Yaz geldi de geçiyor farkındasınız. Yaz geçti mi de, düğünler haliyle azalıyor. Düğün demek evlenenler için bayram demek. Hele bir de mutluluğu ucundan, kıyısından, köşesinden yakalamayı becerebiliyorsa insan, ne şanslı o kadınlar ve erkekler... Hem de bu devirde iki baş dört ayak olmak o kadarda kolay değil...

Yine de eylül hatta ekim sonuna kadar düğünler olur. Çeyrekleri ve yarımları hazırlayın eşinize dostunuza akrabanıza... Hazırlayın derken, bankaya müracaatlarınızı yaptığınızı tahmin ediyorum. Çeyrek ve yarım altın kredisi diye bir kredi yoksa da siz tüketici kredisi ile halledersiniz bu işi anladığım kadarıyla...

Eeee eşiniz dostunuz eşek değiller ya, siz onların çocuklarına çeyrek, yarım, hatta büyük bir cesaret ile Ata Lira filan taktınız mı, onlarda zamanı gelince sizin çocuklarınıza bir şeyler takacaklar. Hele de bilezik milezik takanlarda varmış bazı düğünlerde, kulağımıza geliyor bir yerlerden, şahsen o adamları tanımak isterim... O bilezik takanların da işi zor, yine kulağımıza gelen duyumlardan, maliye bu tip insanların defterlerini kontrole alıyormuş...

Bir de şimdilerde pek revaçta, sahte çeyrek, sahte yarım, sahte bütün ve sahte bilezik çıkmış, var piyasada, ben gözlerimle gördüm. Üç lira, beş lira yahut on lira... Alıyor düğüne gidecek arkadaş bunu, bir güzelde ambalaj yaptırıp, gönül rahatlığı ile de takıyor, tabi kutu da isim misim yok, o tantana, hengame arasında belli de olmuyor kimin ne taktığı, arada kaynayıp gidiyor. Ancak aynı durum tabi ki daha sonra kendi başlarına da gelebiliyor. Eeeee etme bulma dünyası...

İyi bir karlılık aslında özünde... Lüks lokantada yiyebileceğin yemekleri mideye götür, düğün pastasından da ye, bir iki dublede en hasından rakı iç, sarhoş ol, sonra... Sonrası malum beş liralık sahte çeyrek altın ya da on liralık altın suyuna batırılmış sahte bilezik ile geç git düğünden. Düğünden sonrada inşallah çakmamışlardır bizim sahte altını diye, düşün dur...

Dostluk muhabbet, vefa duygusu ortadan kalkınca, sahte çeyrek de takılır, sahte bilezikte, gelin ile damada... Tabi altınları ve bilezikleri bozdurmaya gidince de iyi bir küfür yersiniz düğün sahiplerinden... Onu da belirtemeden geçmeyeyim...

( Çeyrek Ve Yarım başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 20.08.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.