KUR'AN'DA=İSLAMİYETTE REANKARNASYON  YOKTUR :

Çağdaş dünyanın zaman zaman insanlığı peşinden sürükleyeceği parlak iddialarla ileri sürdüğü gerek dinsel gerek düşünsel alanda iddiaları olagelmiştir.Reankarnasyon fikri de bunlardan biridir .İslam ve öğretilerini , Kur'an ve temel ilkelerini tevhid inancının gereğini bilmeyenler bu ve benzeri akımlara çabuk kapılırlar .Oysa kainatın her şeyin herkesin yaratıcısı tek Allah , insanlığı Adem Peygamberden beri uyarır bu tür sapmalara karşı .İnsan için bir dünya hayatı vardır , bir de ölüm ve sonra dirilişle başlayan ölümsüz ahıret hayatı vardır , başka bir dönüşüm gel gitler söz konusu değildir , ve ölen insan asla geri gelmesi söz konusu değildir .

(Mümin /11)

قَالُوا رَبَّنَٓا اَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَاَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ اِلٰى خُرُوجٍ مِنْ سَب۪يلٍ

Onlar şöyle diyeceklerdir: " Rabb'imiz ! bizi iki defa öldürdün, iki defa hayat verdin...”

NOT : Bazı insanlar bu ayeti delil göstererek , hah ! işte bak ayet reankarnasyona delil diyorlar , oysa burada ana rahmi doğum ve ölüm anlatılır , cenin anne rahmi karanlığında(1.ölüm) sonra doğum(1.hayat) ve dünya hayatı , ölümü gerçekleşir(2.ölüm) sonra da kıyamet dirilişidir(2.hayat) bahis konusu olan , yoksa dinimiz ve kur'an'a göre ölüm bir defadır ,ölüp tekrar gelmek tekrar ölmek tekrar dünyaya gelmek şeklinde tekrar dirilişler tekrar ölümler asla söz konusu değildir , bunu ayetlerle görelim :

(Duhan /56)

لَا يَذُوقُونَ ف۪يهَا الْمَوْتَ اِلَّا الْمَوْتَةَ الْاُو۫لٰىۚ وَوَقٰيهُمْ عَذَابَ الْجَح۪يمِۙ

''..orada(cennette) ilk ölümden başka ölüm tatmazlar. Allah, onları cehennem azabından korumuştur...''

NOT : hesap kitap görülmüş cennete gidenler veya cehenneme gidenler gitmiştir , ve oradan artık geriye dönüş yoktur,BAŞKA BİR ÖLÜM TATMAYACAKLAR EBEDİ OLARAK SONSUZCA orada kalacaklardır.

(Saffat /59)

اِلَّا مَوْتَتَنَا الْاُو۫لٰى وَمَا نَحْنُ بِمُعَذَّب۪ينَ

''..sadece birinci ölümümüz dışında bir şey yok, değil mi ? artık bize azap da çektirilmeyecek..”

(Bakara /28 )

كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللّٰهِ وَكُنْتُمْ اَمْوَاتًا فَاَحْيَاكُمْۚ ثُمَّ يُم۪يتُكُمْ ثُمَّ يُحْي۪يكُمْ ثُمَّ اِلَيْهِ تُرْجَعُونَ

''..Allah’a karşı nasıl iyilik bilmez olursunuz ! Cansız haldeydiniz, size canı O verdi ! Sonra sizi cansız hale getirecek ve yeniden can verecektir.Sonra O’nun huzuruna çıkarılacaksınız...''

NOT : yani daha siz yoktunuz ortada , hani ölü toprak tabir edilir ya 'ortada olmayan şey için aynen bunun gibidir ölüm haldeydiniz yoktunuz ortada ,sonra bu hayata geldiniz,sonra bu dünyada öleceksiniz bu da tek ölümdür işte ,sonra da diriltileeceksiniz demek .

(Müminun /99)

حَتّٰٓى اِذَا جَٓاءَ اَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِۙ

Onlardan (kafirlerden) birine ölüm geldi mi şöyle der: “Rabbim ! Beni geri çeviriniz...

(Müminun /100)

لَعَلّ۪ٓي اَعْمَلُ صَالِحًا ف۪يمَا تَرَكْتُ كَلَّاۜ اِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَٓائِلُهَاۜ وَمِنْ وَرَٓائِهِمْ بَرْزَخٌ اِلٰى يَوْمِ يُبْعَثُونَ

Terk ettiğim dünyada iyi işler yapayım.” “Hayır, asla!” (denir.) O, o sözü söyler ama önlerinde yeniden dirilecekleri güne kadar bir engel vardır.


NOT : Berzah engel demektir , her insanda iki nefis vardır; birincisi beden, ikincisi ruhudur. Ana rahminde bedene ruhun üflenmesi, bütün organların tamamlanmasından sonra olur. Böylece o, dinleyebilen, basiret ve gönül sahibi olan farklı bir canlı türü haline gelir (Müminûn 23/12-14 ve Secde 32/7-9)
Ruh, bedeni ev gibi kullanır; beden uykuya dalınca çekip gider, uyanınca geri gelir. Ölen beden yıkılan ev gibi olur, yeniden dirilinceye kadar ruh oraya dönmez. Ölen kişinin yalvarması boşunadır, çünkü ona ek süre tanınmaz (Münafikun 63/11). Ruhla bedenin tekrar birleşmesi yeniden diriliş sırasında olacaktır. (Tekvir 81/7)
Burada ölen kafirin ruhu Allah’a yalvarıyor. Bu, bizim rüyada yaptığımız konuşmalar gibidir. (Nahl 16/28-29, Enfal 8/50-51) Bu, onların tevbesidir ama Allah Teala böyle bir tevbeyi kabul etmeyeceğini bildirmiştir:Allah’ın kabul sözü verdiği tevbe
 (dönüş), bir cahillik ederek# kötülük işleyen sonra vakit geçirmeden dönüş yapanların tevbesidir. Allah, onların tevbesini (dönüşlerini) kabul eder. Allah bilir, doğru kararlar verir. Kötülükleri işlemeye devam eden, ölüm gelip çatınca da "Ben şimdi tevbe ettim (dönüş yaptım)" diyenlerinki, tevbe değildir. Kâfir olarak ölenlerinki de değildir. Onlar için acıklı bir azap hazırlamışızdır. (Nisa 4/17-18)

İşte ayetlerde apaçık gördüğümüz gibi tek ölüm vardır ve artık geriye(dünyaya)dönüş yoktur Reenkarnasyon, ölen bir kişinin ruhunun bir başka bedene geçerek yaşamaya devam edeceği iddiasıdır.REANKARNASYON iddiacıları aynı bedene değil farklı bedenlerde dolaşır  derler , ilginçtir said nursi'de aynı saçmalığı söylemiştir , ben 80. bedendeyim ve daha da gidip gidip geleceğim diyor yazılarında.Reenkarnasyon olarak bilinen,ölüp başka bir bedende tekrar hayat bulma inancında olduklarını bildirmektedirler. Allah ise onlara bu inançlarının sadece tahmin ve kurgu olduğunu bidirmektedir.

(Casiye /24)

 اِنْ هُمْ اِلَّا يَظُنُّونَ

. ''..onlar sadece tahminde bulunuyorlar...''

sonuç olarak diyebiliriz ki bilinçli samimi bir mü'min asla reankarnasyon olarak bilinen insan ölünce dünyaya yeniden defalarca başka bir beden ile döner iddiasına inanmaz , diğer başka inanç kültür  insanları kendi bilecekleri bir iştir ama samimi karakterli duyarlı bir müslüman sadece ölümsüz ahıret hayatına inanır , ölürüz ve Rabb'imiz bizi takdir ettiği o kıyamet günü ile başlayan ölümsüz hayat için yeniden diriltecektir daha önce değil .

14.09.2020
mustafa kaya
( Reankarnasyon başlıklı yazı cirik tarafından 7.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.