Günlük yaşamda bu soruyu insan kendine zaman zaman sorar.Neden olmuyor?
Hayat öyle bir süreç ki inişleriyle çıkışlarıyla pek çok ana ve yaşantıya gebe.Bunu biliyoruz.Farkındayız da.Ama bunu bile bile insan her defasında hayal kırıklıkları yaşama nedeniyle hüzünlü bir hal alıyor.

  Doğada var olan ekosistemi düşünelim.Güçlü olan zayıfı yener ya da bilinen başka bir tabirle büyük balık,küçük balığı yer.Her canlı aslında bu durumun farkındadır.Lakin yaşamaya devam eder.Yaşama tutunmaktan asla vazgeçmez.Ama bir gün kaçınılmaz son gelecektir.O zamana kadar yeri gelecek yara alacak,yeri gelecek aç kalacaktır.Hatta bazen güvenli bir ortamda bile uyuma fırsatı bulamayacaktır.Ama yaşamaya,nefes almaya ve bahsettiğimiz ihtiyaçlara sahip olmak için hep çabalamaya devam edecektir.Ama hepimizin bildiği gibi durup bir köşede hiç bir fiiliyatta bulunmadan beklemeyecektir.Neden? Çünkü uğraşıp didindikçe, arayış içinde oldukça bir sonuca ihtiyacına odaklanıp hep o yönde eylemde bulunacaktır.

  İnsanoğlunun bir zaafı iyiden ziyade kötü sonuç odaklı düşünmesidir.Aslında sorunun cevabı bu.Çünkü bizler,tek yönlü değil, çok yönlü düşünüyoruz.Aslında ulaşmak istediklerimiz için çaba sarf etmeye devam ettiğimizde sonuç güzel olacak.Bunun da bilincindeyiz.Ama istiyoruz ki herşey hayal ettiğimiz, planladığımız gibi olsun.Peki sevgili dostum,hayal ettiğin mutluluk planladığın durumda yoksa...Belki de hayallerimizdeki mutluluk, başka bir sonuçla gelecektir.

  İnsanı en çok üzen beklentileriyle gerçeklerin arasındaki farkın çok olması ya da örtüşmemesidir.Ne zaman ki beklentiler azalırsa yaşanacak memnuniyet ve mutluluk da fazla olacaktır.Hayat sadece beklenti içinde olmakla,hayal kurmakla değil;ne kadar engellerle karşılaşılırsa karşılaşılsın,durmadan onların peşinden gittikçe, çalıştıkça anlam ve değer kazanır.Ve o zaman dersin ki:"Gerçekten başardım ve oldu".

  Sevgili dostum hepimizin bir hayali var ve o şu an hepimizin önünde duruyor.Ona doğru ilerlemek, ulaşmak bizim tercihimiz.Şimdi önünde iki seçenek var:Yapmak ve yapmamak.
  Haydi dostum, şimdi durma değil,harekete geçme vakti.Hayallerin seni bekliyor. 🙂
Selametle...
( Neden Olmuyor başlıklı yazı Psikolog tarafından 11.03.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.