Sor Kolayca Öğren Edebiyat Programı

 kitaplarla ilgili sözler, kitaplarla ilgili sözler, kitap sevgisi ...

-Sayın seyircilerimiz siz stüdyodaki sizler ekran başındakiler sor kolayca edebiyat öğren programımıza hoş geldiniz, ne iyi ettiniz de geldiniz. Anlatamam derdimi dertten bilmeyene halden bilmeyene diyerek yıllarca dert dinleyen halden anlamayan aramaktan sizi kurtaracak sorularınıza cevap verecek, yıllarca edebiyatla yatmış kalkmış mürekkep yalamış edebiyat aşığı aynı zamanda ilhamla da yatıp kalkan, Sayın Gülü seven ve gülüveren başı kel edebiyata bağlamış bel, her sorunuza edebiyatla ilgili olarak gel gel öğrenmek için gel diyen Sayın Gül(ü)veren edebiyat hocamız yanımızda. Efendim hoş geldiniz.

-Hoş bulduk Gülseren hanımefendi.

-Efendim yıllardır böylesine bir program yapılmamıştı, bizde bu konuda insanlarımıza yardımcı olmak için didindik araştırdık sizinle bu programı yapmaya karar verdik, destekleriniz için teşekkürler ederiz. Herkes sizi az çok şiir ve yazılarınızda öykülerinizden tanıyor kısaca kendinizden söz eder misiniz?

-Aslında kendimden ziyade seyircilerimizin sorularına başlasak herkes beni zaten az çok tanıyor. Okuma yazma kısacası edebiyatla yatıp kalkan bir âşık diyelim.

-Siz nasıl uygun görürseniz. İlk sorumuzu alalım. Buyurun göğsünde kendi ellerimizle desen desen işleyerek sizlere kolaylık olsun diyerek göğsünüze taktırdığımız numaralardan oluşan kartlarla stüdyomuzu ve gönülleri süslediğimiz 22 numaralı seyircimiz.

-Teşekkürler ederim, ben Süleyman yolötesi, böylesi bir program ihtiyacımız vardı duydunuz sesimizi. Ben sayın konuğumuza hoş geldiniz diyerekten sorularımı soracağım. İlk sorum sizin edebiyatla ve ilham perisiyle yatıp kalkmanıza eşiniz nasıl izin veriyor, kıskanmıyor mu acaba? Eşinizle edebiyatla ilham perisiyle yatıp kalkmanızın sonucunda mı hep gülümsüyorsunuz? Birde bunlarla geçinmek ihtiyaçlarını karşılamak zor olmuyor mu acaba? İkinci sorum çok mürekkep yaladığınızı söylüyorsunuz, oysa yıllardır sizi sosyal medyadan videolarınızdan takip ederim dilinizde hiç mürekkep göremedim, acaba uçucu mürekkep mi yalıyorsunuz, hani kâğıda yazılınca okunmayan ışığa tutunca okunan mürekkeplerden mi?

 

-Süleyman beye teşekkürler ederim, sizin sorduklarınız düşsel yolculuklarla ilgili kardeşim. Şiirin ortak özelliği olan ahenk unsurlarını, imge ve temaları kullanarak oluşturduğum dünyam da şiirin kendini bana mısralarla hecelerle söyleşi ile emanet eden şiirin sonucunda eşimin edebiyatla yatıp kalkmama izin verdiği bir gerçek.  Her ne kadar şiirle benim kadar içli dışlı olmasa da anlayışla karşılayarak gelen ilham perimle beraber yaşantıma ses çıkarmadan benimde bunların sonucunda gülümseyerek onu sevmeme karşı çıkmıyor. Evet, mürekkep yalamışlığımız vardır az çok, bu mürekkep bildiğiniz uçucu mürekkeptir, gönlümü kanatlandırarak düşsel yolculukla beni hecelerin kelimelerin diyarında gezdirerek sizlere şiirler yazdıran bir mürekkep cinsi desem de değildir.

 

-Evet, 36 numaralı seyircimi siz buyurun sorun değerli edebiyat aşığı hocamıza.

-Teşekkürler ederim. Çocukken annem bana mütemadiyen karşılıksız olarak hep hayatın anahtarının mutluluk olduğunu anlatırdı bu konuda bana şiirler okuturdu.  Okula giderken bana mütemadiyen “Büyüyünce ne olmak istiyorsun?” diye sorar.  Ben de ona daima, olağan üstü zengin olacağımı mutlu olmak mutlu etmek istediğimi söylerdim.  Annem bana, soruyu anlamadığımı söylerdi. Bense anneme bu hayatı anlamadığını o küçücük yaşıma rağmen söylerdim. Şimdi acaba ben mi soruları anlamıyordum annem mi anlatamıyordu?

-Anneniz yaşıyor mu?

-Hayır, efendim sizlere ömür!

-Allah rahmet etsin isminizi duyamadım.

-Şakir Dürt.

-Peki, Şakir Bey, insanın hissettikleri olmak istediği düşleri hayalleri hayatın bir adım önüne geçerek gerçekleştirmesi için ve ona bir nitelik seçkinlik gülümsemelik bir işlev ortaya koymasına yardımcı olan şeylerdir bir şeylerdir bildiğimiz şeylerdir bazen bilemediklerimizdir. İşte annenizde sizin nitelik ve seçkinlikle kendinizi ifade edebilmeniz için ortaya koyan ya da onun sırasını, sayısını, yerini değiştirmek için mutlu olmak için gülümsemek gerekir babın da yanında ortasında başında gerekir demek istemiş. Beyaz bir pantolonla kavuniçi bir gömlekle ben mutlu olurum lakin belki siz memnun olmazsınız, renkler ve zevkler tartışılmaz lakin tercih meselesidir. Mutlu olmak birisini gülümseterek mutlu olmakta aynıdır, bilmem anlata bildim mi?

 Mehmet Aluç

Devam edecek İnşallah


( Sor Kolayca Öğren Edebiyat Programı-1 başlıklı yazı kul mehmet tarafından 8.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.