UMUT-AŞK-BARIŞ

Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 12 Mayıs 2020

 

 

Bu gün sizlere Umut-Aşk ve Barıştan söz etmek istedim. İnsanların yaşamında umudun, aşkın, barışın yerini ve önemini anlatmaya çalışacağım. İnşallah sohbetim sizleri sıkmaz kanaatindeyim.

Dünyanın ünlü ressamlarından olan bir ressam, kendi kendine düşündükten sonra, ben Dünyanın  en ünlü ressamlarındanım, Dünyada en güzel bir şeyin  resmini  yapıp ebedileştirmeliyim diye karar verir. Ama bu Dünyanın en güzel şeyinin ne olduğunu da tespit etmeliyim. Ama bunu nasıl tespit edebilirim diye evinden çıkar.

Yollarda yürürken bir yere geldiğinde bir parkın kenarında çiçeklerin içinde bir yaşlının oturduğunu görür. Yaşlıya yaklaşarak sorar. Dünyada en güzel şey nedir ? Yaşlı insan  UMUT Diye cevap verir. Ünlü ressam tatmin olmayarak yoluna yürümeye devam eder. Uzunca bir yol yürüdükten sonra bir yerde bir kalabalığa rastlar ki, burada düğün yapılıyormuş. Gelin ile damada yaklaşarak sorar. Dünyada en güzel şey nedir?. Gelin ile damat bir ağızdan cevap verirler AŞK diye.   Ünlü Ressam yine tatmin olmaz ve yola yürümeye devam eder.   İyice yoruluncaya kadar,  günlerce yol yürüdükten sonra, savaştan dönen yorgun bir askere rastlar. Aynı soruyu askere sorunca, Asker Dünyada en güzel şey BARIŞ der.  Ünlü ressam kendi kendine aldığım cevaplar güzel ama, ben bunların resmini nasıl yapmalıyım diye düşüne düşüne evine dönmeye karar verir ve evine gelir.. Ünlü ressam evine gelip de, evinin  kapısından  içeriye girdiğinde, eşinin anlamlı ve güzel duruşunda, bir sevgi ile gözlerine bakışlarında aşkı bulur. Çocuklarının üzerine yürüyüp ellerini öpüşlerinde umudu, bunların birlik ve beraberliğinde, aile bütünlüğünde barışı bulur. Evinin yaşam biçimini böyle güzelce gördükten sonra, tamam şimdi buldum der. Bunların üçü de evimde mevcuttur.

Ben evimin resmini yapmalıyım diyerek  sevinir. En güzel şeyin evi olduğuna inanır ve mutluluktan sanki göklere uçar. Ünlü ressam umudu, aşkı, barışı  evinde yerli yerinde bulduktan sonra, sanki yeni bir dünya keşfetmiş gibi sevinir.

        Saygıdeğer okurlarım beni unutmayın. Sizler ile bir başka zaman, bir başka sohbet köşemde yine buluşalım. En güzel ve mutluluk dolu günler hepimizin olsun. Hoşça ve dostça kalınız. .

( Umut Aşk Barış başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 12.05.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.