Su zengini bir ülke olmadığımız gün gibi aşikar. Haksızlık ederek eski zamanlarda ''Su akar Türk de bakar.'' dedilerse bile, şimdilerde o akarsuların önünü barajlar ile kesmiş ve ''Su akar Türk yapar hem de yaptığını satar bir de bundan para kazanır.'' durumuna biraz dönüştürdük gibi...

İlkokulu ve ortaokulu benim okuduğum yetmişli yıllarda okumuş olanların karşısında çıkan en büyük problemlerden birisiydi... Yok canım yok, harçlık alamamak ya da kızların pas verip vermemesi değil problem... Bizim baş problemimiz havuz problemleriydi... Bir musluk havuzu beş saatte doldurup dururken, ikinci bir musluk havuzu üç saatten boşaltmaktadır filan diye böyle cümleler vardı işte bilenler bilir...

Şimdilerde de var mı okul kitaplarında bu havuz problemleri bilemiyorum? Hayır arkadaş velev ki bir musluk havuzu dolduruyor, öbür taraftan başka bir musluk niye boşaltıyor. Bir havuzda bir tane musluk olur benim bildiğim. Yaparsınız bunları sonrada sevgili dostumuz Cem Yılmaz'ın diline düşersiniz...

Havuzların aklı olsa vallahi de billahi de kafayı yer fıttırırlar... Düşünebiliyor musunuz, birisi bir taraftan su dolduruyor haznenize, diğer taraftan birisi o dolan suyu boşaltıyor. O sırada dolsun da havuza girelim diye bekleşen bayanlar ve çocuklarda ''Yahu salak mı bunlar bir taraftan doldurup öbür taraftan boşaltıyorlar biz burada boşuna bekliyoruz havuza girmek için gelin başka havuza bakalım.'' demezler mi; derler, billahi derler...

O kadar daldık havuza da iyi ki ıslanmadık hadi bir de örnek vereyim size...

Boş bir havuzu birinci musluk 10 saatte ikinci musluk yirmi saatte dolduruyor. Buna göre bu iki musluk birlikte açıldığında boş havuzun 3 : 5'İ kaç saatte dolar...

a)4 b)5 c)6 d)7 e)8

Bir tane de benden olsun havuz problemi...

Ayşe ile İsmail iki sevgilidirler. Pazar günü havuz gitmeye karar verirler. Sabah dokuz gibi havuzun kapısına gelir paralarını öder içeri girerler. Havuzun suyu gayet sıcaktır. Hemen atlar yüzmeye başlarlar. O sırada havuza bir miktar su verilmekte ancak havuzun suyu boşaltılmamaktadır. Keyif benim değil mi boşaltmıyorum. Bu problemde havuz boşaltma yok. Buna göre Ali Ayşe'den kaç yaş büyüktür. Hadi yapın bakalım, devreleri yakmadan bu problemi...

a) 1 yaş b) 2 yaş c) yaşıttırlar d) çok mu önemli e) sevmişler ya yaşı problem etmezler

Bildiniz işte E şıkkı tabi ki...

Buradan yetkililere sesleniyorum. Kim takıyorsa bu havuzları ve havuzdaki suları kafaya, biraz tahtaları eksik galiba... Havuzun musluklarını açıp kapayan arkadaş, sana sesleniyorum. Bak dostum, orasını anladık bir musluğu açıp havuzu dolduruyorsun, tamam gayet güzel. Be adam ikinci bir musluk açıp da havuzu boşaltmaya niye uğraşıyorsun? Bu kadar okul çocuğunu da sinirden patlatıyorsun? Doldur havuzu, bırak dolsun, sonrada atlasın yüzsün insanlar yahu istediği kadar...

( Havuzda Problemler Dağ Gibi başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 23.05.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.