BULDUK DEDE


   Bulduk Dede yatırı Yenice Köyü yolu üzerinde Uşak'a yukarıdan bakan bir tepe üzerindeydi.Yatırın yanında ki ağaçın dalları bağlı bez parçalarıyla doluydu.Oyuk olan üst kısmında erimiş mum parçaları olurdu.
  Tepenin alt kısmında içinde su bulunan doğal havuz gibi bir kısım vardı .Yazın suyu kaybolurdu.
   Yunanlılar Uşak'ı işgal ettiklerinde toplarını bu tepe üzerine yerleştirirler.Sabah olduğunda top bir tarafa tekerlekler aşağıda olurmuş bunu dede yaptığı söylenir halk arasında.Dede mi içimizdeki gizli kahramanlar mı yaparmış belli değil.
  Bir eşyası kaybolan önce Allah dan sonra Bulduk Dede'den yardım isterlermiş. Halk arasında bir çok kişi kaybolan eşyalarını Bulduk Dede sayesinde buldukları söylenir.
 Türbeleri ziyaret ettiğimde esinlenerek iki şiir yazmıştım.

  TÜRBEDE

Adak mumlarıyla aydınlanır,                                                 ÇÖZÜCÜ
Türbede ki yatır.
Sevdan sardı bedenimi,                                                         Anne;
Umutlarımı artırır.                                                                 Neden yatıra;
                                                                                              Mum yakıyorlar.
Niye geldim ki buraya.                                                        Görmüyorsa yatan,
Bir dilek isterim yaradandan.                                              Elektrik bağlasalar ya...
Kuluydu o yatan,                                                                
Belki onun yüzü suyu hürmetine.

Yazmamışsa kızım seni,
Ne yapsam da fayda etmez.
Kalbime geçiremem sözü,
Sevdan varken başımda...


Türbelerde mum yakmak hıristiyan kaynaklı olsa gerek...



( Bulduk Dede başlıklı yazı HasanÖzaydın tarafından 28.03.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.