BİR  SOHBET ANISI

Ahmet AYAZ

            Ahmet AYAZ

         Gaziantep Güneş Gazetesi 28 Mayıs 2020

 

       Söze nasıl başlayacağımı bilemiyorum. Ancak bir sohbet anısı ile başlasam iyi olur diye düşündüm. Sanko Holding Gaziantep’imizin yüz  akıdır, Devletimizin yardımcısıdır, bir çok fakir halkımızın ekmeğine katkı sağlayan bir kuruluştur. Hacı Sani Konukoğlu  ışıklar  içinde uyusun diyorum.  Yanlış hatırlamıyorsam 2006 yılının sonuydu. Gökhan Veli Kişioğlu’nun  Gaziantep Vali Yardımcısı olarak çalıştığı bir  dönemdi. Evimde otururken birden bire aniden telefonum çaldı, açtığımda bahse konu Gökhan Veli Kişioğlu idi. “Ahmet Bey  zamanınız varsa gel beraber çay kahve içelim” Dedi. Kısaltılmış adı GASED olan, Gaziantep’te Kültür Sanat  ve  Edebiyat Derneğini kurma için çalışmalar yaptığımız günlerdi. Geliyorum dedim ve Vali Yardımcısının odasına girip oturdum. İçeride Adil Konukoğlu da, oturuyordu. Şimdi burada Sayın Adil Konukoğlunun tatlı ve yararlı sohbetinden söz etmek istedim.    

       32 yaşındaki bir genç açık öğretim fakültesini bitirmiş.  Bir dostu referans olarak göstererek, bu gencimize Sanko Holdigten bir  görev talebinde bulunuyorlar. Fakat Adil konukoğlu kriterlerimize uyarsa diyor. Genci çağırdıklarında,  32 yaşına kadar ne işle uğraştığını soruyor Adil Konukoğlu. Genç “Okudum” diyor. Konukoğlu “Okudun ama yaz tatillerinde hangi işler ile uğraştın” dediğinde de, cevap olarak “Okudum” diyor. Konukoğlu “ Bir kahvede 15 gün garsonluk yaptım veya

bir lokantada bir süre bulaşık yıkadım. Yaz tatilinde simit sattım, ayakkabı boyacılığı yaptım dese kabulümdü. Bu gencimiz ailenin sırtından okumuş ve aileye hiç bir katkıda bulunmamış, bulunmayı da düşünmemiş. Çünkü çalışmayı sevmeyen birisidir. Çalışmayı sevmeyen bir kimsenin ne ailesine, nede bulunduğu bir iş yerine faydası olmaz. Bu gencimiz bizim kriterlerimize de, uymaz. Bize işi seven, çalışmayı seven gerek demiş ve gencimizi işe almamış. Biz kriterlerimizin dışına çıkarsak Sanko Holding batar ve iflaza gider demiş. Bu yararlı sohbetimizi ilk önce evimde çocuklarıma anlattım ve halen torunlarıma da zaman zaman anlatıyorum. Sayın  Adil Konukoğlunun  kulaklarını çınlatıyorum. Sayın Abdulkadir Konukoğlundan da güzel sözler duydum. İnşallah bir gün sohbet yazımda ondanda söz etmeyi düşünüyorum Allah nasip ederse. Yeni yetişen gençlerimize yararlı olabilmek için. Bütün  çabalarım gücümün yettiği ölçüde, gençlerimize  yararlı olmaktır.

 

       
( Bir Sohbet Anısı başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 28.05.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.