AH KLEOPATRA
          2000 yıl öncesinden günümüze ulaşan kadın, entrikanın-hırsın ve önemlisi 
iyi bir eğitimin üzerinde buluştuğu kadın 7. Kleopatra Mısır ın son Firavunu ve Makedonya'lı Son elçisi..Eski Yunanca da''Şanlı babadan gelen'' anlamını taşımaktadır 
          MÖ 69 da doğup 30 Agustos 30 da vefat ettiğinde ''unutulmazlık hali''yaşadıkları ile sahne almaya hala devam ediyor..Filmlere konu olan aşkları ,yaşamı ,akıl almaz oyunları ve son sahnede şüpheli ölümü hala gizemini koruyor.Mezarı bulunduğunda belki çözülür. 
         Jül Sezar ın ''ölümsüz aşkı''  yapılan suikastla hayatına son verildikten Sezar dan olan çocuğu ile kalan ve   sonra da  onun komutanı ve Doğu Roma sorumlusu Marcus Antıonus ile yeni bir aşk ve ondan doğan ikizleri kısacık bir ömre kendisinden sonra gelen bir çok dünyayı sığdırdı ..
          Kleopatra ,ilimler kenti İskenderiye'de doğdu. Hani şu Atina dan  Ege kent devletlerinden ''Tıp,astronomi ilmi ''için gelinen ve yakılıncaya kadar geçmiş le günümüzün arasındaki köprü vazifesi gören milyonlarca kitabın bulunduğu kütüphanesinin MS 490 da bir kilise papazı tarafından yakılarak son bulduğu,ilimler açısından önemini yitirdiği  kent...7 dil bilen,nüktedan Kleopatra aynı zamanda Makedon kökenli XI PATALEMIOS  un kızı dır. Babası öldüğünde 18 yaşındadır.. Geleneklere göre Mısır da soy karışımına engel olmak için kardeşi ile evlendi..Nil de boğularak öl-en-dürülen kardeşi ile Mısır ın tek hakimi olduğunda içerde yerel halk karışıklığı iktidar mücadelesi olarak devam ederken  aynı dönemde de Roma da karışıktır..
         İsyan,ayak oyunları suişkast ve zehirlenmelerle iktidar mücadelesi,dış karakollarda ya da garnizon kentlerdeki komutanların yetkilerinin geri alınması gibi politik ne kadar oyun ararsan  vardı. Ünlü Komutan Sulla, Anadolu daki 6. Mithradatisi alt etmek için çıktığında mecburen anlaşarak Roma'ya dönmek zorunda kalmıştı.Yoksa ayağını kaydırıyorlardı.. İlk diktatörlük denemesi Sulla zamanında çıkarılan yasalarla olmuştu. Ve o dönem de Sezar tüm aile fertleri yok edilirken kendisini Roma dan uzak durarak korumayı başarmıştı.Güçlü bir hatip, aynı zaman da avukat olan Sezar ,Sulla döneminde dış karargahlarda kendini hukuki siyasi ve askeri olarak geliştirdi. Bugünkü Fransa yı Almanya yı Roma ya bağlayarak askeri komutanlık zekasını geliştirdi. Komutanların Roma merkezine askerleri ile girmesi yasak olduğu için tercihini siyasetten yana kullanarak askersiz olarak Roma ya girdi..  
          .Jül sezar, Roma Egemenliğini ele geçirdiğinde Sulla dan sonra Pompeus gibi Anadolu da ki isyanın başı 6.Mithradatisi yenen ve tarihten Pontus devletini ve Atina Birliğini silen meşhur Roma lı komutanı yenmiş,toprak reformu ile terhis edilen yendiği komutanların askerlerine toprak dağıtmış vergileri önemli oranda indirerek halkın sevgisi kazanmış ve senatoda ömür boyu diktatörlük yolunu açmış birisi ve doğumunda  ölen annesinin karnı yarılmak süreti ile doğduğu içinde sezaryanla doğumun da isim babası yakıştırması da yapılır..
            Kleopatra için ulaşılmaz olan Roma İmparatorunun önüne ölümü göze alarak içine gizlendiği kilimin hediye olarak sunumu ile Sezar ı etkilemiş ve Mısır Taht kavgasında bu şekilde kardeşini ekarte ettiği söylense de Sezar tehdit olarak gördüğü Pompeus iskenderiye ye kadar takip edip ,onun Romalı eski bir asker tarafından öldürülerek kafasının tepside sunumu yapılmıştır.Bu şekilde bir  iş bitiricilikle Roma İmparatoru ile Kleopetra nın babası arasında sıcak bir ilişki doğmuş ve iç karışıklıkların olduğu zaman diliminde   Kleopatra'dan yana tavır alarak onun Mısır egemeni olmasını sağlamıştır..Aralarında bir aşk doğmuş ve Sezar'ı etkileyen kadın olarak onun yanında olmuştur.. Venüs Tapınağında,Kleopatra nın heykelini yaptırmıştır..Sezar 52 yaşındayken Kleopatra 21 yaşında idi .
               Roma ' da Sezar dul olduğu için böyle bir ilişki yadsınmadı ama kesin kural  Roma lı olmayan birisi ile evlenmesi kabul edilemezdi..Sevgili hayatı ,Sezar ın Tiber nehri ne nazır  villasında zaman geçirdi..''Via sacra'' Sezar'ın rutin yürüyüşlerinin olduğu ve suikast için uygulanması düşünülen ama senatodaki plan uygulandığı için geri de kalan villa Kleopatra nın aşkla yaşadığı bir kaç yıl olmuştur..Sezar suikaste uğrayınca geride varisi olarak yeğeni ve evlatlığı Oktavıusu bıraktı.Sonradan Kleopatraya sırıllsıklam aşık olan Marcus Antonıus Doğu nun egemenliğin aldı ..
              Güç ve ihtişamın maşuğu Kleopatra ,Roma ve Mısır ın birleşik bir impratorluk hayalini taşıyordu.Mora Yarımadası ile Atina arasındaki körfezde Sezar ın varisi Octavıum un  gemileri le karşı karşıya gelirler..
               Aktıum Deniz savaşında yenildiklerinde Mısır a doğru yelken açan Kleopatra ve ordusunu yalnız bırakarak onu İzleyen Antonıus ,kaçışlarının Roma İmparatorluğundaki yeni dönemin habercisi olduklarını bilmiyorlardı..Aktıum Savaşı'nın  gerçekleştiği bölgede 19.yüzyıl sonlarında Korınt kanalı açılarak bizdeki asrın projesi ''İstanbul kanalı'' fikrini 70 yıllık Yunanistan uygulamışdı.
               Lüksü harcamayı severdi. Ölü denizde SPA  olarak ve parfüm imalatı olarak kullandığı imalethane bulunmuştur.. Erkekleri etkilemesi bildiği zamane tarihçileri tarafından dile getirilmiştir. Afrodit kıyafeti ile Roma da bir rüzgar gibi esmiştir.  
               Kleopatra ,zaten hile ve desiselerle Mısır egemenliğini elde tutması ,destekten yoksun olması iç karşıklılıklar gibi sebeplerle KOBRA YILANINA  sokturdugu ve bu şekilde zehirlendiği rivayet edilir.Oysa ölüm anında yanında iki hizmetçisinin de öldüğü bilinmektedir. Bir yılan soksa en güçlüsü bile yarım saat sürer ve aynı anda 3 kişiyi sokması zehir keseciği boşalan yılan için imkansızdır.  
                Shakespeare in bu harkulada kadın ile ilgili yazmış olduğu ''Antoni ve Kleopatra '' isimli eserinde ölümsüzleşmiştir.Her devrin ünlü akrtirstlerinin oynadığı onlarca Holywood filmi çevrilmiştir. 
                39 yaşındaki Ölümünün zehirleyerek de olsa kendisi tarafından  gerçekleştirilmediği aslında bir cinayet olarak işlendiği de bilim çözecektir. Antonıus la beraber gömüldüğü düşünülmektedir. Mezar bölgesinin İskenderiye’den 30 kilometre uzaklıktaki Taposiris Magna bölgesinde olduğunun tahmin edilmektedir.Arkeolojik kemiklere yapılan karbon testleri ile bunu yılan zehiri yada bir zehirlenme  olduğunu ortaya cıkaracaktır .Zehirlenme olduğu ortaya çıktığında hizmet.ilerin de intihar etttiği gerçeği yerini öldürüldüğü gerçeğine bırakacaktır 

TORUN HALİLİ
( Ah Kleopatra başlıklı yazı HALİLİ tarafından 18.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.