Sessiz Bir Kurban Bayramı

 Bayram mesajları (2019 Kurban Bayramı) resimli bayram tebrik ...

Varlığıyla gelişiyle gönlümüzü dünyamızı renklendiren coşkun nuruyla bizi yakınlaştıran küslükleri ortadan kaldıran, bir kurban bayramına daha eriştik çok şükür. Kurban almaya gücü yeten kurbanını aldı kesecek dağıtacak, alamayanlarda gelecek olan etleri pardon eti bekleyecek. Korona virüsüyle bu sene pek neşeli geçmeyecek olan Kurban bayramı, hacca gidenlerin coşkusu bayram namazının her yerde kılınmamasının sosyal mesafenin maskenin el öpmenin uzakta kalanların yakına gitmemeleri engelleriyle engellemeleriyle izin verilmemesiyle, coşkun geçmeyeceği BU havadan belli. İster dayatma deyin ister anlamsızlık deyin korona bunlardan anlamıyor, zaten dün birbirinize yakın değildiniz siz şimdi az daha mesafeyi aralayın uzaklaşın bakalım. Haksız da değil yani! Korona için macera arayış kapış alış olan bu gelişi bizim için musibet bin bir beladan başka bir şey değil, bir musibet bin nasihatten iyidir sırrına erecek miyiz yoksa eski tas eski hamam mı olacak göreceğiz, bakalım Mevla’m neyler neylerse güzel eyler.

 

Korona'lı günlerde korona'nın var olması can alması canımızı sıkıyor bu korona'lı moronalı asık suratlı oluşunun yüzünden. Biraz dağılacak gibi sanki gitti gidecek, yok gitmez olduğunda sıkıntımız artıyor çabalıyoruz, çabalamayanlar içinde çabalıyoruz, kendimize imkânsız bu sıcaklarda bayılana kadar maskeyle dolaşıp, içimizdeki sabrı kırıp dökmemek için çabalarken, başkaları çabalamadan korona’yı daha da arttırıyor. Bizim en büyük sermayemiz, böylesin can sıkıntımız değil, birlikteliğimiz imanımız dinimiz kardeşliğimiz insanlığın selameti iken, bazen sekteye uğrayarak bir şeyleri bize anlatarak yolda tökezlettiriyor. Bazılarının böyle bir derdi olmasa da bizim var, dünlerde geçip giden güzel günleri iç çekerek anımsadığımız da tekrar gelmesini arzularken, bazıların gelmesi için çabası yok olsa da biz çabalamaya devam edeceğiz Rabbim yardımıyla sonuca ulaşana kadar.

 Galiba bu günlere bakınca anlayınca, sanki bir daha güzel günler diye bir şey bile gelmeyecek diye çabalayanlara rağmen, Rabbim'den ümit kesemeyerek güzel gün hep olacak inancıyla bu Kurban bayramına girdik. Kaldırımlar sessiz insansız kalsa da, biliyorum diyenlerin bir halt malt bildiği yok, hiçbir devirde muhteşem falan olamadık diyenlere ecdadın âlemi nurlandırdığı Osmanlı imparatorluğu günlerini, okumalarını çok beklemezken, bizler yine Rabbim yardımıyla tarihler yazarak buluşlarla insanlığın yarının bugünün dokunarak yardımcı olmayı aynı ecdat gibi devam edeceğiz inşallah. Bazılar ihtiyaç olanı olmayan lüzumsuzmuş gibi anlatsa da, anlamsızlaşsa da, bizler eski kendimizle ecdadımızla gururlanıp, masallarla değil, ecdat gibi destanlarla sarılmalarla hayatlarımızı, kendimizi ve başkalarını kandırmak konusunda çaba harcamadan, adil dürüst yaklaşarak bu bayramı da sessizce kutlayacağız, her şeyin hayırlısı Rabbimiz de.

Koronalı günleri bizler için en aşağıya düşürecek tedbirlerle tutarlı bir anlama seviyeye neticeye Hatice’ye indirgemekten kaçınmayan yetkililerin çabasıyla bu bayramımız yine yakınlaşmalarla virüs yayılacak aman dikkatli olun telaşı endişesi, dikkat etmeyecek olanların tedbirsizliğinin korkunç sonucunun sancısı hancısı yancısı çaycısı ile birbirimizden, uzakta geçireceğiz. Bizler ki eleştirel bakış açısına sahip olmadan, çıkmazlara anlamadan bazen de umursamadan her daim düşerken, nihayetinde akabinde devamında birlikteliğimizle karşımızdaki insana saygı sevgimizle imanın gereğince, yeni bir bakış açısı arayışı içinde bu Kurban bayramını yalnız kutlayacağız.

Bayramlar toplumsal hareketliliğiyle toplumumuza hareketlilik katmaktan bugünlerde biraz uzak kalsa da bu günlerdeki Korona nedeniyle, Rabbim Nusret’iyle Keremiyle Şafi isminin hürmetiyle vereceği buldurtacağı şifa aşı hatta virüsü yayan başı buldurtarak şifasıyla cümlemizi saracaktır inşallah. Söylemler söyleyenlerin niyetiyle anlam kazanır lakin niyetleri bozuk olanların bozukluğu nedeniyle biraz daha buna katlandıktan sonra bizler tevekkülle sabırla onların bir hesabı varsa Rabbimin de bir hesabı vardır diyerek imanımızı kuvvetlendirerek bu bayramı az coşku içinde geçireceğiz, cümlemizin Kurban bayramı mübarek olsun, selamlarımla.

 

Mehmet Aluç


( Sessiz Bir Kurban Bayramı başlıklı yazı kul mehmet tarafından 31.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.