Klasiktir ya hani;
Nerede bir düzensizlik, bir aksaklık, bir eksiklik, yanlışlık görürsek dilimize gelir.
-Eğitim azizim eğitim, sorun eğitimsizlikte..!

Gerçekten öyle midir acaba?
Ya da her şartta doğru mudur eğitimin bütün sorunları çözeceği?
Hoş, bu soru ve cevap eğitimden ne anladığımıza da bağlı bir anlamda.
İnsanın nefsini mi eğitmesinden bahsediyoruz, vicdanını mı eğitmesinden bahsediyoruz, yoksa öğretimle kazanılan eğitimden mi bahsediyoruz birbirine karışır çoğu zaman.
Kayıt tutulabilir zamanlardan beri dünya üzerindeki insanlığın geçmişine baktığımızda eğitimin büyük ekseriyetle başarılı olduğunu pek söyleyemeyiz.
Büyük acılar yaşatan savaşlar genellikle hep eğitimli insanların kararları neticesinde olmuş .
İnsanlığın yaşadığı zulümlerin çoğunda eğitim seviyesi yüksek kişi ya da zümrelerin dahli olmuş hep.
Yakın geçmişte ABD de ırkçılığın en koyusunun yaşanması, göreceli daha eğitimli olan beyazlar eliyle olmuş.Uzun yıllar boyunca da sürmüş, aydınlanma dönemlerini bile umursamamış!
Keza günümüzün en büyük işkence merkezleri de bu eğitimli insanların ülkesinde faaliyet gösteriyorlar.Guantanamo, Irak işkencecileri bunlara örnek.
Araplara göre daha eğitimli olan İsrailin, komşularına, sivilere, kadınlara, çocuklara
uyguladıkları zulüm için eğitimleri fren etkisi yapamamış?
İşkence ve zulümde daha yaratıcı olmalarına mesnet oluşturmuş belki en çok..
Bireysel hakların yerlerde süründüğü, insanların gece gündüz gözlem altında tutulduğu, gizli servislerin vatandaşlarını en çok izlediği eski Sovyetler birliği ülkeleri ve Kübada eğitim seviyesinin çok yüksek olmasını nasıl açıklayabiliriz?
Ülkemizde de yakın tarihimize bakıldığındaen karanlık dönemleri yaşarken hep eğitimli insanlarımızın katkıları olmuş.
Bütün darbe dönemleri eğitimli insanların kararlarıyla yaşanmış.
En hafif suçlara en ağır cezalar, idamlar eğitimli insanların hükümran olduğu platformlarda verilmiş.
PKK dan önceki döneme ait terör örgütleri en çok Üniversitelerde zemin bulabilmişler.
Banka soyan, adam öldüren, polis asker şehit eden marksist militanlar Üniversite eğitimleri sırasında bu çarpık dünyanın içine girmişler?
Darbeleri, demokrasiye ara verilmesini makul bulanlar, arzu edenler, hatta bunun için çalışmalar yapıp katkılar sağlayanlar hep eğitimliler arasından çıkmış.
Ülkeyi sarsan en büyük banka hortumlamalarını, vergi kaçakçılıklarını, soygunları, suistimalleri, yolsuzlukları hep eğitimliler yapmış.
En vahşi cinayetleri işlemek, en organize suç örgütlerini kurmak, en usturuplu dolandırıcılıklara imza atmak, niçin eğitimliler arasında sıfır mertebesinde ya da düşük oranda değil?
Ne komik ki, eğitimsizlikten kurtulmak isteyenleri engellemek de ülkemizde en çok eğitimliler eliyle gerçekleşmiş...
Biz, bugüne kadar nasıl eğitildik acaba?
Eğitim sistemi ülkemizde ve dünyada nasıl bireyler yetiştiriyor?
Neyi eksik veriyorlar?
Neyi eğitimle veremiyoruz insanlara?
Bugünkü dünyadan memnun değilsek, bugüne kadar bize dayatılan eğitimin eksiklerinden değil mi acaba?
Aynı negatifliği sergileyenlerden eğitimsizlerin cehalet gibi bir mazeretleri varken eğitimlilerin mazeretleri ne ola ki acaba?
Ne?
Ne? 
( Her İşin Başı Eğitim Azizim başlıklı yazı Gökdeniz tarafından 13.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.