Corona Virüs (Covid-19) adını dünyada duymayan ve bilmeyen kalmadı.

Uzak Doğu ülkesi olan Çin’in Wuhan şehrinde Aralık 2019’da ortaya çıkan ve kısa bir sürede Avrupa, Asya, Avustralya, Amerika ve Afrika kıtasını etkisi altına alan bir salgın hastalığının adıdır.

Dünya genelinde iki yüze yakın ülkede yüz binlerce insana bulaşan ve on binlercesinin ise hayatını kaybetmesine neden olan Corona Virüs salgını ülkemizde de ortaya çıktı.

Sağlık Bakanı Dr. Fahrettin Koca, 11 Mart günü yaptığı basın toplantısında ülkemizde ilk Corona Virüs vakasının tespit edildiğini açıkladı.

İlk vakanın açıklandığı 11 Mart gününden itibaren her akşam geç saatlerde bakan tarafından yapılan ve rutin bir hale gelen açıklamaları bekler olduk.

Açıklamaları izlemeden son bilgileri öğrenmeden uyumadık.

Genelde Hollywood filmlerinde izlediğimiz doğal afetler, salgınlar vb gibi olaylar nedeniyle dünyanın yok oluşa doğru sürüklendiği sahnelerin gerçeğe dönüştüğünü tüm dünya insanlarıyla birlikte ekranlarda izliyoruz.

Her akşam tekrarlanan bu durum beni çocukluğumuza götürdü. 1980’li yıllarda her çocuğun ekran başına kilitlenerek sabırsızlıkla beklediği bir olayı hatırlattı.

Evet, sizlerde hatırladınız değil mi?

TRT ekranlarında “Masalcı Teyze” diye anılan rahmetli Adile Naşit tarafından sunulan “Uykudan Önce” programını izlemeden uykuya dalan bir tane dahi bulamazdınız.

Şimdide Sağlık Bakanı Dr. Fahrettin Koca’nın yapacağı açıklamayı duymadan uyuyamıyoruz.

Uyuyamıyoruz dediysem bakmayın öyle, açıklanan rakamları duydukça bu defa da olmayan uykumuz tamamen kaçıyor.

İşin yoksa kaçan uykunu ara ki bulasın!

Sağa dönersin yok, sola dönersin yok!

Yıllar öncesinde uykusu kaçanlar koyun sayardı, şimdilerde virüs sayar olduk!

Nasıl uykumuz gelsin ki!

11 Mart günü 1 vakamız varken her gün bu sayı katlanarak artmaya devam etti.

16 Mart gününde vaka sayımız 47 ve can kaybımız yokken 17 Mart gününde ise vaka sayımız 98’e yükselirken ilk can kaybımızın da olduğunu öğrendik.

Yazıyı yazdığım 30 Mart gününde ise vaka sayımız 10.827’ye hayatını kaybedenlerin 168’e yükselirken 162 insanımızın ise iyileşerek sağlığına kavuştuğunu öğrendik.

Dünya genelinde ise 787 bin 631 vakadan 37 bin 840’ı hayatını kaybederken 166 bin 434 kişi ise iyileşerek sağlığına kavuştuğu belirtiliyor.

Corona Virüsü ilk olarak Çin’de ortaya çıkmasına rağmen en çok can kaybı İtalya’da olurken en çok etkilenme ise Amerika’da oldu.

Yaşanan virüs salgını nedeniyle gerek ulusal gerekse de uluslar arası birçok sosyal, kültürel ve sportif organizasyonlar iptal edildi.

Ülkemizde de gerek Milli Eğitim Bakanlığı, gerekse de YÖK ile ÖSYM tarafından yapılan eğitimlerin tamamı uzaktan eğitime şeklinde verilirken birçok sınavda ileriki tarihlere ertelendi.

Bugünden yarının ne getireceğini artık kestiremez olduk.

Sözün özü olarak, umarım bu salgını insanlık olarak az bir hasar ve kayıpla atlatırız. Eğer bu salgın kısa zamanda önlemez ve can kaybı milyonları bulacak gibi olursa tarih kitaplarında Milattan Önce (M.Ö) ve Milattan Sonra (M.S) diye başlayan tarih belirtmelerine birde Coronadan Önce (CÖ) ve Coronadan Sonra (CS) eklenecektir.

( Coronadan Önce Cö Coronadan Sonra Cs başlıklı yazı AliHaydar tarafından 1.04.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.