BEYİN ŞEBEKESİ

VE ELEKTRİK KAÇAĞI….

            Birinin ismini dilinizin ucuna geliyor da hatırlayamıyor musunuz? Ya da ayakkabızı giyerken ,ofis anahtarını koyduğunuz yerde unutup,ofisin kapısından ,eve geri mi döndünüz?

            Loblardan meydan gelen beynin üst tabakası hayvanlarda olmayan ve bizim dengeli davranmamızı sağlayan  korteks denilen kaplaması vardır. Sağ tarafı anı yaşar..Sol taraf ise planlananı yasayan içimizdeki sesdir. Amigdala denilen bademi büyüklüğünde her iki kulaklarımızın iç derinliğine denk gelecek şekilde çekirdekler vardır. iki yanlı olan bu çekirdekler bizim korkularımız kaygılarımızın merkez idir.  Fazla detaya girersek biyoloji dersine girmiş olacağız.. Oysa yazının hazırlanış amacı cephe gerisi savaşlarda ,beynin yiyeceklerle, çevresel faktörlerle öngörülebilir halde davranış modellerinin  geliştirilebileceğine katkı sağlamaktır.. Eli yanmayan bebek ,’’sobanın cız’’ olduğunu, elini yaktıktan ve o acıyı amigdalasın da  hissetdikten sonra  anlayacaktır..Psikopatlardaki beyin işlevselliği ile analitik düşünen birisinin beyin sistemi ahlakçı yaklaşan birisinin beyindeki  ar damarı dedikleri yer ,kıskançlığa sebep olan merkez,yüzünüzün kızarması,ellerinizin terlemesi,yalan söyleyen kişinin yutkunması beyindeki merkezler ve salınan hormanlarla ilgilidir. Hangi uzva hangi hormonu salgılatırsan,insanoğlunu  korkutur ya da sevindirirsin.. 

         Beynin için de elektrik taşıyan, kablolar gibi  nöronlar var.. Elektrik şebekesi gibi birbirine temaslarla karmaşık şebeke işliyor.. Tehlike anında, işletim hızı daha da artıyor. Var olan, bilgiyi daha cabuk yakalıyor. Yaş aldıkça , nöronlarda ‘’elektrik kaçağı’’ olunca yada ‘hafıza da zaafiyet ‘’diğer iç organların da  tepkimelerine, anında   cevap veremeyerek ,onlardaki hasarların daha da artmasına sebep olur.Böylece vucut sadece yaş almaz, yaşlanır Beyin sadece kendini değil, vücüdün tüm organlarını ve hatta gelişmiş, bir insan bedeninde ise tüm doğayı ve canlıları koruyan, muhteşem bir yapıdır..       

            BEYİN İÇİN faydalı olanlar, ana rahmine düştüğü andan itibaren , çocuk beyninin, gelişimi ve hafızanın güçlenmesi, annenin aldığı gıdalarla ve onun duygusal atmosferi ile  doğrudan ilgilidir. Ama salt’’ alfabetik vitaminlerle’’ beyin işlevi açıklanamaz. Yiyecek, duygusal atmosfer, Hormonal salınımlar,doğal gıda nın ve gıda zehirlerinin bu salınıma  etkileri BEYİN GÜCÜNÜZÜ  oluşturuyor.. En önemli vitamin B gurubu vitamin ve onun bileşiminde bulunan   FOLİK ASİT   hafızanızın gücüdür.. . Folik ismi ,Latince de yaprak manasına gelen Folum adında türetildiği için  bu ad verilmiştir. Fasulye ıspanak da bol miktarda bulunur

           Zihinsel fonksiyonların mı zayıfladı? Yoksa  aşırı yorgunluk ve stres zihin yorgunluğun da mı  etkili?  Vucudun içinde ‘’binlerce emme basma tulumba gibi sistem var’’ ve sizin psikolojik durumunuz ,egzersiz yapıp yapmanız, vücuda zararlı bir şey almanız, karanlık da kalmanız, oksijensiz ortamda bulunmanız halin de sistem sizden haberli yada habersiz olarak harekete geçiyor..Dikkatli olursanız yaş alsanız da yaşlanmazsınız.. 95 lik vucud cunun vucuduna inanmazsanız internetten bakın ...

           ‘’Basit bir bilgi ‘’hayat kurtarırken, YAŞLANMA  dedikleri, ama bizim yaş alma dediğimiz zamanlarda’’ okside olmamış bir vücut ‘’ile ‘’yitirilmemiş heyecanlar’’’’düşünce gücü’’’’hayal gücünüz’’ ve hatta ‘’deneyimlenmiş bir bağışıklık sistemi’’ ile corona dahil , dize getiremeyeceğiniz , virüs ve mikrop olmayacaktır .

             Beslenme dediğimiz şey, vücudun ihtiyaç duyduğu besin ögelerinin dışarıdan alınmasıdır.. Ama ‘’nasıl olursa olsun değil’’, ‘’ denildiği için değil’’  gerçek ve organik tohum ürünü olan ‘’ORGANİK YİYECEK’’, olduğu için alınmalıdır..

              Türevlerine ‘’kimyasal işlemlerle’’ ayrıştırılarak,elde edilen ürün,’’ istediği kadar hijyen olsun’’ ve hatta ‘’hijyen sağlamak için üretilmiş bir ürün ‘’ olsun ZEHİRİ  yine  zehirdir . Mesela soframızdan eksik etmediğimiz beyaz etmek ,içine katkı bile atılmasa klordioksitle o hale geldi.. Ne oldu PH 8 olan vucud daha asidik hale dönüştü..Vucut yağlanmaya başladı, kandaki oksijen değerin düştü böylece beyne daha az oksijen giderek saflaştın  Klor dioksit unu beyazlaştırmada kullanılırken unutmayın kağıt sanayinde de beyaz kâğıt elde etmek için de kullanılır. Belki beyaz ekmek yemezsiniz bir daha…

            Beyin vücudumuzda küçücük bir alan kaplasa da 1.4 kğ lık yapısına rağmen alınan enerjinin %20 sini tüketir. Oksijen onun en büyük ilacıdır.. 

            Ana rahmine düştüğün andan itibaren Dengesiz ve yetersiz beslenme, beyindeki hücre sayısını ve sinir hücrelerinin gelişimini engelleyerek kalıcı hasarlara bile neden olabilmektedir. Beyin kendini korumak için içki- sigara- uyuşturucu aldığınıza da su salınımı yapar ve kendi hücrelerinin de ölümüne sebep olur. Beyin sulanması deyimi de belki oradan kaynaklıdır. Dengeli ve zehirsiz gıda asitsiz içeceklerle onu korumadığınız da, siz korunmaya muhtaç hale gelirsiniz.. Eskiden insanlar 80 mi görüyordu? 50 yaşın sonunu yakalanlar.. Çok bile yaşadı gözü  ile bakınca beyinleri de eskimiyordu. Hasbelkader ileri yaşa gidenler de ise doğal olmayan ürün yemediklerinden dolayı alzheımer gibi hastalıklar gözükmesdi.

                Rafa düşmüş, raf ömrü uzatılsın diye koruyucu gaz ve renklendiricilerle cazibesi arttırılmış  Trans yağları ve  şekerli ürünlerin tamamı  beyin gücünü ve hafıza gücünü ortadan kaldırdığı gibi insan  psikolojisi üzerinde de olumsuz etkisi vardır.. Gıda boyaları, insan  DNA Yapısında bozulmalara yol açarken öğrenme yetisinde de ve algıda olumsuzluklar oluşturmaktadır. Çocukların  büyük çoğunluğunda , Dikkat eksikliği ve hiper aktivite   bozukluğu vardır.. Mutluluk hormonu denilen dopamin dengesi bozulduğunda, azalınca depreyon hali ,çoğalınca denge problemi oluyor..Ani kişilik değişimleri yaşanıyor.. Denge de tutan ne? SARIMSAK..Uyku hali ile normalleşir.. 

             Aşırı nitrat ve tuz katkılı işlenmiş etlere DİKKAT EDECEKSİN.. Unutma  tuz damarların  büzüşerek beyne oksijen gidişini azaltırken nitrat sebebi ile de görsel ve işitsel  uyarılara tepki zayıflığı oluşturuyor. Beyin gücünü düşürüyor. Kızartmış yağ lar da iyi huylu kolestrole yol açan HDL nin  düşmesine yol açarken kötü huylu kolestrolun LDL  artmasına yol açmaktadır..Kötü huylu olursa ,damarlarda birikintiler kan akışkanlığını ve doğrudan oksijenin beyne  daha az gitmesine yol açıyor.. İyi huylu HDL  dokulardaki kolestrolü toplayarak dışarı atmaya yardımcı oluyor.O zaman deden gibi KUZU  eti yiyecek sin folik asitve B vitamini bombası diğer etler değil sadece kuzu etinde vardır.. Yersen vücudun ve zihnin dipdiri kalır.içtiğin sütün bile mera hayvanı olarak sütü seni bomba haline getirir. bagırsak sistemini yeniler kolit olmazsın.. 

Tarih boyunca Nörüloji beyin lokalizasyonu üzerinde yada   beyin parçaları üzerinde çalışma sahası olarak kullanmış ve beyin bölgelerinin davranış özelıkleri üzerinde durmuştur. Renklendiriciler ile denekler üzerinde davranış ve beyin bölgeleri arasında irtibatlar kurulmaktadır.. .

Salgıbezlerini arttırmak sureti ile sizi lezzt havuzuna düşürmüş gibi davranmanız yol açan katkı maddesi de monosodyum glutamat dır.. Tüketme arzusundan vazgeçmezsiniz. Hani şu patates cipsini yerken kendini durduramayan kız ve erkek çocuğu gibi . Gıa örgütlerini eline lamış çikolat firmaları,etin ve tavuğun suyu diye sıkıştırılmış bombalar vücuda girdiğinde monosodyum glutamatı NÖROTOKSİN  olarak algılıyor. ÇİN TUZU da denen bu katkı OBEZİTE  yi tetikeyerek,bağımlılık ve doyma hissini de bastırarak tüketimi tetiklediği için  insan azmanı embesiller oluşmasına da katkı sağlıyor. Sadece obezlik mi?Alzheimer Parkınson hastalıklarına da sebep oluyor.MSG gördüğün yerde uzak dur..    

Piyasa da bulunan tatlandırıcılar yok edicidir. Sukraloz bir  bomba dır..Farklı aminoasit yapısı sebebi ile vücut bunu tanımaz Karbonhidrat olarak görür  

                 Nereden elde ediliyor. Şeker  kamışından elde ediliyor. Hani bizim pancar üreticilerini öldüren Amerikan firması vardı ya onun anlaşmalı çiftçileri üretiyor.. Aşırı kilo alma sebeplerinde birisi de vücudumuzun tanımadığı bu sukraloz dur .E954 yazısını gördüğün an elinden bırak .İnüsülün dengesini bozuduğu için diabete de  yol açıyor.. Siz şeker ihtiyacını giderdiğiniz diye yiiyorsunuz ama vücut onu tanımıyor. Kendi inüsülünü , vucudun ihtiyacı varmışçasına veriyor .Migreni tetikliyor.Kilo almamak için aldığın tatlandırıcı Yağ çözücü olan leptin ve sistemini bozduğu için yağlanmaya ve kilo almaya başlıyorsunuz .

               Beyazlaştırıcı olarak kullanılan kozmetik sanayi inde ve renklendiriciler de kullanılan titanyumdioksit vücuttan parçalanıp atılamamakta çeşitli organlara geçerek kalmaktadır. Bir kısım ülkelerde  kullanımı yasaklanmıştır. Temizlenebilir kumaşlar nano teknoloji ürünleri nasıl temizlenmekte. Titanyumdioksit onları parçalamakta ve silinebilir hale gelmektedir. Aynı şey vücut içine girdiğinde etkileşime girdiği yapıyı parçalamaktadır.. Neler de var? süt tozu,deterjan,diş macunu gibi kimyasallarda var..  Beyazlatırken kefen beyazlığına da etki ediyor.Nano olarak parçalanmış olması yani 1 metrenin milyarda biri ya da bir tel saçın binde biri oranın da küçültülerek kullanılması onun yapısının bu kadar küçültüğün de daha da değişim göstereceği şekilde açıklamalar getirilmiştir. Uluslar arası kodu   E 171 YAZIYOR SA UZAK DUR.. Fransa Norveç gibi bir kısım ülkelerde kullanımı yasaklanmıştır.

                 Vucudumuzun en muhteşem şebekesi BEYİN İçin B  vitamini ,Omega 3,E vitamini  mutlaka alınması gereken vitaminlerdir. B eksikliğin de kısa süreli hafıza kaybı,dikkat eksikliği sinirlilik gibi haller gözükür. Beyin ve beyin emirlerini uygulayan sinir sisteminde hasarlar oluşacaktır.. Etse kuzu eti başka bombası yok..Balık da bulunan Omega 3 beynin yenilenmesine katkı sağladığı için alınmalıdır.. Öyle böyle değil dondurulmuş mondurulmuş değil doğrudan doğadan olan balık olacak..E vitamini ceviz ve badem de  bulunur ve nimettir. Peki  Beyin hücrelerinin yenilenmesine yol açan KOLİN  nerede var ? Yumurta da .Köy yumurtası amino asit zengini olan yumurta aynı zamanda nörolojik ve zihinsel bozuklukların da önüne geçer

               Mutluluk hormonu dopaminin bağımlık yaratan içki sigara gibi uyarıcılar ,seks faaliyeti arttırdığı gibi bor zengini üzümün katkısı yadsınamaz.. Tatlı tüm içecek ve çikolotalar,beyindeki dopamini Arttırır. Ama fazlası da zarar  olan dopamin de denge tutucu, her zaman şizofren ,uyuşturucu bağımlısı değilseniz sarımsaktır. Eksikliği odaklanamama depressif ataklar,umutsuzluk vardır…Korku ve dehşet duygularını da tetikler.. Bir ceylan ın ani bir ses le irkilmesi tavşanın kaçması hep dopaminin etkisidir. Bor ve dopamın zengini olan üzümün hele de karası çok faydalı dır..Dopamin,duygusal tepkimeler de  beynin sinyal göndericisidir. Hareketler arası koordinasyonu sağlar,yaratıcılığa hizmet eder,hafıza ve öğrenme gücü üzerinde doğrudan etkilidir Algılama gücü ile alakalıdır .  Konsantrasyon bozukluğunu giderdiği gibi hafızayı da geliştirir. Bir bor zengini de elma dır. Seratinin de beynin sinyal göndericisidirNörotranmitter) Dopamın ve serotinin eksikliğinde psikiyastrik sorunlar oluşur Fazlalığı da zarardır. Ani kişilik  değişimler dopamın fazlalığın da gözükür.   

YAŞLANMA

               Alınan besin değerlerinden antioksadanların tafiye edilememesi, yeterince tasfiye edilememesi sebebi ile ortaya çıkan oksidasyonlar, beyne hasar vermektedir. Vucuda bakmadığın da ileri yaşa gelindiğinde nörolojik dejenerasyon,oksitlenme  ile birlikte kendini Alzhemer,Parkinson gibi hastalıkları ortaya çıkmaktadır..  Buna yaşlanma yerine tıb da  OKSİDATİF STRES  denmektedir.

                 Doğru beslenme rejimi  ve hayata sporla bağlı olup olmadığınızla alakalı dır.. Diyelim ki tuzlu yemek seviyorsunuz... Gençken spor yaparken yapsasınız da çalışırken koştururken vücut diğer zehirler gibi ter yolu ile sidikle bunu dışarı atıyordu . Ama  yaş ilerlediğinde ve siz hala tuza devam dediğinizde Nacl(SODYUM KLORÜR)olan tuz,insan kemiğinin ana yapısı olan Ca (kalsiyumla )birleşir ve bunu vücut sidik le dışarı atar ..Kendi kemiğinizi dışarı attığınız içinde doktora gittiğinizde siz kemik erimesi teşhisi konulur.An geldiğin de Bastonla yürümek zorunda kalırsınız .. Çevresel faktörler ve ve beslenme stili ile birlikte çocukluk da değişim elektron mıkroskobu ile gözlemle nırken ,gençlikte ışık miktrokobu ile gözlmenlir ama yaşlandığınızda artık gözle bile değişimler görülür.. Yaş alma dediğimiz yaşlanma aslında vücudun oksidlenmesi dönemidir. Enerji metobolizmasında ki bozulma  ,stres yanıtında bozulma,fonksiyonel olmayan protein birikimi,DNA hasarı, olarak adlandırılmaktadır. Bu sürece enghel olmak beslenme modeli yaşam şekli ile engel olabileceğiniz gibi 3.kişilerde buna olumsuzluk oluşturacak sekılde etki edebilir .

TORUN HALİLİ

( Beyin Şebekesi Ve Elektrik Kaçağı başlıklı yazı HALİLİ tarafından 15.04.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.