13 EYLÜL SABAHI
Yine Bir fıstık zamanı idi Antep fıstığı nın, beng olarak toplandığı dönemde okullar tatil olduğu için Annemle Nizip e mahsulleri toplamak içİn gitmiştik..Sene 1980
Fıstık bizim hayatımızda önemli bir yere sahiptir.. Yaşarken ölürken hep bir sebep olur. 38 sene sonra yine fıstığa giderken trafik kazası geçirmiş ve yanımda annemi kaybetmiştim..
13 Eylül sabahı köye gideceğiz gidemiyoruz.. Neden, sokağa çıkma yasağı var ve hareket edemiyoruz.. Sık sık görmeye basladığımız askeri üniformalı Bol yıldızlı yaşlı adam ekrana çıkıyor. Anlatıyor Anlatıyor Anlatıyor.. Ama ilkokula 4 giden ben için anlatılan şeylerin hiç anlamı yoktu..
Oysa anlatılanlarda yapılanlar da tüm toplumun
Yeniden şekillendirilmesi yapılırken sadece benim hayatım değil tüm toplum depolitize hale gelirken, 
-Cumhuriyeti kuran İradenin açık hedef haline getirilerek, 
-Terörize olacak dinci yapılanma lara  anti kominist gördükleri gerekçe ile cevaz veriliyordu.. 
-Bir taraf apolitik olurken dinci teröristler siyasi amaçları etrafında birleşerek TR yi yönetmeye hazırlanıyorlardı..
Haberlerde artık öldürülen yaklaşık  25 kişinin adı ve olayı konu edilmiyordu.Bıçak gibi kesilmişti.. Yüzbinlerce genç belediye otobüsleri ile yakalanıp/yakalanıp, günlerce süren gözaltı süreçlerinde, ailesi arkası varsa araya girenlerce kurtarılır, geriye kalana bir kaç sene hakim önüne çıkmak için beklerdi.. Garibanın babası, araştırsa bile yer değişikliği yapılan, 3. Karakoldan sonra oğlunun ya da kızının nereye götürüldüğünü bilemezdi bile.. Böyle bir TR de Anayasa mahkemesi de olsa 1402 sayıl lı yasa çıkar ve Prof da olsan seni üniversite den koparır ünvan sız kenara koyar.. Ozan Arif in kasedleri gizlice elden ele dolaşır Ozan ı dinleriz.. Dönen dolaplar kafamızda hafiften şekillenmeye baslar.. 1982 yılında halk oylaması yapılır Anayasa kabul edilir.. Oy oranı neredeyse katılım oranına eş değerdir.. %92 evet almıştır.. Halk öyle bir psikolojiye sokulmuştur ki "olayları kesen cunta" Evet derseniz oylanacaktır şekline dönüşmüştür.. Artık 1986 ya gelmişiz dir  kısmen Sıkıyönetim uygulanan iller vardır Üniversite ye gideceğiz, Ama giderken annem" aman ha kimse ye uyma ". Siyaset senin neyine gerek gibi 12 Eykük öncesinin travması ile sadece okumamı öğütlüyordu.. Halbuki dışarıdaki hayatt,  Türk düşmanları molasız çalışıyor ezanla hareket e geçiyorlardı..Siyaset hayat gerçeği olarak herşeyin anahtarı idi.. İyiysen yardımların kapısını, kötüysem kötülüklerin kapısını... 
Bizler kendi halimde yasayan ortalama bir Türk ailesiydik. Devlet diyorsa doğru diye düşünüyorduk Ama devlet ele geçirilmişse ne olacak? Yine doğru mu söylüyordu? Devletin başbakanı bile özel harp dairesinin maaşlarının başka bir ülke tarafından ödendiğini bilmediğini  57.Hükümet zamanı itiraf etmişti..
O zaman %92 ile kabul edilen anayasa  oy oranında bir yanlışlık vardı.. Toplum yine şaşırtılmıştı.Gerçeklik olarak gösterilen şey aslın da gerçek değildi . Buna göre ;
A-Dayatılmış gerçeklik
B-Sanal gerçeklik
C-Mutlak Gerçeklik
----+-
Birincisinde var olan sonuçun, olağan şartlar sebebi ile oluşmadıgını bildiğin halde beyin öyle bir bombardımana tutulur ki sen olmayan hali gerçek gibi görürsün.. Medya, devlet başkanı, kurum başları sürekli aynı şeyleri bahseder.. Farklı olanları gizler veya öne sürmez.. Gladıo aynı silahla Sağcı ve solcuyum öldürmek için kullanılması, adalet i.n değil de bizzat dönem başı tarafımdan bir sağdan bir soldan denilmesi, bizzat ABD başkanına bizim çocuklar diyerek bahsedilmesi, Yunan ın tekrar NATO ya alınması, papa nın vurulması,kominist sistem in koftiden devlet yapısının ve çökeceğinin bilinmesi, Yeşil kuşak projesinin ılımlı İslam denilerek ülkemizde dayatılöası, %92nin temel sebebidir.. Esad ın 2011. Seçimlerinde %99 oy alması gibi
B-Olmayan hal, sanki gerçekmiş gibi algılanır ve bunun içinde Allaha şükredilir.. Hergün 25 kişi ölüp/öldürürken 13 Eylül sabahı bilinen sanıklar bilinen yerlerden alınmaya başlar.. Çetelesi tutulmuştur.. 15 Temmuz daki flaş bellek gibi ..Fatura siyasete. Kesildi. İhtilalci komutanlar duyduğumda afallamıştım Boğazdaki çoğu yalıya da el koymuştu.. Mit raporu ile 5* lı otellerde dönemin sanatçılarını, dönemin bir kısım paşaları zifaf eylemişti..
C-Mutlak gerçeklik hali, Allahın insanlığa lutfüdür .. Zaman geçer şartlar değişir, fakat önceki sonuçlar sabit olduğu için gerçek değişmez.. %92evet oyu alınmıştır.. Yüksek oy çıksın diye il il dönemin üyeleri oylama lehine mitingler düzenlemiştir. Kendi kıçlarını kurtarmak için anayasaya koydukları geçici 15.madde ve sıkıyönetim döneminde çıkan karar, Emir yönetmeliklerin değiştirilemez olmadığına dair  hükümlerle korunmak için Esad gibi görüntüden plebisit yapmıştır..
Şimdi bu şartlar altında millet mi ikiyüzlü bu şartları hazırlayanlar mı çok yüzlü...?
Gladıo bir NATO yatırımı dır.. Ekonom ik külfetleri vardı.. Ortadan kaldırılmaz..Renk değiştirir şekil değiştirir.. 2.dünya savaşı sonrası kendi. Müttefiki SSCB ye dünyanın bir tarafı bırakılarak ABD firmalarını n öneleneöz yükseliş şartları ayarlanmış diğer ülkeler 2.dilime saklanmıştır.. Yeşil kuşak projesi ile Müslüman ülkeler e geri kalmışlık ve gelişm ezlik empoze edilirken ekonomik olarak da pazar olarak rahat a kullanılmıştır.. ABD 1980 lere kadar sol kelimesi sendika kelimesi bile Veba  kadar tehlikeli kavramlar olarak kabul edilmiş bunu savunan insanlar yok edilmiş cezaevlerine atılmıştır.. Amerikan malı bir köpek, yabmcı bir insan dan daha değerlidir.. Amerikan menfaatı en üstün değerdir..
Tabi ki ordumuzu kirletmek için kötü niyetliler in önüne sunamayız.. Ordu için de dünde klikler vardı Bugünde vardır Yarında olacaktır.. Ama Türk milliyetçisi olan ve Türk çe düşünüp Türk e göre yorum yapıp 100 yıllık sonuçlara varanleın varlığı onların kafasını deliklerinden bile çıkarmasına engel olacaktır..
13Eylül sabahı nereden geldiyse aklıma geldi. Olayların birden kesildiği  e Antep fıstığı ın hala hayatımızda önemli bir yeri olduğu..

TORUN HALİLİ
( 13 Eylül Sabahı başlıklı yazı HALİLİ tarafından 13.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.