“Beni Oklavayla Kovalar!”

   Yokuş aşağı inmeye başladı.
   Yılmaz’ ın aklında öğretmeninin söyledikleri vardı!
   “Farkını ortaya koymak!”
   Arkadaşlarından farklı olduğunu ortaya koymak ne demekti?
 
   Sokakları gezdi!
   Arkadaşlarını gözlemledi. Daha önce göremediği şeyleri aradı.
   Top oynayan erkekler, ip atlayan kızlar! Duvar dibinde pinekleyenler. Burun deliklerinde bir şeyler arayanlar!
Osman:
   “Yılmaz! Koş ulan koş!”
Yılmaz:
   “Ne oldu?”
   “Birazdan kavga çıkacak. Çekirdek aldım izleriz!”
   “Bugün hiç keyfim yok. Siz takılın!”
Naci:
   “Adam eksik olabilir! Sen de gel! Yedekte beklersin!”
Yılmaz:
   “Ya tamam! Gidin siz. Belki uğrarım.”
Osman:
   “Hayret, ilk kez bir kavgaya burun kıvırdı.”
Naci:
   “Merkür geriye gidiyor herhâlde!”
 
   Yetenek yarışmasını ve teyzelerin söylediklerini kafasında tekrarladı. Diğer çocuklardan bir farkının olması gerektiğini düşündü. Arkadaşlarına benzemekten korktu.
   Yetenek kazanmaya karar verdi! Yolunu değiştirdi. Adımlarını hızlandırdı.
 
   Mahallenin Halk Eğitim Merkezi!
   Bankta oturan memurun yanına geldi.
Yılmaz:
   “Yetenek kazanmak istiyorum!” Memur, karşısındakini süzdü.
   “Doğru adrestesin! Bak, giriş kapısında bir kâğıt asılı. Üstünde kurslar ve ücretleri yazıyor. İstediğini seç!”
   Yılmaz, giriş kapısına koştu. Kâğıdı okumaya başladı!
   “Bağlama yüz! Gitar yüz! Şan yüz elli! Resim yüz elli! Böyle fiyat mı olur ya? Annem bu fiyatları duysa beni oklavayla kovalar!”
Memur yanına geldi:
   “Seçebildin mi?”
   “Bu paralara kaç tane ekmek alınır biliyor musun, memur abi?”
   “Doğru! Kurslar biraz pahalı. Ama sanatçıların hayatlarına bakarsan, hepsi buralardan geçmiş.”
   “Bizim Halk Eğitim Merkezi’ nden mi?”
   “Hayır! Ama onlar da başka kurslara gittiler. İleride de kat kat kazandılar!”
   Yılmaz, memurun söylediklerinden etkilendi!
   Sanatçıların buralardan geçtiğine inanamadı. Özellikle de Halk Eğitim Merkezi’ nden!
   
   Bunun bir işaret olduğunu düşündü!
   Ama kendi gözleriyle de görmesi gerekiyordu. Televizyonda gördüğü insanlarını geçmişini merak etti. Mahalle Kütüphanesi’ nin yolunu tuttu.
 

-SON-


( Yetenek Kazanmalıyım 2 - Halk Eğitim Merkezi başlıklı yazı yasinnmnylmz tarafından 23.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.