Ebu Cahil -3

Yarışma programının sabahı kahvelerde alay konusu olur diplomalılar.


Yine yetenek yarışmalarında ülkenin eğitim sistemiyle dalga geçen bir komedyen (okuma kitabı, ali top oyna, Ayşe ip atla.) diyerek birinci olup milyonluk ödüller aldı.



Aynı algı projelerinden biride kaybolan çocukları, kaçırılan genç kızları, faili meçhul cinayetleri şıp diye polisten önce bulan Müge anlının programı( tatlı sert) idi. bunları nasıl çözüyordu... ?


Okumamış diplomasız halk, sayesinde....


Onlardan gelen ispiyonların yardımlarıyla....


Herkes gönüllü ajan olmuştu. Perdelerin arkasından mahalleye yeni taşınanlar izleniyor, adam evden sabah kaçta çıkıyor?


Akşam kaçta eve dönüyor?


Kadın kocası işe gittikten sonra eve birisini alıyormu?


Saçını nezaman boyuyor makyajı nasıl yapıyor çetelesi tutuluyordu.

Tüm dosyalar bu şekilde çözülüyordu.


Bu iş öyle tutmuştuki,alo ihbar hatları kuruldu kanallara.


Ve sonra  iki proje birleştirildi. Müge anlı yarışma programı formatına yükseltilip diplomalı cahilleri sergilemeye devam edecekti.

Bu vatanın gerçek sahiplerinin diplomasızlar olduğu vurgulanacaktı.

Her şeyi çok iyi bilen, okuyanları hakir görecek kadar kendini yukarda gören bu güruh ,hayatını İslami bilgilere adamış kuranı yutmuş ayetleri öğütmüş insanlara bir nebze doğruyu anlatmaya çalışan akademisyenleri bile küçük görüp veya dinsiz ilan edecek kadar ilim sahibiydiler.



İlk okul çağlarında kuran elif besini eline birkaç kez alıp cami hocasının önüne diz kırmış bu halk, gerçekten diplomanın önemsizliğini,okur yazar deyiminin bile içini boşaltarak kanıtladı!

Okumayı meydan okuma olarak algılayıp tüm diploma sahiplerine meydan okudular.

Diplomalı eşek bunlar,diyecek kadar okumuşlar,


Yazmayı ise atyarışları ve iddia kuponu dolduracak kadar ilerleterek!


Okur yazar olduklarını.


Kelime köken olarak bizdeki anlamı ile cahil... Bilmeyen demekti.


Arapça'da okuma yazmasını bilmeyen ise ümmi olarak geçer.


Hz. Muhammede Cebrail oku emrini getirdiğinde.


O ben okuma yazma bilmem ümmiyim dedi.


Peki bu ümmi kelimesinin yerine niye cahil kelimesini kullanıyoruz...

Ebu cehil yüzünden.


Suçlusu Ebu cehil!


Bu lakab ona bilmediğinden dolayı değil.


Yanlış bikdiklerinde inat ettiği için verildi.


Doğruyu görsede değişmeyen. Değişmek istemeyen.


Gerçeği kabul etmeyen anlamında verildi.


ve tarih sahnesinde yerini aldı. Şimdi eğri oturup doğru


konuşmak gerekirse,


Bizimkiler gerçekten peygamber gibi ümmi mi?


Yoksa inadım inat diyen,


Ebu cehil gibi cehilmi?

Gayri kararı siz verin Kalın Sağlıcakla

( Ebu Cahil -3 başlıklı yazı ylmztzgl tarafından 23.06.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.