Tütsünün ne olduğunu, nelerden tütsü yapıldığını ve tarihi yazacak değilim.

Dünyayı, sağlık, sosyal, kültürel, sportif ve ekonomik olarak kasıp kavuran bir virüse karşı tütsü de koruyucu bir tedbir olabilir mi bunu belirteceğim.

Hemen hemen bütün tütsüler, börtü böceği savıyor. Arıların kovanlarını açarken bile tütsü kullanılıyor. Bazı av hayvanlarını ininden çıkarmak için içeriye tütsü-duman- salınıyor.

Coronavirüsü, temas ettiği yerde uzun süre kalan bir illet. Örneğin, cep telefonlarında beş saat ile üç gün boyunca kalıyormuş. Evlere hapsolsak bile bir şekilde dışarıyla, -sipariş, en yakının gelmesi, v.s gibi- bağlantı oluyor. Onların havaya saldıkları bu virüsü kısa sürede def etmenin bir yolu da tütsü. Bunu ben söylemiyorum. Bir tıp doktoru da söyledi. Öyle uzun uzadıya anlatmaya da gerek yok. Evinizde yoksa bile aktarlardan defne yaprağı, dallı kekik ve adaçayını bir şekilde temin edin. Evinize bir soluk girdiğinde bunlardan birisini hemen yakıp odalarınızı tütsülendirin.  Bu tütsülüklerden en etkilisi defne yaprağıdır. Defne yaprağı, antibakteriyel özellik taşır. Bakterileri kısa sürede bertaraf eder. Ayrıca bu üç tütsülük, nefis koku yayarak insana zindelik ve ruhsal zenginlik verir.

Denize düşen yılana sarılırmış. Şu anda dünya denize düşmüş sayılır. Yılana sarılma durumunda.

Evde, üç beş gün arayla tütsü yapmakla ne kaybedeceğiz ki? Üstelik epey şeyi kazanma olasılığımız var. Bugün, serpmelik kekiki tavada yakarak odaları tütsülettirdim. İlk başta koku ağır gelse de sonrasında zindelik verdi.

Bu konu bugün aklıma geldi.

Söylemesi benden, şifalar sizden…

Veysel Başer

 

  

( Tütsü başlıklı yazı Veysel Başer tarafından 23.03.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.