Yıldız Gülüm Kardeşimim Muazzam Eserini Okurken
Gülüm Çamlısoy Yazarına ait şiir paylaşımları - Edebiyat Yolu

  Biraz önce Yıldız Gülüm kardeşimim ” Vakit Dolmuşsa” muazzam eserini okurken sık sık telaffuz ettiği şairemiz Nilgün Marmara hakkında yorum yazdım, elimizi uzatamadık uzata bilir miydik, engel olamadık olabilir miydik babında. Şimdi kardeşimin yazısından dolayı düşünceye daldım. Kader dediğimiz alın yazımız, Âlemlerin Rabbi tarafından yazıldığına iman ediyoruz iman edenlerce bizler bu şu değildir ki; Âlemlerin Rabbi yazdı kulu (Haşa) kulu bunu gerçekleştirdi kulun ne suçu var? Bu öyle değil! İnsanoğlu dünya hayatından önce bu dünyaya geleceği anı ahirette yaşadı, -burada yaşadığımız yüz yıl iki yüz yıl bir bakıyorsun bunca zaman bir saniyede gelmiş geçmiş bunu dip not olarak alın- yani kulun bu dünyada kendi iradesiyle nasıl yaşadığını Âlemlerin Rabbi bildiğinden onu alnına yazdı ve kulda kendi iradesiyle yaşadı...

Ecel ne bir dakika geç kalır ne de erken gelir, bu bağlamda düşünüyorum sesli sesli yardım etmemiz mümkün olmazdı, çünkü bu onun seçimiydi, yoksa haşa sümme haşa, Rabbimiz kulun suç işlemesini bekleyen değildir, Rahmeti keremi lütfu ihsanı affı… Sonsuzdur onun güç ve kudretini idrak etmekten aciziz. Üzülüyorum kendi iradesiyle hayatına son verenleri duyunca, yüreğim parçalanıyor…
 
İnsan bu, sözcüklerle kelimelerle muhatap olunca içli dışlı biz yazanlar gibi mutlaka yol oraya çıkıyor duyduğu derin üzüntüsünden hassas duygularından dolayı. Hislerini saklamadan cesurca iç hesaplaşmayla ortaya döken yazan kaç yazar arkadaşımız vardır Yıldız Gülüm gibi? Ben rast gelmedim ve hayranım kardeşime duygusuna eserlerine, okurken sarsılıyorum ve onun eserinden alıntılar ilhamlarla güzel bakışıyla iç hesaplaşmasıyla birkaç eser meydana çıkarıyorum Rabbimin yardımıyla.

Yani insan bazen çırpınsa da kardeşim gibi benim bizler gibi, saçları küçükken annesince sevgiyle örülen neşeyle oynayan bir kişinin akıbetinin bu olmasını insan yediremiyor üzülüyor. Uzansa elin dünyanın her köşesindeki insanın gönlüne, bir gülümseme ekivermek için çok güzel olurdu, olmuyor! Bu bizi karamsarlığa sürüklemesin, yıldırtmasın…
 
Her şeyi yazmak mümkün olmazsa da herkesi sevip kucaklama arzusu mümkündür, engelleyen yok bizden başka, yolumuz gelirse kabul edersek düşeriz aşka, istemezsek te yaşarız başka başka. “Yürek infilak eder KENDİ ELİMİZDE ve yeryüzünde saklı tüm lügatler bir çağ yangını ile mahşeri çağrıştırırsa da” karınca misali bir damla suyu taşıyan olmak gerekir buda mümkün olursa, inşallah mümkün olur seçimimizle inşallah.

Ne bir günde sonlanan hayat var diye hayattan vazgeçmiyoruz, nede dünyada hayat hep bizim diye gururlanmıyoruz, orta yolda insanı severek kendimizi sevmenin zirvesine çıkarak yaşamayı seçiyoruz. Rabbim hakkımızda hayırlısın versin, akıbetimizi hayırlı etsin inşallah, âmin. Kardeşime teşekkürler ediyorum bu duru sahtelikten uzak duygu ve hisleriyle yazdığı okuttuğu ve satırlarıyla ilham olduğu için, selamlarımla.
 
Mehmet Aluç
( Yıldız Gülüm Kardeşimim Muazzam Eserini Okurken başlıklı yazı kul mehmet tarafından 15.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.