Başlığı bu şekilde atmamın sebebi,her insan için benzer durumlarda var olan engellerin farklılık göstermesidir.Öngörülen engeller,kişinin içinde bulunduğu yaş diliminin ihtiyaçlarına göre çeşitlilik gösterir.Peki bizler işimizde, diyaloglarımızda sorun yaratan noktayı ne kadar farkediyor,var olan asıl engeli ne ölçüde görebiliyoruz?


            İnsanoğlu yapısı itibariyle genellikle bencil düşünmeye meyillidir.Yani hangi durumda olursa olsun kendini iyi hissedecek şekilde düşünce ve davranışta bulunur.Bir soru daha sorayım.Herhangi bir durumda kendini o an haksız veya hatalı gören birini ne sıklıkta gördünüz?Bu tipteki insanların varlığı çok yoğun değildir.Peki buradan nereye varıyoruz?Empatik düşünememe.Bu durum,kişilerin ikili ilişkilerde problem yaşamasına sebep olan bir engeldir. Kaynağı ise bireyin kendisidir.


            Her insan hayal kurup hayaline ulaşmak için çaba gösterir.On üzerinden düşünecek olursak kiminin çabası beş,kiminin çabası sekizdir.Burada çevrenin etkisi en büyük paya sahiptir.Kişi kendine olan inancından,var olan potansiyelinden ziyade insanların dediğine odaklanır.Yapabilecek olsa dahi, eğer artık yapamayacağına kendini inandırdıysa yapamaz.Buradan hangi sonuca varıyoruz?Kararlılık ve özgüven kaybı.Bu durumun asıl kaynağı ne?Yine bireyin kendisi.


            Sevgili dostlar,hayatta engel olarak karşımıza çıkan ne varsa,bizler onları engel olarak gördüğümüz için var.Asıl engel zihnimizde oluşturduğumuz kısır düşünceler.Yani kendimiziz.Eğer bir insan engelleri aşmak istiyorsa, önce kendine engel olmayı bırakmalı.


            Sevgili dostum,kendine engel olmayı bırak.Bırak ki yolun açık, hayallerin gerçek olsun.
            Sevgi ve muhabbetle...

( Hayatta Ki Asıl Engel Nedir başlıklı yazı Psikolog tarafından 2.03.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.