BENİM ŞEHİDİM

Oğlum Buğra... 
Artık onu tanıyorsunuz.
Üç yaşında başladı hayal kurmaya ve alternatifsiz, daima "Pilot olacağım" dedi, başka birşey demedi.
Liseyi bitirince kazandığı İÜ Çağdaş Yunan Dili Edebiyatı bölümündeki kaydını dondurup, Amerika'ya dilini geliştirmeye gitti. Orada da boş durmadı ve bu alanda yollar aradı. Sonunda buldu.
Bir gün beni arayıp "Anneciğim ben Marinlere (ABD Deniz Kuvvetleri) katılacağım. Eğitimin sonunda bana pilot olma hakkı verecekler!"
Beynimden vuruldum.
Yani benim oğlum şimdi ABD Askeri mi olacak?
"Oğlum sen kafayı mı yedin? Bir başka ülkenin askeri olarak gidip zavallı insanları mı öldüreceksin. Yarın Türkiye'ye savaş açarlarsa gelip bizi mi bombalayacaksın?
Sen ki karıncayı bile incitmeye çekinen biri olarak, nasıl bir insanı öldürürsün? Hem de bir başka ülke adına! Ya sana birşey olursa? "
Gerçekten çılgına dönmüştüm. 
Şiddetle karşı çıktım ama o beni ikna etmeye kararlıydı.
" Anneciğim ben ölürsem sana bilmem kaç bin dolar verecekler! "
Bu beni daha da sinirlendirmişti.
" Benim bir evladım var, sana birşey olursa ben o parayla bir Buğra alabilir miyim? Amerika'ya feda edecek canım yok benim! 
Hemen pılını pırtını topla ve dön!"
O anları yaşayan ben, şimdi Askerliğe daha farklı bakıyorum.
Askerlik tüm dünyada bir meslek olabilir ama CANIM TÜRKİYEM'de durum böyle değil.
Başka ülkelerde savunma, para karşılığında yapılır; benim ülkemde  en düşüğünden, en üst rütbelisine kadar CAN PAHASINA!
Her birinde aynı anlayış vardır:
"SÖZ KONUSU VATANSA GERİSİ TEFERRUATTIR!"
Şehidi olmayan şehir, mahalle, sokak yoktur. 
Bilmem fark ettiniz mi?
Son günlerde adeta yarışıyor insanlar.
Şehit verdiklerinde Al Bayrağımıza sarılı şehitlerini çoluk çocuk binlerce kişi ebediyete uğurlarken; hüznünü gizlemeye çalışıp, gururunu paylaşıyor.
"Bakın bizim de ŞEHİDİMİZ var!" der gibi.
Bir şeye bedel öderseniz onu daha çok sahiplenirsiniz.
Bu topraklar VATAN olsun diye kanlarını döken ve bize emanet eden Atalarımızın emanetini aynı hassasiyetle gelecek nesillere teslim etmek bizim görevimiz.
ALLAH ASKERİMİZİN POLİSİMİZİN AYAĞINI TAŞA DEĞDİRMESİN!
TÜM ŞEHİTLERİMİZİ MİNNET ve RAHMETLE YAD EDİYORUM 
MEKANLARI CENNET OLSUN.

Saygılarımla
Sebahat Karagöz
07 Mart 2020
( Benim Şehidim başlıklı yazı S.Karagöz tarafından 7.03.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.