CEMAL SAFi, öldü bugün... 

Aşkı en güzel anlatan adam. O bugün öldü. 

1990 Balıkesir Akçay da tanışmak nasip olmuştu. Birgece sabaha kadar muhabbet etme şansı bulmuştum. 

Benimde şiirlerimden bahsettik ve ona karşı çok sevgim olduğunu anlattım ama tanışmak bu güne nasipmiş dedim.

Sabaha yakındı balkonda rakı sofrasındaydık kısa camel içiyordu, bana şu hikayeyi anlattı..

Birgün Bağdatta bir ihtiyar hırpani aç bilaç perişan bir halde sabahlayacak bir iki lokma yiyebileceği bir hayır sahibi bulmak için kapıları çalıyordu ve her kapı yüzüne kapanıyordu.

Gece yarısı hava soğuktu sonunda bir hamam gördü içeri girdi hamamcı durumu anlamıştı. Allah rızası için yardım demişti, hamamcı bir hışımla yerinden kalkarak yakasından tuttuğu gibi sürükleyerek dışarı çıkardı ve sürüyerek hamamın külhanına götürüp küllerin üstüne fırlattı ve külhancıya bu burada yatsın sabaha kadar dedi...

Külhancı inançlı bir adamdı tutup kaldırdı ihtiyarı kendi odasına götürdü karnını doyurdu ve sordu nerden gelir ve nere gidersin amca dedi.....ihtiyar sen beni boşver evlat sen kimsin ne edersin görüyorumki iyiliksever birisin sen anlat hikayeni dedi.. Külhancı anlatmaya başladı bundan birkaç yıl önceydi bir rüya gördüm rüyamda gökyüzünde bir şura kurulmuştu ve bir ses duydum biz sevdiklerimizden Beyazıtı bestamiyi yeryüzüne salıverdik.....

İşte öyle uyandım bu rüyadan ter içindeydim ve içimi bir aşk kapladı ogünden sonra bu zata muhabbet duymaya başladım. Aşık olmuştum sanki... ama ben kim o kim...

O koskoca evliyaullah, nasıl olurda bu dünya gözüyle onu görebilirim diye hergün yanıp tutuşurum.

Der...


Bunu duyan ihtiyar (Beyazıtı bestami)

Üzülme Allah seveni sevdiğine sürüyerekte olsa kavuşturur der. İşte bu hikayeyi anlattı bana bu gece hiç unutulmayacak bir anı olarak kaldı bende.. Sabaha karşı vedalaşırken hediye ettiği kitabını, safi sevgilerimle diye imzalamıştı yolun açık olsun üstadım.


Selametle.....

Yılmaz Tizgöl


18/04/2018



( Cemal Safi Öldü başlıklı yazı ylmztzgl tarafından 17.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.