İslam Dünyasının Batıya Ve Dünyamıza Kazandırdıkları-1-


Anlam mana bakış olarak insanlığın yaşamsal alanda bakışında barışı ifade eden İslam dini, evrensel olan herkesi kucaklayan mutluluğun barışını sağlanması için, bütün insanların mal, can, nesil, din ve akıllarını korumayı istemektedir bu yönde adımların atılmasını istemektedir. İnsan bu hedeflere birlikte ulaşıldığı anda, insanlar arasında evrensel köklü yerinden sökülmez parçalanamaz kopmaz bir zincire bağlayarak barışı, İslam’la kendiliğinden kurmuş olur.

İslâmî anlayışa göre din, kısaca kişinin asıl olan yaratılış amacına uygun bir hayat sürebilmesi mutlu olabilmesi insanları bu yönde mutlu edebilmesi ve bu amacı belirli bir disiplin kurallar manzumeler içinde gerçekleştirebilmesi için kendisine yol gösteren emirler kurallar bütününü ifade eder. Din bir tarafın kutsal buyruk ve egemenliğine diğer tarafın uyum ve bağlılığına dayalı ilişkileri düzenleyen bir hayat dünya nizamı olmakla beraber, Kur’an’a göre Allah katında dinin ve dindarlığın değer taşımasının insanın iradî bir teslimiyet üzerine kurulu olması şartına bağlı olduğu anlaşılmaktadır. Bir başka anlatımla İslâmî telakkiye göre din, akıl sahiplerini kendi istek ve iradeleriyle hayra ve mutluluğa yönlendiren bir kurum, beşerin kendi seçimine dayalı fiillerini düzenleyen ilâhî bir kanundur.

İslam anlamlarla sözlüklere sözcüklere yüklediği manayı anlamı değeri hoşgörüyü başka bir yerde bu şekilde mümkün atı yok yer almaz bulamazsınız. İnsan okurken Kur’an’ı kerimi, bu anlamı anında kendisi sezer, hisseder ve bu anlamada onu anında sarar. Böylelikle insanda görüş izan idrak adına değişikliğe ulaştıracak insanın mutluluğu için adım attıracak bir gerçeklik ortaya çıkmış olur, buna insan önce şaşırır. İnsan sadece kendisi için çalışan kendisini mutlu eden birikimlerle mutlu olacağını sanırken mutsuzluk içinde kahır çekerken, bunun yanlış olduğunu doğrusunun bu olduğunun anlar huzur bulur

 

Yüzyıllar boyunca İslam dünyası ve biz Müslümanlar olarak, dinimizin kültürümüze ve toplumu ayakta tutan değerleriyle bütünüyle, hayatımıza yansıması anlamında ilmik ilmik işleyerek, anlamlar yüklenerek bir milletin yaşamıyla, bir milletin kültürü ile dilini bir milletin yaşadığı kültürel değişimi, farklılığını cihana göstermiştir. Dilinde de yansımasıyla bir milletin kültürüyle ilgili en sağlıklı bilgileri gözler önüne sererken, bundan mahrum kalanların huzurla hayatını sürdürmesi için seferler düzenleyerek, adaletle yaşamaları için adil bir nizamla bir milletin başka milletlerle yaptığı kültür alışverişini görebiliriz. 

Mehmet Aluç

Devam edecek  inşallah
( İslam Dünyasının Batıya Ve Dünyamıza Kazandırdıkları-1- başlıklı yazı kul mehmet tarafından 13.08.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.