HENDEK PATLAMASI VE İŞ GÜVENLİĞİ
Kadın İşçi yi CNN  deki  haberlerden izlediğimde anladım olayın kaza değil olası kastla işlenmiş bir cinayetler zinciri olduğunu…
  Ne diyordu Gülizar abla? ‘’Sakalımız yok ki dinlemediler ,yeni ürün muska adında ve durduğu yer de ısınıyordu.. Kolileri çözdük kuruttuk tekrar koliledik işe giderken son gün akşamdan komşularımdan hellallık aldım’’ diyor ..Yani cahil köylü dediğin 7 yıldan beri orada çalışan kadın önceden ,eğitimli paragöz patron ve mühendislerden önce görüyor  olayı… Varın siz söyleyin,cehaleti ve eşekliğin kim de baki olduğunu…
İş Güvenliği yasası çıkarmışsın A-B—C  diye tehlike ve tehdit büyüklüğüne göre sınıflara ayırmışsın ama kibritken 25’i 25 kuruştan satılan barutu ‘’muska’’ diyor ‘’hava  fişek’’ diyor tanesi 30 TL  den satıyor.. Çoğu da yurt dışına ihraç olarak gönderiliyor.. Gelen sipariş, tamamlanma anına kadar ürün ,stok da bekletiliyor. 
Haber de Gülüzar Ablanın dediğine göre ‘’barut yeni ürün muska haline dönüştüğümde ısınıyor ‘’ yanlış bir uygulama sebebi ile durduğu yerde kızışıyor ve bu kızışma ateşleme mekanizmasına dönüşerek barutu ateşliyor.. Zaten oyuncak görünümlü de olsa  hepsi basit boma bir araya geldiğinde yakın civar köydeki ev ve damların bile yıkımına yol açacak şekilde basınç etkisi yaptığı gibi yakınındaki işçilerinde ,i el ve parmakları ile bacaklarının kopmasına da sebep olan o kuvvetli basınç rüzgarı muhtemelen olmuştur.. 
Bugün aynı malzemeleri olduğu yerden taşıyan askeri personelden 3 kişi daha şehid oldu onlara rahmet diliyorum..Her iş kazasında olduğu gibi Perşembe nin gelişi Çarşamba dan belli olmuşdu…
Bazı soruları sorma dan doğruları anlayamayız…
İŞ GÜVENLİK TEDBİRLERİ  ALINDI MI? Bunu ayrımlamak lazım işyerine bina ve sahalarına yönelik işçi ve işveren yönelik tedbirler olarak ayrımlamadan çözümleme yapamayız..
Bina Açıısndan ;
-Doğanın saldırısına karşı yıldırım düşme ihtimali bertaraf edimiş mi? 
-Elektrik tesisisatı patlamaya karşı kuvbetlendirilmiş tertibat mı?
-Voltaj değişimlerini ortadan kaldıran topraklam tesisat kontrolü düzenli yapılıyor mu?
-Üretim bantlarında güvenlik tedbirleri düşme ateşlem gbi hallere karşı alınmış mı?
-Video kayıtları düzenli olarak incelen miş mi?
-Yangın söndürücü mekanızması otomatik olarak otel tipi  yapılmış mı?
--Ani ısı değişimlerini gösterir sıcaklık dedektörleri var mı?
İŞÇİ AÇISINDAN
-Anti statik robotik işçi kıyafetleri var mı?Hayır(stres bile insan da elektrik üretiri. Elektrik ateşler)
-Güçlendirilmiş ayakkabı ve eldiven kullanıyorlar mı?
-İş güvenliği eğitimi ve devamlılığı var mı?
Tüm bunların cevabın Gülüzar ERDOĞAN  ın haberlerdeki röportajından anlıyoruz ki HAYIR e n kötüsü de iş güvenliği uzmanlarının gelip yemeklerini yiyip geri gittikleri şeklindeki beyanıdır.. Yani et kokmuş tuz da kokmuş..Anlatılanlara göre kızışma olmuş ,bu kızışma paketlerin tekrar boşaltılıp,kurutlarak kızışmanın önüne geçilmek istenmiş ve stok sahasında soğurtma sistemi yok..Ölüm fakire gelirken bile haber veriyor..Azrail 
Fıkra var yazayım da tarihe not düşmüş olalım 2 yaşlı kadın aralarında sohbet ederken azraili görüyorlalr kendi aralarında diyor ki bebek taklidi yapalım belki canımızı almaz diyorlar… Tam yanlarına geldiğinde ınga ınga diye beke ağlayışı taklidi yaparlar.. Azrail de onlara Atta diyerek alıp götürür.. Durum bu …Garibe ölümü haer veriyor ama tedbir alacak iş veren ve müfettiş bebek taklidi bile yapmıyorlar

TORUN HALİLİ

( Hendek Ve İş Güvenliği başlıklı yazı HALİLİ tarafından 9.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.