Her şiir yazan şair mi, sorusunu sorduğumuz zaman, buna olumlu bakanlarda, olumsuz bakanlarda illaki olacaktır... Her yazı yazan yazar olmadığı gibi, her şiir yazana da şair diyemeyiz. Bu gün edebiyat sitelerinde on binlerce insan kalem oynatıyor, klavye tuşluyor... Ne için yazıyorlar, nedir amaçları? Meşhur olmak mı, herkesin kendilerinden bahsetmesi mi, adı sanı duyulmamış bölgesel televizyonlarda boy göstermek mi? Hiç sanmıyorum! Bir çok insanın şiir yazıp da meşhur olmak umurunda bile değil, anladığım kadarıyla... Rahatlamak için, deşarj olmak için, hey burada ben de varım, demek için yazıyorlar...

Bir toplumsal dayanışma yeri aslında edebiyat siteleri... Kimimiz solcu, kimimiz sağcı, kimimiz orta yolcu, her ne ararsan var özetle... Benim bir fikrim, siyasi bir görüşüm vardır illaki, sizin de vardır, biliyorum. Kimselere dayatmadıktan sonra, benim gibi düşüneceksin, o konuyla alakalı yazacaksın, diye, bir sorun yok.

Şair olursunuz, olmaya, kimine göre dünyanın en zor işi ise de, öyle düşünmeyenler da var, onlara göre de çocuk oyuncağı şiir yazmak... ''Her üç kişiden dördü şairdir Türkiye'de'' demiş Aziz Nesin Usta... Ben bakıyorum kendi şiirlerime, dördüncülük garanti nasılsa diyorum Ahmet, kendi kendime, öyle avunuyorum, avutuyorum kendimi... Sizi bilmem!

Hem şair, hem de insan, hem yazar, hem de vicdanlı bir vatandaş olabiliyor muyuz? İşte budur aslolan... İstediğin kadar şiir yaz, bir kediye tekme attıysan, bir güvercine yaz sıcağında bir tas soğuk su vermediysen, bir ağacın dallarını durup dururken kırdıysan, televizyonlarda mezhebi ve meşrebi ne olursa olsun, acımasızca katledilen insanları görüp de gözlerin nemlenmiyorsa, zaman da boşa geçmiş senin için, yazma uğraşıda... Ne diyebilirim ki?

''Söz uçar yazı kalır.'' derler... Sadece siz mi, biz mi yazıyoruz? Sağ ve solumuzdaki meleklerde yapıp ettiklerinizi bir bir yazıyor, ''Al yazdıklarımızı oku'' denene kadarda yazacaklar... İşte o zaman, dünya hayatında yaşadıklarımızın, bazılarının çok anlamsız, bazılarınında hayati derecede önemli olduğunu anlayacağız... Keşke yaşarken bir takım şeylerin farkına varabilsek...

''İlimsiz şiir harcı olmayan yapı gibidir.'' demiş Fuzuli ... Yazacağımız şiirlere ilmimizi de katıp yazmaya çalışırsak, kayda değer birçok esere de imza atmak içten bile değildir... Bu iş birazda iğne ile kuyu kazmak, lakin yine de vazgeçmek yok... Laflarımızı bağlarken zaman zaman parasız pulsuz da kalsanız, sevgisiz, aşksız ve şiirsiz kalmayın sakın derim.

( Şair Olmak Da Güzel İnsan Olmakta başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 31.08.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.