BİRAZDA  KORONAVİRÜS  KONUŞALIM

Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 05 Mayıs 2020

 

       Bugün birazda Koronavirüs  konuşalım dedim. 1960 lı yılların tavuk hastalığı gibi, günümüzde de Koronavüris Çin Cumhuriyetinden yayılarak,  bütün Dünyayı etkisi altına aldı.   Koronavirüs ülkemizde de etkisini son suratla  sürdürmektedir.  Şunu da söylemeden geçemeyeceğim. Gaziantep’te 155-112- Vefa Destekleme Grubu gerektiği gibi çalışıyorlar. Gönüllü İmamların hizmetlerini de unutmamak gerekir. Ben diş sorunum için 155 i arayıp bilgi verdim. Aradan çok zaman geçmeden beni Vefa Destekleme Grubundan bir bayan doktor aradı.  Ben kendi imkanlarım ile hastaneye gideceğimi söyledimse, “Sen 73 yaşındasın, seni bir götüren gerekir. Senin  tek başına gitmene izin verip, sorumluluk alamam” Dedi.  Şöyle bir düşündüm, birazda duygulandım. Beni, bana inanamayacak kadar  gösterdikleri hassasiyete hayranlık duydum. Kendilerine buradan çok çok teşekkür ediyorum. Allah  eksikliklerini vermesin diyorum.

       Koronavirüs salgının korkusu ile herkes bir telaş içinde. Ben diyorum ki, “Bir de mahşer gününü hatırlayıp da, insanlara insanca davranış sergilemeyi öğrenebilsek  diyorum. Allahın şu işine bakınız. Türkiye, Amerika Birleşik Devletlerine 2 uçak dolusu Koronavirüs ile ilgili yardım malzemesi gönderdiği gibi 57 Avrupa  Ülkelerine de, yardım bulunuyor. Tıp kı eski Osmanlı Devleti gibi. İnşallah Allah  Devletimize güç, imkan ve azim verir.

       Koronavirüs nereden, nasıl çıktı? Bu Allahın insanlara karşı bir gazabı mı? Yoksa kuldan mı geldi?  Şöyle bir varsayım düşünülüyor. Koronavirüs Çin Cumhuriyetinden çıktı ve Dünyaya yayıldı. Koronavirüsü Çinliler, kronik hastaları ve 65 üstü yaşlıları  tüketip bitirmek için yaptıkları düşünülmektedir. Şimdi olur mu? Böyle şey diyeceksiniz. Eskiden Yunanılar sakat doğan çocukları diri diri toprağa  gömerek öldürürlerdi.  Bunu düşününce inanabiliyor insan. Çünkü bunların düşünceleri İslam düşüncelerine benzemez. Bence bu durum böyle ise, söz konusu bilim adamları,  insanların huzura kavuşmaları ve rahat yaşamları için, daha güzel araştırmalar yapsalar, daha iyi olmaz mı? Diye düşünüyorum. İnşallah bir gün Koronavirüs de bitecek ve tarihe karışacaktır.

       Bu vesile ile ülkemizde eğitim, üretim, ulaşım ve ticaret, olduğu gibi durdu. Ekonomi altüst oldu. Esnafın eli kolu bağlandı. Ama, bazı şeyler de çok güzel oldu. Ben bir basın mensubuyum. Yaşlı olmama rağmen, Oldukça da hareketli bir insanım. Otöbüs ve dolmuşlarda akşama kadar  üç  ve ya dört  yaşlıya rastlamazdım. 65 yaş  üstü ücretsiz olunca ortalıkta mantar gibi yaşlı insan kaynadı. Bu güne kadar bunlar neredeydiler? Akşama kadar ayaküstü çalışan gençlerimize otobüs ve dolmuşlarda oturacak yer bulunmaz oldu. Otobüse veya dolmuşa binerken bir kişi koluna girmez ise, dolmuşa binemiyorlar. Bunlar nereden çıktı? Nereye gidiyorlar bilinmez oldu. Sayın Cumhurbaşkanımız  Recep Tayyip Erdoğan iyi niyeti ile bunu böyle yaptı  ama, hasta, düşkün, yolda yürüyemez yaşlılar yerinden kalkamayan koca karılar da cadde ve sokaklara döküldüler. Ben de yaşlıyım  bunlara sokağa çıkma izni verilse de,  pasolarının tekrar işler hale gelmesine  taraftar değilim. Bizlerin anlayışlı hale gelmesine daha çok zaman gerekiyor. Bende yaşlıyım ama olsun. İşin doğrusunu yapmak gerekir.

       Koronavirüs salgınında her gün not tutuyorum. 24 Nisandan bu güne kadar ölenlerin sayıları günden güne eksilmektedir. Bir gün bitecektir. Ama ne zaman? Kimleri  alıp götürdü? Kimleri alıp götüreceği belli değil. Dileğimiz tez zamanda tükenip bitmesidir. Allah cümlemizi korusun diye dua ediyorum.

         

( Birazda Koronavirüs Konuşalım başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 5.05.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.