Siz de Mutancana yer miydiniz iftarda veya sahurda... Mutancana da nedir, dediğinizi duyar gibi oluyorum... Osmanlı Saray Mutfağının en güzel lezzetlerindenmiş... Ben de televizyoncuların yalancısıyım billahi... Kuzu etinden olurmuş, Kanuni Sultan Süleyman'ın da en sevdiği yemeklerden birisiymiş... Hürrem Bacımız sık sık padişahına Mutancana yaparmış saray mutfağına girip. Yok canım, inanmayın, burayı ben uydurdum... Başka başka padişahlarda, Orhan Gazi, Dördüncü Murat, Fatih Sultan Mehmet, İkinci Abdülhamit, onlarda yemiş midir Mutancana, o kadar derine inemedim maalesef...

Kim sevmez kuzu etinden yapılan bir yemeği de bütçe ile hatçe meselesine geliriz yine eğer ki tartışırsak... Sokaktan geçen bir on kişiye sorun bakalım, ''Kuzu etinin fiyatı kaç para?'' diye, size ''Kuzu eti de nasıl bir et ki acaba?'' diyecek kaç kişi çıkacaktır? Hatta biraz daha ileri gidin ''Siz Mutancana diye bir yemek biliyor musunuz?'' deyin, bakalım ne cevaplar alacaksınız?

Ülke de asgari ücret ile geçinen, geçinmeye hayatta kalmaya çalışan milyonlarca insan var. Televizyonlarda bu tip gösterimler hiç de hoş değil, hem de izlenme oranlarının yüksek olduğu bir zamanda...

Ülke bir oyalama ve oyalanma yerine dönüyor yavaş yavaş. Saçma sapan haberler ile günü kurtarmaya çalışan ve dimağımızı yoran bu gıcık, kayda değmez programları, haberleri protesto ediyorum ama sadece protesto ettiğim ile kalıyorum, yine de hiç bir şeyin olumlu yönde değişmediğini görüyorum...

Siz bakın bakın, geçin televizyonların karşısına sabahtan akşama kadar mutancana nedir, nasıl yapılır, köpek kaçar yakalayanlar kim, kedi ağaca çıkar kim indirir, kızı evden kaçmış, anası ile babası gazeteye ilan vermiş kızını ararmış filan fişmekan... Kapkaççıyı yakalamışlar dövelim mi dövmeyelim mi diye tartışır dururlarmış... Allah belanızı verse nasıl verir, vermese vermezde ne yapar, kafamda bir dolu sorular...

O değil de şimdi ben de hanıma Mutancana yaptırsam da illa da kuzu eti şart mı canım? Kanuni Sultan Süleyman Padişahımız kuzu eti ile yaptırıyorsa yaptırsın, o padişah, ben de kıyma ile ya da mantar ile yaptırsam olmaz mı? Rahmetli Ümit Usta hayatta olsaydı bir de ona sorardık... Tüh ki tüh! Taktım kafayı şimdi yahu bu Mutancanaya... Sabaha kadar uyu uyuyabilirsen, hadi bakalım, devreleri yakalım...

( Siz De Yer Miydiniz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 18.05.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.