İnançsızılık da bir inançtır önermesinde olduğu gibi,aslında egosu olmadığını düşünen bir insan da ego sahibidir , sadece egosunun kodlaması farklıdır.
Ego ilkel benliktir. 
Ego yorum yapamaz sadece fotoğrafı çeker,aslında yaşantısal fonksiyonlarımız da ego bünyesinde işler. ..

Alt bilinç olarak izah edilen id acıktığı zaman hemen bir şeyler bulup yemeyi amaçlar. ..
Ancak benlik (ego) bunun daha uygun bir zamanda olması veya olmaması gerektiğini hatırlatıp onu dizginler. ..

Üst benlik (süperego) sosyal benlik kural ve değerler bütünlüğü içinde insana yön veren bölümdür. 
Bu bölüme vicdan da denilebilir. 
Bu bölüm daha çok emir ve yasaklara göre bir yol belirler. İyi ya da kötüyü birbirinden ayırmaya başladığımız süreçlerde gelişir ve olgunlaşır. ..

Ego fiziksel olarak kendini beğenmek,kendisini çok zeki zannetmek hele bir de gaz verildiyse,ailesinin gücüne güvenmek,tahsiline güvenmek,parasına güvenmek,hatta benimkisi vicdanına güvenmek mutlaka bir yere dayanır ego,ama içi boş ise eğer ve bu çökerse bir gün insanın  felaketi o zamandır. ..

Ego denen şey aslında yanlış biliniyor
... insanın bilinci 3 bölümden oluşur;İd, ego ve süperego. ..
--İd: insanın hayvani istekleri ve dürtüleridir. ..
Bilinçaltı tarafından yönetilir.
--SüperEgo:insanı uyması gereken kuralların uygulayıcısıdır toplumsal yönüdür,kuralcıdır. ..
--Ego ise ;İd'in hayvani ve yersiz istekleri ile süper egonun kuralları arasında bilinci ve davranışları dengeleyen yönüdür. ..
İsanın bilinç durumudur. ..
Bu noktada Ego hangi tarafa daha yakınsa insan o tür davranışlar sergiler mesela ;günlerdir aç kalan bir insan kuralları bilmesine rağmen hırsızlık yapabilir. ..

Ego dudakta çıkan uçuk gibidir. Oynadıkça azar. 
Tam gitti dersin dur bakayım bir daha yoklayayım dersin o uçuk hala oradadır. Ah bir de o uçuğun varlığını yokluğunu önemsemesek belkide geçecek ve haberimiz olmayacak. 
Garip bir döngü EGO denilen şey. ..


Karacakız Emi 

( Ego başlıklı yazı EMİ ÖZTÜRK tarafından 26.05.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.