KOCA ÇEŞMENİN HİKAYESİ.
     Bu çeşme Tekirdağ İli, Şarköy İlçesinin en büyük köyü olan Yeniköyün üç çeşmesinden biridir.
Koca çeşmeyle ilgili bu hikâyeyi bana 08.05.2020 sabahı imsak yapıp, sabah namazımı kılıp yattığım zaman uykum sırasında beni uyandırıp, Beyaz uzun sakallı, nur yüzlü bir dede canlı gibi anlattı.
     Bugünkü Çanakkale İli, Gelibolu İlçesine bağlı Kavakköy ile Evreşe Köyü arasında, Saroz Körfezi karşısında Kavak Ovası yöresinde yaşamış, çok zengin bir ağa ile 16-17 yaşlarında dünya güzeli birde kızı varmış. Ağanın karısı ölmüş. Annesi ölen bu güzel kızı büyük bir üzüntü  ve sıkıntı başmış. Bütün vücudunu sivilceler kaplamış. Birde babası ikinci evliliğe karar vermiş. Bunu duyan kızcağızın üzüntüden vücudundaki sivilceler büyük yaralara dönüşmüş. Hangi doktora gittiyseler bir çare bulamamışlar. Aradan iki ay geçmeden analık ağaya ben bu kızı bu evde itemem demiş. Ağa ne ettiyse analığı bu kararından vazgeçirememiş. Ağa kızını, bakıcısı ve bekçileriyle beraber alıp bağ evine götürmüş. Birkaç gün sonra bekçi merak etmiş, şu etrafı bir gezip göreyim deyip bağ evinden ayrılmış. Bir tepenin eteğinde iki kayanın arasından akan berrak bir su görmüş, eğilip avucuyla  bir miktar su içmiş, vücudunda bir hafiflik ve zindelik fark etmiş, karnı tok olmasına rağmen acıktığını hissetmiş. (Ben bunu ilkokulu orada okuduğum zamanda bizzat yaşadım)
    Hemen belindeki matarayı su doldurup bağ evine dönmüş. Kapıya gelince su isteyen kızın sesini duymuş. Bakıcı bir maşrapa ile bu sudan kıza içirirken, kız alttan maşrapayı yukarıya kaldırınca yüzüne ve eline su dökülmüş. Suyun değdiği yerdeki yaralar kaybolmuş. Tam o sırada da babası kızını dolaşmaya geliyor ve durumu görünce gözlerine inanamıyor. Bu nasıl oldu diye soruyor, bekçinin getirdiği suyu içerken üzerine döküldü diyorlar. Hemen bekçiye boş kap verip o sudan getirtiyorlar. Bakıcı bu su ile kıza banyo yaptırıyor. Kız tekrar eski güzelliğine kavuşuyor. Ağa onları alıp kendi evine getiriyor. Analık kızı görünce yaptıklarına pişman olup utanıyor. Ondan sonra bu aile mutlu bir şekilde huzur içinde yaşamaya devam ediyorlar. Ağa o suyu normal su alınacak şekle getiriyor. Bu olayı duyan civar köylerde sıkıntısı ve iyileşmeyen yarası olanlar bu sudan faydalanıp, şifa buluyorlar. Yıllar sonra oraya bugünkü Yeniköy kuruluyor .Köyden zengin bir hayır-sever ( Merhum Ramadan Kâya) Merhum Annesinin hayrına bu günkü çeşmeyi yaptırıyor, Koca Çeşme adını veriyorlar. (Sonra bu çeşme merhum Ramadan Kâhya'nın kızı Fatma Zengin tarafından onartılmıştır.) 
     Ben o çeşme ve köyü biliyorum dedim. O dede hemen karşımdan kayboldu. Bu ermiş dedenin bu olayı bana anlatmasını bir uyarı olarak yorumladım. Çünkü benim sol kulak kepçemde epey zamandır iyileşmeyen ufak bir yara var. Kaç doktora gittiysem bir çere bulamadım. Dede beni o suya yönlendirmek istedi herhalde.                 Bu yaz Şarköy'e gidersem, kısmetse köyüm Sofuköy ile konşu köy Yeniköye de uğrayacağım.
   Not: Büyüklerden duymuştum "Bir kuzu ye, bu sudan iç bir saat sonra daha yok mu dersin" derlerdi. Hazmı kolaylaştırır. Yazın serin, kışın ılık kurna dolusu akıyor. 10. Mayıs.2020  Hacı Raif Aydın. (Emekli Öğretmen). 
( Koca Çeşmenin Hikayesi. başlıklı yazı HACI tarafından 10.05.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.