Az Saçmalayalım Az Havalanalım Sonra Anlayalım-2

 

Tema ve Şema

 Estudo aponta declínio ″assustador″ de insetos na Alemanha ...

Bir birimin bir tema etrafında birleşmesi, diğer bir biriminde şema etrafında birleşmesine engel teşkil eder mi? Ya da veya destekli bir teşvikle bir çatı altında birleşmelerine sebebiyet verir mi?

A/ Ağır başlılıklarıyla tema ve şema yarı tam yarı a yarı b yarı birer simgedir.

B/ Burada tema ve simge bir tanışsalar birbirlerinden ayrılamayacaklar ve ne olacaklarına belki de karar veremeyeceklerdir, şekillerinden soyutlanarak soyunarak çıplak kalma ihtimalleri var mıdır?

C/Cenk meydanında çıkarlarsa teşvik temayı etkileyerek kendi çatısı altında toplar ki, bu da temanın Leman’ın Selma’nın Alakanın parıldamanın bilumum nın nun’larına etki ederek yok, olmasına neden olur buna da bizler izin vermeyiz.

Ç/ Çevresel bakışların çevreye faydası var mıdır?

D/ Deveye sormuşlar neyse alakası yok, tema ile şema ayrı dünyanın şekilleridir bir araya gelmeleri mümkün değildir.

E/ Erkenden uyanarak uykuda görülen rüyanın kaybolmasına neden olur.

F/ Farklı dallara renk veren bu simgeler ayrı ayrı dallarda daha güzeldir, ayrı ayrı kalsınlar.

G/ Geliş gidişlerde birbirlerine sürtünerek farklılıklarını yok etmeden etki tepki göstermeden sürtünmelerinde her hangi bir nedensizlik ilkesi yoktur.

H/ Haddizatında da bir oyunun metnini okumakla o oyunu tiyatroda seyretmek arasındaki farkları görmek açısından birleştirerek ayrı yollarda yollarına devam etmeleri gerekir.

I/ Isıtılmış yemekle soğuk yemek arasındaki farkı sıcak soğukla anlarsak, bunlarla da bir diğerinin mana ve anlamını buluruz.

İ/ İsmail akıntıya doğru kürek çekiyordu, denizde yağan yağmur ve rüzgârın şiddetiyle dairesel hareketlerle etrafında dönerken İsmail’i içine doğru çekiyordu. İsmail ani bir şekilde şema ile geriye dönerek girdaptan ancak kurtuldu.

J/ Ali rıza bey her şeyi anladıktan sonra karşında duran öküze baktı sonra az ilerde gezen ceylana baktı.

K/ Kalkıp ta şimdi trajediyi buraya ekleyerek tirajı komik bir hale eserimi çevirmeyeyim mi?

L/Lambada yanan ışık titriyordu yazın bu sıcak havasında, Neriman karşıda balkonda bikini ile oturduktan sonra!

M/ Manayı manasızlığı araştırarak irdeleyerek az öteye iteleyerek karışmayalım birisi ortaya çıkarır ellemeyelim mi? Memnun ki mesut ki sanki gidenler dönmüyorlar gittikleri yerden sözünden, gidilen yer neresidir, memnun olanlar kimlerdir ki dönemiyorlar?

N/Nasır çıkınca yağında nasırı makas yerine balyozla çıkarmaya çalışanın densizliği gibi tema ile şemanın bir araya gelmesinde bir benzerlik çekimserlik bilinmezlik görünmezlik var mıdır?

O/ Bu soruda güldürücü komik olan unsur hangisidir?

Ö/ Ön planda olması gereken hangisidir? Hangisi diğerini içeriğini daha iyi temsil eder? Bozmaz ya da kızmaz? Veyahut ta mucip olan anlamını bozduğunu anlamaz?

P/ Perişan hallerimiz hangisi daha iyi dizayn ederek bizi mutlu kılar sağlar?

R/ Remzi Efendi bunu okurken diyalog ve korosunun vurgusunun oturuşunun yanlış olduğuna karar vermek için hangisinin yanlış olduğuna karar verince kafasını kaşıdı?

S/Sami Efendi şimdi tetkik eder gerçi kendisi tekniker değildir lakin kimse eline bir bardak maşrapayla su dökemez sağ olsun, yanlışa düştüğüm anda elimden tutarak yukarıya çıkarır.

Ş/ Şiir biçimini bozmasında, yolmasında ne hali varsa görsünler diyebilir miyiz? Yoksa irdeleyerek ebesini gözleyerek havada bulut yok türküsünü söyleyerek irdelemek mi gerekir az daha?

T/Tüh yine sona yaklaştık, ne anlatacaktım tam anlatamadım.

U/ Uzun ince bir yoldayız yazıyorum gündüz gece faydalı olur muyum acaba birisine diyerek yazıyorum doğru mudur yoksa soruyla hiç alakası yok mudur?

Ü/Üç kural hükmüne mi uyalım her hangi kuralsa önemi yok yoksa üç Hürelleri mi dinleyelim, nerede o eski şarkılar. Yoksa yine üzüntüleri azaltmak için yavaşlatmak frenine basmak için yazmanın zevkine tema ve şema ile varabilir miyiz?

V/ Volanti rölanti ayarındaki kayışın yıpranmasında şoförün hiç suçu yoktur gibi, temanın şemanın şeklini değiştirmesinde, temanın hiç suçu yoktur mu? Çoktur mu?

Y/ Yazının sorunun yukarıdan aşağıya doğru olan bu sorularla yakından ilgisi vardır veya hiç yoktur?

Z/ Zahmet ederek okuduğunuz ve katkı sağladığınız için teşekkürler ederim, umarım Tema ile Şemayı bir desene oturtarak karşısındaki farkı anlayarak bir şarkı söylemiş olmuşuzdur.

Not: Yumuşak Ğ ‘i araya sokmadım havayı yumuşatarak birbirlerine etki etmesin diyerekten.

S/ Bu s’e diğerlerinden ayrı olarak  “sonuç” bazında babında yazının anlatımında bir bozukluk yokluk kuruluk kurgusuzlukla alakası yok, bu çokluk katına birkaç kat daha ekleyerek çok katlı katmanıyla anlatımıyla, fikrin yan yatarak uyumasına sebebiyet vermeden serin fırtınalar mı estirdi acaba, kabaca, anlamaca?

Ş/ Bu Ş’ nin de diğerinden ayrı olarak alakası yok “Şöyle” devam etsem babında bakışında ayarında nasıl olur demek için.

AB/Anlamlarını bütünlüğünü bozar mıyım?

ABA/ Anlam bütünlüğünü anlamca kuramca kurmaca kurmamaca ile anlatabilir miyim?

ABAB/ Anlatımlar bazen anlaşılmazlığa kapı açabilir bırakın yerinde tadında kalsın.

Ne dersiniz devam edelim mi bu şekilde?

Mehmet Aluç


( Az Saçmalayalım Az Havalanalım Sonra Anlayalım-2- başlıklı yazı kul mehmet tarafından 16.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.