"KIZIL ELMA"

Kızıl Elma; Türkler, özellikle Oğuz Türkleri arasında cihan hakimiyetinin sembolü olan bir mevhum veya mefkûredir. Kızıl Elma, Türklerin yaşadığı bölgeye göre batı yönünde ulaşılması gereken bazen bir beldedir, bazen bir zaferin işareti bazen de fethedilmek üzere hedef seçilen bir yerdir.  

Erişilmesi istenen bir ülkü olan Kızıl Elma kavramı,  Türk tarihinin en büyük hükümdarlarından olan Bilge Kağan’ın “Ey Türk! Üstte mavi gök çökmedikçe, altta yağız yer delinmedikçe senin ilini ve töreni kim bozabilir” sözünde karşımıza çıkar. Fatih Sultan Mehmet’in “Siz hayallerime bile erişemezsiniz” deyişinde yansır. Mustafa Kemal’in Türk Ulusu’nun kaderini değiştiren “ Ordular, İlk hedefiniz Akdeniz’dir” emrinde ve yine Atatürk’ün muasır medeniyet vurgusunda daha da belirginleşir.  

Ergenekon’dan çıkıp hep batıya yönelerek önce Anadolu, sonra üç kıtada hüküm süren ecdadımız, hep Kızıl Elma’nın peşinden gitti.   Türkler için Kızıl Elma, üzerinde düşünüldükçe uzaklaşan, ancak uzaklaştığı oranda cazibesi artan idealler veya hayallerdir.

  Hayaller gerçekleşmez mi ? Elbette gerçekleşir. 

  Bunun en güzel cevabı; “Size Öyle bir Vatan aldım ki, ebediyen sizin olacaktır” diyen Sultan Alp Arslan’da; fetih öncesi “Ey İstanbul ! Ya ben sen alacağım, ya da sen beni” diyen Fatih Sultan Mehmet Han’da; İstanbul’u işgal eden İngiliz donanmasına ait zırhlı gemiler, Boğaz’dan geçerken “Geldikleri gibi giderler ” diyen Mustafa Kemal’dedir.
 
İşte Kızıl Elma budur.                               

            Yalçın ATAMER 
                                                            28 Ağustos 2020 - Didim
  Didim
( Kızıl Elma başlıklı yazı yalçınAtamer tarafından 28.08.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.