisiniz turşunun ve turşu kurmanın püf noktalarını dilim döndüğünce anlattım size. Zaten İnternet Ortamında da bulabilirsiniz. Parti Kurmak mı? Haaaa o da vardı değil mi? O iş zaten turşu kurmaktan da kolay. Cumhuriyetten beri, hatta daha öncesi de var yüzden fazla parti kurulmuş memlekette, alıyorsun eline bir kalem kağıt, bir dilekçe yazıyorsun ilgili makamlara, beş on tane il teşkilatı binası, beş on tane ilçe teşkilatı binası, onlara birer tane esnaftan ya da başka meslekten başkanlar atıyorsun. Hooop işte senin de bir partin olur. Turşu işi zahmetli iş, parti kurmak mı? Oooooh o her bir şeyden kolay. Tabi parti kurarken bir takım yazılı kaynaktan da yararlanmakta fayda var. Size önereceğim bir kaynak kitap adı vereyim. ''Parti Kurmak Parti Vurmak.'' Aziz NESİN. Hadi kolay gelsin turşu kuranlara da, parti kuranlara da, arkadaşlar...

( Parti Kurmak Turşu Kurmak başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 24.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.