Gündüze döner gece Duygular ince ince Dökülür hece hece Gönül aşka düşünce Hasrete çıkar yollar Gözü her an yar kollar Kuşlarla dilek yollar Gönül aşka düşünce Hayal ile düş ile Düşürür yari dile Kârdır çektiği çile Gönül aşka düşünce Yakın eder ırağı Yanar durur çırağı Yaridir son durağı Gönül aşka düşünce

MELAHAT ÇETİNKAYA

Bu bir LEB DEĞMEZ(DUDAK DEĞMEZ)şiiridir

Leb değmez şiiri hakkında bilgi;

Halk edebiyatımızda saz şairleri arasındaki atışmalar, taşlamalar gibi karşılaşmalarda âşıklar söyleyecekleri dörtlüklerde dudak seslerinden (b, f, m, p, v) harflerini kullanmazlar. Dudak-değmez saz şairleri arasında karşılaşmalı yapıldığı gibi verilecek bir ayağa göre tek bir saz şairi de kendi başına “Dudak-değmez dalında hünerini gösterebilir. Bunun için de iki dudak arasına bir iğne konur. Yanılma hâlinde iğne dudağa batarak kan çıkmasına yol açacağından, hakemlik yapanlara karşı bir itiraz söz konusu olmaz.



( Gönül Aşka Düşünce başlıklı yazı Şiir Yürekli tarafından 14.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.