Corona covid-19 öncesi çığrından çıkmış kapitalist bir dünya düzeni ve o düzenin içinde harab olmuş bir ekolojik sistemin içinde yaşayan insanlardık.Sadece bu kadar olsa iyi kendi düzenlerini sürdürmek için başka ülkeleri ve o ülkelerin insanlarını hunharca katleden bir batı zihniyetinin sürüklediği güruhtuk.

Yaklaşık üç aydır bir virüs Çinden girip dünyanın içinden geçerek hayatımızı alt üst etti.Sonra hepimizi evlerimize tıktı."Dışarı çıkanı yakarım" diyor.Bir çok senaryolar,şehir efsaneleri ürettik.
Amerika Çin'i,Çin Amerika'yı suçladı.

İlk başlarda tiye aldık.Üzerine komik videolar, şarkılar, şiirler, yazılar yazdık. Öyle ki dünyanın en gelişmiş ülkeleri bile onu ciddiye almadı.O ne yaptı "Siz misiniz beni ciddiye almayan " der gibi kırdı geçirdi ve geçiriyor hala.Uzmanlarca verilen verilere göre , diğer Corona tipi virüslere kıyasla ölüm oranı çok yüksek değil. Lakin, bulaşma ve yayılma hızı çok yüksek.Bu yüzden tüm dünyada toplu karantinalar yaşandı,yaşanıyor. Dünyanın en büyük fabrikaları teker teker kapandı,kapanıyor.

Bu virüsün bizlere bir çok mesajı oldu. Temizlik,sağlık,ev içi yaşam,toplumsal dezanfekte,zengin fakir ayrımsızlığı, paranın pulun değersizliği, paylaşmanın önemi v.s. bir de Adalet.

Evet ! batı zihniyeti öyle bir boyuta gelmişti ki,Müslümana,fakire ve diğer ülkelere yaşama hakkı yoktu. "Hep bana Rabbena diyorlardı".

Hele masum çocuklar ve onların anneleri babaları... onları,bombalar altında inim inim inletti milyonlarcasını ise katlettiler. Yerlerinden yurtlarından ettiler.( Çok şükür ki Türkiye olarak sessiz kalmadık.)
Onların ahı yarına kaldı ama yanımıza kalmadı.Allah öyle bir ceza kesti ki insanlığa ,düşman  görünmüyor  ama var.Hani deistler,ateistler v.s. Bizi yaratan Allah için " Yok" diyorlardı ya. Adına "Doğa" diyorlardı ya. "Var olan şey görünür, görünmüyor sa yoktur" diyorlardı ya.Aslinda onlar da biliyor var olduğunu ama işlerine gelmiyordu.Bu virüs bir nevi onlara da güzel bir cevap oldu.

 Rabbimin "Benim " dediği ve emanet olarak günümüz insanları olarak bizlere verdiği Dünya  gezegenin hali içler acısı idi. Ona ettiklerimize de dayanamadı.
Ekolojk dengeyi alt üst etmiştik çünkü.
Havayı, karayı,denizi aşırı kirlettik.
Masum her türlü hayvanın yaşam hakkını ellerinden aldık.Köklerini kuruttuk. Yeşili ve maviyi griye çevirdik.Dereleri,gölleri kuruttuk.Buzullar bile eridi.
Yaklaşık bir aydır Dünya nüfusunun  yüzde yetmiş beşi evde. Fabrikalar, arabalar, uçaklar,gemiler sustu. Dünya geçici de olsa  derin bir nefes aldı.Uzmanlara göre ozon tabakası kalınlaşmaya bile başlamış.
Atmosfer ve denizler temizlenmeye başlamış. Yaratan mülküne sahip çıktı.Kiracısını bir müddet kapana kıstırdı.Çünkü, onun mutlak adaleti sonsuz du.Bir çok şeyi öbür dünyaya bırakmadı.Hayvanları ve masum çocukların hakkı sorulmalıydı.

Çünkü, atılan bomba sonrası her şeyi yok olan ve ölmeden bir an önce yüzünden akan kanla beraber;  "Sizi Allah'a şikayet edeceğim " diyen o kız çocuğu ile ceseti kıyıya vuran o masumların çığlığı hâlâ arşı âlâda yankılanmakta...İşte!!!

İlahi adalet !
( İlahi Adalet başlıklı yazı AZİZ REMZİ tarafından 4.04.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.