B/aşk/a İzler


Kırgın sabahların ve aşılmaz saatlerin içinde anlaşılmaz bir yalnızlık bu… Rüzgâr kesmiş umutların ve arkası yarın hayallerin mutlak tekrarını gözlere çekilmiş perdeler yansıtmakta. Her bakışın telafisiz sonuçları, telaffuzu zor gerçeklerin ispatı gibi. İsnat edilmemiş her duyguyu sui zan altında bırakan bir sevgi bu, riyakâr hayatın gösterişsiz beklentilerine inat. Özlemlere inat, özlenene inat bir hasret vurgusu... Sahte bir hayatın mükemmel kurgusu ve en kötüsü de; yaşayamadıklarımızdan çekildiğimiz bu ölüm sorgusu... Ne verecek cevabım var, ne susmaya takatim. Ne ihanet var içimde ne aşka sadakatim…


 Bekliyorum, belki gün gelecek ne beklediğimi de anlayacağım, bir hayal belirecek gözlerimi kapayınca, bir ses duyacağım uzaklardan içime işleyen, belki bir duygu daha yeşerecek içimde, kim bilir, bir can daha atacak kırıkları kaynamış kalbimde. Küflü bir zamanın pas tutmuş hayallerinde yaşamaktan yoruldum, sabaha çıkaracak bir ümit lazım bana, güneşe baktıkça yaşama sevincimi ısıtacak bir gülüş… Ellerini tutmak için bastırılamayan bir heyecan, saçlarını koklama arzusu, gözlerinde kaybolma hissi, ne bileyim işte ne olursa… Yaşadığımı anlamak istiyorum artık, bir sebep istiyorum her şeyden önce, acısını çoktan razıyım, acımı sevdirecek bir neden istiyorum. Tozlu raflara kaldırılmış beklentiler olmamalı bunlar, kilit altında tutulacak duygular olmamalı, her şey biz insanlar için değil mi? İnsan olmanın, insanca yaşamanın hakkını istiyorum, geç talep edilen bir istek gibi düşün bunu ya da geç tecelli eden bir adalet…


 Ümitsiz değilim, çaresizim belki biraz, şunu da iyi anladım ki; kayıpların olabilir, sevda yanıkların, geçmeyen yara izlerin olabilir. Affı hak etmeyen suçların, ağır yenilgilerin olabilir. Mecburen yaşayıp, mecburen sustukların olabilir. Her şey olabilir, hiç olmaz dediklerin bile. Nefes alıyorsan eğer, hâlâ ümit var demektir. Ama vicdanın susarsa, bil ki o gün kaybettin demektir...


Ahmet Çabuk / Sevgi ve Aşk Denemeleri


( B/aşk/a İzler başlıklı yazı Ahmet Çabuk tarafından 23.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.