Bir dolu zevklerimiz var. Şu günlerde tüm dünya ülkeleri ve milletleri virüs ile boğuşurken bir çok şeylerden amiyane tabir ile vazcaymış durumdayız... Tabi ki vazcaymak güzel de bazı zevklerimizden de hazcaymak durumundayız aynı şekilde...

Sigara ve alkol sıkılıkla tüketiyorsanız hemen vazcayın. Oldu ki hemen terk edemiyorsanız en azından azaltın ve bırakma moduna girin derim... Bir paket sigara kaç para, bir küçük rakının fiyatı ne kadar, herkes biliyor artık... Hovardalık yapan erkekler de bu işi bir an önce bıraksalar iyi ederler, tabi aynı şey kadınlar içinde geçerli...

Diskolar, barlar kapalı, ancak evinizde içerseniz eğer ki bu ortamda bir şeyler içmeyi düşünüyorsanız. Zaman zaman açık havada spor yapan bayan/erkek gençler veya orta yaşlılar görüyorum, hala işin önemini anlayamadılar sanırım... Sağlık Bakanlığımızı uyarılarına lütfen kulak verelim... Bu işin şakaya gelir bir tarafı yok. Mizah dergilerinde ya da başka platformlarda şakasını bile yapmamak lazım diye düşünüyorum...

Bu iş atlatılsa bile her dalda ki sporcular artık eski kazandıkları astronomik paraları kazanamayacaklar belli ki... Hepimiz lüks yaşantılarımızdan vazgeçeceğiz... Derdimiz geçinmek ve hayatta kalmak olacak... Saatlerce o geri zekalı senaristlerin yazdığı, herkesin birbirine madik attığı, saçma dizileri izlemeyeceğiz. Aile bireyleri belki bir oda da toplanıp geleceğimizin ne olacağını, birbirimize nasıl yardım edeceğimizi konuşacağız...

Milyarlarca lira masraf ile yapılan düğünlerde artık kolay kolay olmayacak. Açlık ve fakirlik alıp başını giderken, bunları yapmaya da cesaret ister artık, her kim olursa olsun... Kimse arabasının lastiklerini yakarcasına caddelerde hava atmaya kalkmayacak. Bu hazlardan, bu ayaklardan vazgeçin artık. Belki dilencilik bile sona doğru yol alacak. Hele de eli yüzü düzgün olup da dilenenlere kimse para vermeyecek, veremeyecek gibi görünüyor bundan sonra...

Bayramlarda çok tatsız ve tuzsuz geçecek. Daha az deniz kenarlarına kaçacak bayramda insanlar. Anne ve babalar daha sık ziyaret edilir olacak. Belki bir çok kişi ramazan orucunu tutarken bile bayağı zorlanacak. Velhasılı dünya dize gelecek bir şekilde... Merhamet duygusu umalım ki artsın. Bu konuda çok da ümitli olmasam da yine de olumlu bir şeylerin olacağını düşünüyorum, virüs tehlikesi geçtikten sonra...

( Sade Vazcaymakla Olmaz Hazcaymak Da Lazım başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 31.03.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.