Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 29.06.2020
Okunma Sayısı : 1851
Yorum Sayısı : 0
OKUMAK DÜŞÜNMEK YAŞAMAK HAKKINDA


Binlerce kitap önermiyorum.

Her okuduğum kitabı da önermiyorum.

Okunması için bir kitap bile önersem bazen şuna benzer cevaplar alıyorum:


-Para vermeyelim şimdi abi, PDF"si yok mu bunun.

-Sen gönderdin de biz okumadık mı?

-200 sayfa çok be. Kim okuyacak onu, kısaca özetlesen.

-Okuyunca gözüm sulanıyor, başım ağrıyor, uykum geliyor.

-Büyüklerimiz okusun, benim ihtiyacım yok.

-Bizden adam olmaz. Okuyup da uzaya mı çıkacağım.

...

Cevap çeşitliliğini yüze çıkarabilirim.

Tamam cevaplarınızda haklı olabilirsiniz.

Fakat nereye vardığını da kabullenmelisiniz.

Bu tür cevaplar; tembelliğin, duyarsızlığın, sığlığın, kurnazlığın, sığıntılığın, taklitçiliğin, hazırcılığın, ahmaklığın ayak sesleridir.

Böyle bir zihniyetin değişime, daha iyisini istemeye, toplumsallaşmaya, insanileşmeye, dayanışmaya, düşünceye,

anlam arayışına, hakikat arayışına,

evrensel bir aidiyete ihtiyacı yoktur.

Hele hele "tek adam" zihniyetini eleştirmeye hiç hakları yoktur.

Çeyrek adam bile olamayanlar, toplumsal/düşünsel bir çabası olmayanlar

Bütün bir simidi neye göre talep ediyorlar?

"Tarlada izi olmayanın, harmanda yüzü olmaz" demiş atalarımız.

Haksızlar mı sizce?

29.06.2020

#armozdeyis
( Okumak Düşünmek Yaşamak Hakkında başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 29.06.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.