Hemen hemen bütün siteler de bu var. Bu var dediğim ahbap çavuş ilişkisi... Sen benim şiirime, yazıma gelirsen, ben de senin şiirine yazına mutlaka gelirim. Hatta geldim mi bir de ''Ellerine sağlık, aferin koçum, yürü be kim tutar seni, yüreğine sağlık. çok güzel olmuş.'' yazdım mı, sen de yazını okuduğumu zanneder avunur durursun...

Gerek bu site de gerekse başka başka sitelerde, şiirleri ve yazıları derinlemesine irdeleyecek, eleştirecek çok az sayıda şair ve yazar arkadaşımız var. Bir de burnu büyükler var. Yazısını ya da şiirini asar çıkar. Hiç bir şair ve yazar arkadaşına ne bir yorum yazar ne bir beğenide bulunur, ne de kendine gelmiş beğenilere cevap yazar. Normaldir tabi ki bu durum, onlar dağları devirmiş, büyük ödüller almış, Nobel'e aday, kalburüstü yazarlardır, kendilerince... Üç beş tane şiir kitapları vardır, öykü, deneme kitapları vardır, basılmış. Akraba eş ve dostlarına imzalayıp verdikleri...

Bir de zırt pırt alıntı yazıları kendi yazmış gibi ekleyenler var. Bilmem kim ünlünün hayatı, eserleri, yaptıkları... Ya da dünya tarihinde yer almış önemli bir olay, bilinen bir anekdot... Arkadaşlar, bir şey yazıyorsanız, kendi kabiliyetinizi, yeteneğinizi konuşturarak yazın, yazmaya çalışın. O eklediğiniz ünlü kişilerin hayatları ve olaylar, anekdotlar zaten her yerde var, kopyala yapıştır yapıp, sayfada göründüğü zaman, olağanüstü bir şey yapmıyorsunuz, anlayın bunu artık...

Bıkmadınız mı sürekli aynı tip yazılar yazmaktan. Bir de şu yabancı kelimelerin öz Türkçelerini bulup da bizleri köşe bucak sözlük arama zahmetinde bırakmasanız, ne güzel olur... Herkesin bilgisi ve sözcük dağarcığı sizin gibi olmayabilir...

Çoook güzel, harikaaaaaaaaaa, fevkaledenin de fevkindeeeee! Hele bir de beğenileri hep aynı yazı olanlar var... Kopyala yapıştır... Anladık toplam mesaj sayısında başa güreşiyorsun da birinci geldiğin zamanda altın madalya vermiyorlar kimseye dostum...

İkibindokuz yılında ilk defa bir edebiyat sitesine üye olmuşum ve o günden bu güne, gelişme kaydetmişim kendimce, katkı vermişim bir çok edebiyat sitesine hem yazı olarak hem de yorum olarak. Okudukça gelişecek daha güzel yazılar yazacaktır şair ve yazar adayı arkadaşım, her kimse... Zahmetsiz rahmet olmaz... Çok büyük yazarsanız bile, üyesi olduğunuz site de sizden başka şair ve yazarlar olduğunu da unutmayın. Kitapları on binler, yüz binler satanlar zaten bu sitelerde paylaşım yapmazlar genellikle... Bir basamaktır edebiyat siteleri, kitap çıkartmaya ve daha çok tanınmaya, unutmamalı ki...

Biliyorum ki yazıları da, eleştirileri de, çok ciddi bir şekilde okuyup, olumlu ya da olumsuz katkı veren arkadaşlarımda var... Olumsuz derken yabana atmamak lazım, bu kelimeyi... Yeni yetme olup da şiir ve yazı paylaşan kardeşlerimden, mantıklı ve aklı başında olanlar, bu olumsuz değerlendirmelerden ders çıkarmasını bilip kendilerini çok geliştiriyorlar zamanla, bunu da gözlemliyorum. Yine de kitap okumak her zaman için, İnternet okumalarından bir adım önde benim için...

( Yazıları Okumadığınız Nereden Belli başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 5.06.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.