ABDURRAHİM  KARAKOÇU  UNUTMADIK.

Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

        Bugün burada  çağımıza adını altın harflerle yazdıran Abdurrahim Karakoçu “İsyanlı Sükut adlı şiiri ile analım dedim.

       Başta Rahmetli Ertuğrul Karakoç olmak üzere, Abdurrahim, Bahaettin benim dostlarımdır. “Resimli ve Metin Örnekli Türkiye  Edebiyatçıları ve Bilim Adamları” 10 ciltlik Ansiklopediye haberim olmadan  Ertuğrul Karakoç’un  kaleminden  girmişim. Abdurrahim Karakoç ise 30 Ağustos 2007 tarihinde Vakit Gazetesinde adımdan söz etmişti. Ertuğrul Karakoç Hocamızdan  telefon numarasını alıp da teşekkür için kendisini aradığımda “Ahmet Bey, teşekkürü degmez. Ben sana karşı suçluyum. Seni yazmakta geç kaldım” diye cevap verdi. Daha sonra Vakit Gazetesinde ayrı ayrı zamanlarda 2 defa daha yazdı. Rahmetli ile yüz yüze görüşmek nasıp  olmadı. Ama telefon ile sayısız görüşmelerimiz oldu. Sağ olsun değerli dostum Av. Abdulhadi Bay’ı, Ertuğrul Karakoçun ve Bahaettin Karakoçun evine götürdüm. Sağ olsun Abdulhadi Bay Abdurrrahim, Ertuğrul ve Bahaettin Karakoçları “KUMRU DERGİSİ’ne ayrı ayrı zamanlar da kapak yaptı,  ayrıca roportajlarını yayımladı. Bu roportajların Kumru Dergisinin arşivinde muhafaza edildiğinden de haberdarım. Saygıdeğer dostum Av. Abddulhadi Bay’a  teşekkürlerimi arz ediyorum, yayımlamış olduğu Kumru Dergisine de sağlıklı bir yaşam diliyorum. Sözü edilen derginin hemen hemen bütün  sayıları kitaplığımda ciltlidir. Mihriban Türküsü ile  aramızda  yaşayan  Abdurrahim  Karakoç’u   bugün burada rahmet  ve saygı ile   “İsyanlı Sükut” adlı şiiriyle analım dedim. Işıklar  içinde uyusun diyorum.

İSYANLI  SÜKUT

Gitmişti makama arz-ı hâl için
'Bey' dedi, yutkundu, eğdi başını.
Bir azar yedi ki oldu o biçim..
'Şey' dedi, yutkundu, eğdi başını.

Kapıdan dört büklüm çıktı dışarı
Gözler çakmak çakmak, benzi sapsarı...
Bir baktı konağa alttan yukarı
'Vay' dedi, yutkundu, eğdi başını.

Çekti ayakları kahveye vardı
Açtı tabakasın, sigara sardı
Daldı.. neden sonra garsonu gördü
'Çay' dedi, yutkundu, eğdi başını.

İçmedi, masada unuttu çayı
Kalktı ki garsona vere parayı
Uzattı çakmağı ve sigarayı
'Say' dedi, yutkundu, eğdi başını.

Döndü, gözlerinde bulgur bulgur yaş
Sandım can evime döktüler ateş
Sordum: 'memleketin neresi gardaş? '
'Köy' dedi, yutkundu, eğdi başını.

Yürüdü, kör-topal çıktı şehirden
Ağzına küfürler doldu zehirden
Salladı dilini.. vazgeçti birden,
'Oyyy' dedi, yutkundu, eğdi başını.

Abdurrahim  KARAKOÇ

( Abdurrahim Karakoçu Unutmadık başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 6.06.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.