Her gün açsam herhangi gazeteyi yahut pür dikkat dinlesem bir medya haber kanalını, yahut bir diziyi izlesem;

 

Savaş tamtamları,

Aşk dedikoduları,

Coronavirüs vakaları

Trafik kazaları

Pahalılık veryansınları

 Ve eş cinayetleri…

 

Söyleyin kardeşim biz nereye koşuyoruz. Biz neden bu tür haberleri seviyoruz okuyoruz, eleştirmiyoruz. Biz bunları okuduğumuz için haber olmuyor mu?

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2019 yılına ilişkin "Yaşam Memnuniyeti Araştırması" sonuçlarını açıklamış.

Türkiye'de mutlu olduğunu beyan edenlerin oranı 2018'de yüzde 53,4 iken 2019'da yüzde 52,4'e düştü. En yüksek mutluluk oranı yüzde 58,5 ile 65 ve üzeri yaş grubunda görüldü.

En çok sağlıklı olmanın mutlu ettiğini ifade eden bireylerin oranı yüzde 69,9 olarak belirlendi. Bunu yüzde 14,3 ile sevgi, yüzde 9,2 ile başarı, yüzde 4,2 ile para ve yüzde 2,1 ile iş izledi.

Geleceklerinden umutlu olduğunu beyan edenlerin oranı 2019'da yüzde 70 oldu. Kadınlarda bu oran yüzde 70,8 iken erkeklerde yüzde 69 olarak gerçekleşti.


...


Sonuçların bir kısmı yukarıda ki gibi… Eş cinayetlerin ve kadına şiddetin yüksek olduğu haberlerine bakılırsa, bu sonuçlara göre kadınların mutlu olması sanki çelişkili görünüyor. Ya bu eş cinayetleri abartılıyor ya da bilerek bu ön plana çıkarılıyor… Günlerce haber yapılıyor. Bu oran o kadar az ki, bu sonuç ortaya çıkmış. Peki, neden bu kötü haberler hep gazeteleri ve medyayı işgal ediyor? Mutlu olmamızı istemeyen birileri mi var?  


Yazılan, çizilen haberleri yaşayan o kadar az ki… Hep hukuki konular, insan vicdanını yıpratan mevzular… Sonu ne olacak, kim nasıl yaşamış bilinmeyen, varsayımlarla konuyu olduğundan farklı mecralara çeken yorumsal yazılar. Hani Türkiye buymuş desek, kimse mutlu olmaz da… Hani ülkemizde yaşanılamaz deriz.


Amerika’da her an yüzlerce cinayet, yaralama, hırsızlık, kadına şiddet, ırkçılık varken bunun ne kadar azı haber oluyor… Sanki orası yaşanılacak bir ülke imajı ve ön yargısı hâkim kılınıyor. Keza Avrupa’da da durum aynı… Dünyanın her yerinde bu var ama bizim medyamız bu haberleri ortaya dökmekte hünerli… Aynı haberleri günlerce konuşmaktan, eleştirmekten, kusur aramaktan bıkmıyorlar. Herhalde Amerika’da böyle medya olsa, herkes kaçar buradan.


Bizim her şeyimiz güzel, geleneklerimiz, dinsel yaşantımız, yardımlaşmamız, komşuluk ilişkilerimiz… Bizim başka ülkelere göre mutluluk oranımız çok yüksektir. Bu kadar acı ve sıkıntı veren haberlere rağmen, bu kadar terör, darbe, enflasyon ve hayat pahalılığı yaşamamıza rağmen, mutlu olanları sayısı %50’nin üzerinde… Başka ülkelerde bunların olduğunu kıyaslayıp, ne kadar insan mutlu olurmuş ona bakalım. Biz her güzel şeyi, mutluluğu fazlasıyla hak ediyoruz. Bu rakam daha da olumlu olsun inşallah…


Saffet Kuramaz

( Türkiye’mde Mutluluk Seçimleri Kazanmış başlıklı yazı safdeha tarafından 18.02.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.