Yıkacağım Diyorum Dar Kalıpları Kapıları Duvarları

 Soğutma Sistemleri | Termokon Endüstriyel Soğutma Sistemleri ...

 

Sanıldığının aksine anlamsızlıkları dar kalıplar kapılar içinde kalan insanın bu ters düşüncesini gelişini gidişini bilmem ne edişini, tamamen ortadan kaldırmak anlamlı olanı yerine koymak veya yaygın baygın bir deyimle etkileşimle kırmak onarmak bunun için çaba harcamak, insanın nedense bu kadarı da hiç işine, hatta girişimci olarak girişim yaparak sanki ruhuna uymaz! Çünkü kalıpları anlamsızlıkları, anlamlı kalıp sanarak o kadar kanıksanmıştır ki deh demeden giden eşek gibidir bu anlamsız kalıpsız kalıplar, bazen dünyasını insana dar etse de anlamsızlıklar dar kalıplar içinde sıkışmış insan çoğu zaman bu dar kalıplar kalıpsızlığına anlamsızlığına inanmış insanın en büyük yardımcısı gibi gözükür!

  Dar kalıpları ve diğerlerini bu yüzden yerlerine koyacağımız zaman insana yakışan daha kullanışlı, daha rahat serinleten kalıplarla adımlarla uğraşlarla tüm olumsuzlukları dar alandan yalandan bu kalıpları geniş alanlara taşıyarak, hatta tanıştırarak anlam yükleyerek var olan eski kalıpları ehlileştirmemiz güzelleştirmemiz sevgi ile birleştirmemiz çok daha iyi olur. Yapısal anlamda yapısı olmayana bir yapı kazandırarak kapı açarak kapının sapını da takarak içinde rahatça oturarak, yapısal özelliğini kazandırabiliriz anlamlandırabiliriz anlamca, ancak özgünlüğüne de özgünlük katacak cümleleri heceleri ekleyerek özgünlükte katabiliriz. Bununla iç dış yan huzuru yakalayarak ancak huzura varabiliriz kucaklayabiliriz. Az veya çok katmanlı anlamlı bir gülümsem de ekleyebilirsek yamacına ilişkilendirerek iliştirerek hatta irdeleyerek silkeleyerek iteleyerek yanına oturtursak oh yemede yanında yat olur.

 

Yıkacağım diyorum dar kalıpları

Yâr karşıma geçmiş giymiş çiçekli fistanları

Ararken bulamadım ben kapıları

Yarına bırakmadan yıkmalı dar kalıpları duvarları

Nasılsa yârim yanımda sonunda uzatır öpmem için o baldudakları

 

  Kimisi değeri olan neyi varsa sattı kimisi satmadı sabırla yol aldı. Parayı cebine atan katlar yaptı sattı sonra yattı, sonra ecelle neyi varsa geride bıraktı gitti. Sabırla olan bulgur mulgur un, mun olsa da yesek dedi somun, tarhana haydi olan olmayana ver dedi sarsana, ecel geldi verdiklerinden on kat fazlasını alarak gitti, veren gitti vermeyen ise bitti, bu kadarı da sanırım bize yetti. Selamlarımla.

Mehmet Aluç


( Yıkacağım Diyorum Dar Kalıpları... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 10.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.