Annemden bir anı

" Batıyoruz, salavat getirin(!)"

     Geçen yıl, 86 yaşında aramızdan ayrılan sevgili annemiz Naciye Malkoç'dan, zaman zaman anılar paylaştım sizlerle.
Hafızası, zekâsı, ezberi, mizah anlayışı; ortalamanın çok üstündeydi.
     1950'li yıllar. Dedelerimiz, yakın akrabalarımız, Trabzon'dan, Samsun'un yüksek bir bölgesine göç etmişler.
Memleketle de bağı koparmamak için arada bir, gemi ile gelip gidiyorlar.
O zamanın coğrafik ve teknik şartları, güvenlik açısından, deniz yolu ile seyahat pek uygun değil aslında.
Fakat alternatifi çok olmayınca, ekonomik yönden de uygun olunca bu riski göze alıyorlarmış.
     Annem yine bu deniz yolculuklarından birinde, yakın akrabamız Zelife Teyze ile birlikte, Trabzon"dan Samsun'a dönüyorlarmış. Hava kapalı, fırtınalı, Karadeniz dalgalı, kaptan sevdalı.
Kim takar hava şartlarını, onu denizdeki hamsiler düşünsün. Bu zor şartlar altında yolculuk başlamış. Korkanlar ve kusanlarla birlikte, liman liman sığınarak ilerliyorlarmış. Bir limana yaklaşırken, kaptan yüksek sesle, annemin ne anlama geldiğini anlamadığı, denizcilik terimlerini, yırtınırcasına bağırıp duruyormuş.
Annem ancak bir cümleyi anlayabilmiş:
"Önce kıç sonra dümen! Önce kıç sonra dümen!" 
Annem daha yeni gelin. Zelife Teyzemiz yaşlı ve kulakları zor duyuyor.
Merakla ve telaşla anneme sormuş:
"Bu adam ne diyiii"
Heyecan ve korkuyu yenmek için olsa gerek annem olaya  mizahi bir yaklaşım getirmiş:
"Batıyoruz, hazırlanın ve salavat getirin"
dediğini aktararak, mevcut korkusunu daha da artırmış annem.
Zelife Teyzemiz, hüzünle anneme sarılarak salavat getirmiş ve helallik dilemiş.
Daha sonra bunun bir şaka olduğunu söyleyince, birlikte gülüp neşelenmişler.
Moral ve umutla Samsun'a doğru yol almaya devam etmişler.
    Günümüzde de hayat yolculuğumuz öyle fırtınalı, öyle dalgalı, öyle taşlı çakıllı ki, tedirginlik içinde, taksitle ve süzerek nefes alıyoruz.
     Lütfen birisi çıkıp da şaka olduğunu söylesin. Ya da gelip geçici bir badire olduğunu makul ve yeterli gerekçelerle açıklasın.
Siz yine de, her iki durumda da hakkınızı helal edin dostlar. Hakikat arayışı adına;
bilerek veya bilmeyerek kırdıklarım elbette ki vardır. Bu durum bazen de bilgi/algı/muhakeme eksikliği, alınganlık katsayılarının yüksek olmasından kaynaklanıyor. Ama hepsini sıfırlamak bizim elimizde değil mi?...
Çok yaşayın, hoş yaşayın, verimli ve sevimli yaşayın, korkusuz yaşayın.

Samsun, 03.03.2020
Ali Rıza Malkoç
( Batıyoruz Salavat Getirin başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 3.03.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.