İşte Şiir Budur Bu Da Benden Olsun


 İşim gücüm budur benim gökyüzünü boyarım her sabah hepiniz ...


  Herkes işte şiir budur diyor, benimde katkım olsun diyerek bu konuda yetkili olan şair Abuzettin ne iyi ettin’i konuk ediyorum, bizlere şiir nedir, işte şiir budur diyecek mısralarla heceleri dans ettirerek hatta raks ettirerek anlatmasını isteyeceğim.


-Sayın Abuzer ne iyi ettin hoş geldiniz. Bize şiir nedir, hatta işte şiir budur diyerek gönlümüzü tarumar eden dünyalık meşgalelerden uzaklaştırarak, huzur dolu mısraları sizin ağzınızdan çıkacak hece dolu kelimelerle öğrenebilir miyiz?


-Öncelikle teşekkürler ederim. Efendim ciddi bir iş olup profesyonellere bırakılması gerekse de bu demek değil ki en ufak bir arızada bile hemen tamirciye yani daha iyi bilene gitmelisiniz. Bir profesyonele ihtiyaç duymadan, kendi başınıza da üstesinden hakkıyla gelebileceğiniz birkaç motor tamiri pardon hece ve uyakla yazacağınız pek çok kelimeler elbette var. Ancak kendi başınıza bu işe girişecekseniz genel anlamda araba motorunu pardon -arada boş vakitlerimde yaptığım meslek araya girse de-  şiiri çok okuyarak heceleri öğrenerek tanıyor olmanız gerek. Kendi aracınızın yapısını biliyor olmanız şart, yine pardon kelimelerin yapısını kapısını penceresini iyi öğrenmeniz gerekir ki, kendiniz giresiniz içeriye, içeri sıcak olduğunda huzurla esen yapısıyla penceresini açarak eklime ve hecelerin eşliğinde serinlenmeniz icap ederse açabilesiniz. 


-Sayın Abuzettin şairim, şiire gelsek akıcı bir üslup ile olmaz mı?


-Bende oraya geliyorum zaten, gelişimde bir yamukluk mu sezdiniz?


-Şey hayır, dolanmadan kısa yoldan gelseniz?


-İşte biz hep kısa yoldan gitmeyi seçerek, yolda eş ve dost akrabaların yüzünü görmeden kestirmeden yol alıyoruz. Böyle olmaz, sindirerek etrafına bakarak uçan kuşlara selam vererek, çiçekleri ağaçları yoldan geçenleri selamlamak gerekir ki yaşadığımız anlayalım, öylesine kalas gibi yaşamayalım, kalas gibi yaşarsak bir marangoz gelir bizi ortadan ona böler parçalar atar, bir bütün olsak aynı şiir gibi kimse bizi yıkamaz parçalayamaz. Gelelim şiire, kendi başınıza çok çalışarak üstesinden gelebileceğiniz araba motoru tamir pardon şiir yazma yöntemleri sayesinde yaşanabilecek ufak tefek motor problemlerini, yanlış yazımları okuyarak destek alarak ilerletebilirsiniz. Bunu yaparken de tamir masraflarından pardon vakitten kazanarak hızlıca zamandan tasarruf edebilirsiniz. “Araba motoru tamiri” kusuruma bakmayın araya mesleğim giriyor-. İlk anda araba sürücülerinin, ilk yazmalarda bu yazma şekli yazamama şekli yazarın gözünü korkutsa da arabanın pardon yazmanın sağlığı için çok önemli olan bazı yöntemlerin uygulanması son derece kolaydır ve sadece birkaç dakika alır. Mesela heceleri öğrenmek gerekir mesela, gece, hece, nice, bizce, sizce, nice, gönlünce baktınız ki olmuyor belirli periyotlarda şiir okuyun sonra yazın, önce yazın sonra okuyun. Ya da nazire yazın, bu sizin yazma seviyenizi yükseltirken sizin gönlünüzü taze dinç tutar.

 

-Kısaca uygun zamanı beklemek mi gerekir?

 

-Muhakkak ki gerekir yoksa zamanı yani ilham gelmeden yazılmaz ki. İlla ki yazacağım diyerek akıl motorunu yakmamak gerek arada bir soğutmak gerekir.

 

Yol başında duran güzel

Ne olursun az bize de gel

 

-Şimdi üçüncü kıtayı illaki yazacağım derken yazamıyorsanız az bekleyin derim. Kelimeler sözler aklınızda kolayca hareket edecek şekilde, kuyrukları birbirine değerek dolanmaması gerekir. Az düşündükten sonra sakince edersin devam.

 

Açıktır sana her daim kapım

Yanıyorum aşk ateşiyle rüzgâr ol este gel


-Şimdi içinizde biriken hece yoğunluğunu boşalttıktan rahata eresiniz. Arabanın yağ tıpasını çıkararak özür dilerim, tamir ettiğim arabayı yarım bırakarak geldim kafam dalgın oraya doğru kayıyor özür dilerim. Şimdi aklınızdaki yoğunluk tıkanmış yazamama sıkıntısı bu şekilde bertaraf edilmiş olur. Artık bu şekilde verimli çalışmaya ilk adımı atmış olursunuz.

 

Gözlerin bir içim su

Benden kaçıyorsun sen doğrusu

Yalansa yalan de ey sevdiğim

Beni sardı hasretin ayrılığın korkusu

 

-İşte burada şair aşkla severken emin olması gerektiğini hissederek, benden kaçıyor musun sen ben seni deliler gibi severken vefasız, gözlerin şaşı bakıyor sanki bana bakmıyor derken cevap vermesini bekliyor. Eski hava filtresi etrafını saran lastikten dikkatlice çıkarıldıktan sonra yeni hava filtresi lastiğin içine yerleştirilir. Filtre kapağı da kapatıldıktan sonra bu motor tamiri işlemi tamamlanmış olur. Bu son bilgi sizler için, araba tamiri konusunda bir numarayız not edin, Sevda yokuşunu çıkarken hep yanınızda olan “SEVDA YOKUŞUNU ÇIKAMADIM” tamir atölyemize sizleri beklerim. Birazda reklam olsun, zaten bu yazma işinde beş kuruş kazanamıyoruz, bari ek işim için az katkınız olsun. Geri kalan bilgileri sizlerin tamir atölyeme teşrif ettiğin ve eş dosta önererek müşteri portföyümü yükselttikten sonra devam edeceğim, benden bu kadar. Her şeyi şairden beklemeyin, az sizde elinizi taşın altına koyun yani, vesselam.

Mehmet Aluç


( İşte Şiir Budur Bu Da Benden Olsun. başlıklı yazı kul mehmet tarafından 28.05.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.