1 Oku

 

Yazmak lazım


Anlatmak…


Su neden bulanık, neden değil insanımız uyanık!


Yedi düvel yazıyor her seferinde senaryo, kanıyor insanımız söyleyerek aynı solo!


Eğer dünyada mutlu olacaksan, Kur ’andan başka öğüde kulak verme


Kardeşin ne kadar kötü olsa da kimseyi şikâyet etme, kusur bulma, yalan söyleme, kimseden de çalma!


Ölüm var, ölüm… Yaptığın yanına kâr kalır sanma!


Bilgiyse, keşifse, ışınlamaysa, kâinatı gezmekse… Kur’anda var her anahtar kelime


“Oku…”


Kâinatın sahibi Allah, onu yaratan yazmış Kur ’anı…


“Oku...”


Kim ne diyorsa, dediğini teyit et o yüce kitaptan


Yedi düvel doğru diyor, yaşıyor diye zevk alma hitaptan!


Kurtulacaksın hazır yemekten, tembellikten ve bitaptan!


“Oku…”


Dosdoğru ol, korkma ayıplanmaktan, haykır gerekirse korkma duygulanmaktan!


Kulağına gelen sesleri filtre etmen için öğrenmelisin ama dosdoğruyu!


“Oku…”


Ecdadın kimdir, niçin bu vatanı bize bıraktı, ne fedakârlıklar yaptı?


Bize onlara yapılanın aynıları yapılıyor mu? Onlar bize bu vatanı bıraktı, ya biz… Ya biz ne bırakmalıyız gelecek nesillere? Yoksa çocuğunuz, yeğeniniz, başını okşadığınız yetim mi yok? Biz tarihimizi cahilane eleştirirken onlar gelecekte bize ne diyecekler diye de düşünün! Vatan o kadar değerli ki… O kadar güzel ki… Çıkın dünyayı dolaşın, gözlerinizle görün… Başka ülkeyi kendi vatanınız gibi sevemeyeceksiniz, eminim! Size anlatılan yurt dışı yalanı sona erecek, yedi düvelin vatanının bir değeri kalmayacak bu tecrübenizle. Ama “Okumak” gerekir…


Toprağının her karışında şehit kanı akan, her tarafında ezan okunan, havasında duayla tütsülenmiş bu güzide memleketine sahip çık. Boynunu sadece Allah’a bük… Bizi her konuda esir etmeye çalışan, sömüren, yanlış haberler ve fitneler ile bizi birbirimize düşüren boşluğa düşme… Kıyama kalk ve bu fitneden kurtulmak için,


“Oku…”


Saffet Kuramaz


( Oku başlıklı yazı safdeha tarafından 5.03.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.