LEVENT  KIRCA  KİMDİR? 1950-2015

Ahmet AYAZ

Ahmet  AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 21 Nisan 2020

 

 

 

          Levent Kırca’yı hepiniz tanır ve seversiniz. Fakat ben ona bir vefa borcu olarak bugün burada anmak  istedim. O insanları hem  güldürür, hem de her programında bir mesaj verir. Yani insanları boşu boşuna  güldüren bir sanat adamı değildir. Şimdi aşağıya onun özgeçmişini alıyorum ve rahmet ile  anıyorum.

      Levent Kırca, Türk komedyen,tiyatro ve sinema oyuncusu.Aslen Orduludur.  İlk kez 1964'de Ankara Devlet Tiyatrosu'nda sahneye çıktı. Ankara Birlik   Sahnesi ve Halk Oyuncuları'nda çalıştı. Nasreddin Hoca Oyun Treni, Siz Olsaydınız Ne Yapardınız?, Bu Oyun Nasıl Oynanmalı?, Sağlık Olsun!, Ne Olur Ne Olmaz gibi televizyon dizilerinin yapımcılığını üstlendi.

1978'de Altınşehir adlı filmle sinemaya geçti. Ne Olacak Şimdi? ve Mavi Muammer adlı filmlerde oynadı. Hodri Meydan Topluluğu adlı Tiyatro Grubu'nu kurdu.Eski eşi Oya Başar ile birlikte Güzel ve Çirkin ve Sefiller adlı oyunları sergiledi. Üç Baba Hasan, Kadıncıklar adlı oyunları sergiledi. 1988'de başlayıp 17 yıl süren Olacak O Kadar adlı televizyon programını hazırladı. İlk sinema yönetmenlik denemesini Son adlı filmle yaptı. Daha sonra Şeytan Bunun Neresinde adlı filmi yönetti.1998 yılında Kültür Bakanlığı'nca verilen Devlet Sanatçısı unvanını aldı. Sanatçının ikisi ilk eşinden, ikisi de Oya Başar'dan olan 4 çocuğu bulunuyor. Levent Kırca Mart 2009 Belediye Seçimleri için DSP'den Üsküdar Belediye Başkanlığı için aday olmuştur, fakat 4'üncü sırayı alarak kazanamamıştır. Olacak O Kadar'ın yeni bölümleri 30 Mayıs 2009 da başlamıştır.


2015 yılında yakalandığı karaciğer kanseri nedeniyle kemoterapi tedavisi görmekte olduğu Marmara Üniversitesi Pendik Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde 12 Ekim 2015 gecesi saat 02.40'ta yaşamını yitirdi. Cenazesi, 13 Ekim 2015 Salı günü Levent Camii'nde kılınan cenaze namazının ardından Zincirlikuyu Mezarlığı'na defnedilmiştir.

        Işıklar içinde uyusun diyorum. O ölmedi aramızda her zaman yaşamaktadır. Ben onun “Olacak O Kadar” dizilerini her gün seyretmekteyim. Yukarıda da dediğim gibi hem  güldürüyor, hem de düşündürüyor. Nasrettin Hoca gibi. Zaten oyunculuğa Nasrettin Hoca Hikayeleri ile  başlamıştı.

 

( Levent Kırca Kimdir başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 21.04.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.