Köy çocuğu olmamdan mı bilemem Köy Enstitüsü olayına tanımsız ilgi duyarım. İlkokulda II., III. ve IV. Sınıftaki öğretmenim Cilavuz Köy Enstitüsü mezunu bir öğretmendi. Köy, kent yurt içi, özel okul öğretmenliği derken yarıma asra yakın çalıştım. Sevdim bu mesleği… Öğrencilerimi sevdim. Yurdumun çiçeklenmesi için çaba harcadım. Eğitimin paydaşlarıyla iyi ilişkilerim oldu sürekli… Fakat benim ilkokul düzeyindeki öğretmenim kadar başarılı oldum diyemem.

 

         Bir aydınlanma projesiydi Köy Enstitüsü uygulaması. Ne soylu öğretmenler yetişti bu güzide okullarda. Hepsi birbirlerinden değerli birer yıldızdı; yurdumuzu, “gökte yıldız kadar köylerimizi” aydınlatan. Bu okulların hazin sonları ülke sevgisini kalplerinde hisseden her yurtsever insanımız için onanmaz bir acıdır.

 

         Köy Enstitülerde yetişip yazın sanatımıza büyük katkı veren yazarlarımız yetişti. Onların adlarını bile anımsamak gönlüme bir ferahlık verir. Fakir Baykurt, Mahmut Makal, Dursun Akçam, Behzat Ay, Mehmet Başaran, Adnan Binyazar, Emin Özdemir, Talip Apaydın, Ümit Kaftancıoğlu, Yusuf Ziya Bahadınlı, Osman Şahin, Hasan Kıyafet… daha niceleri…

 

         Köy Enstitüleri, köylerimize öğretmen yetiştirmek için açılan okullardı. Öğrencileri köylerimizin en zeki çocuklarıydı. Çağın en modern eğitim yöntemleriyle yetiştiren öğrenciler köylere atanıyordu. Bu öğretmenler sayesinde yurdumuzda az da olsa bir aydınlanma yaşandı…

 

         Köy Enstitülü öğretmenler donanımlı, kişilikli, saygıdeğer öğretmenlerdi. Çoğusunu tanıma mutluluğu yaşadım. Yurdumuzu çağdaş uygarlık düzeyine yetiştirme biricik idealleriydi. Bu ideali okullarındaki nitelikli eğitimle edinmişlerdi.

 

         Köy Enstitüleri öğretmenleri yetkinliğinde bir öğretmen tanıdım, Hüseyin Canerik. Öğretmenimizi 4 yıl özel okulda çalışıp en uzun süre çalıştığım Derince Turgut Reis Okulu İlköğretim Okulu öğretmen arkadaşlarımın bir çay davetinde tanıdım. Almanya’da 6 yıl çalışıp yurda döndüğümde mesleğime daha bir şevkle sarıldım. Çağı yakalamış Almanların düzeyine ancak çok çalışarak yaklaşacağımızı inancıyla yılların bana kazandırdığı tüm deneyimlerle mesleğime daha bir farklı sarıldım. Turgut Reis’de ses getirici başarılara imza attım dersem abartı değil.

 

         Okuldan ayrılalı 4 yıl geçmesine karşın okulun yeni müdürü Hüseyin Canerik Bey hakkımda duygularımı coşturan güzel sözler söyledi. Aramızda dostça bir bağ oluştu kısa sürede. Hüseyin Müdürümüzün ilgisi, gösterdiği yakınlık beni üç yıl okutan ilkokul öğretmenimi anımsattı. Katıksız, çıkarsız güler yüz. Kalpten kalbe akan tanımsız hoş insani duygular yaşadık karşılıklı.

 

 

         Hüseyin öğretmenimiz de Köy Enstitülü öğrencileri gibi yurdumuzun bulutlara yakın kentlere uzak bir köyünde doğmuş. İçindeki okuma, yükselme isteği ve azmi O’nu özlenen bilgi ve deneyimlerle bezeli bir öğretmen yapmış. Şimdi özgeçmişini ve çalışmalarını periyodik olarak izleyelim.

 

        1966 Pülümür (Tunceli) doğumlu. İlkokulu  Mezra Köyü İlkokulu (1., 2., 3.sınıf)  ve Salördek İlkokulunda (4., 5. sınıf) okudu. Kırmızıköprü Ortaokulundan mezun oldu. Ortaöğrenimini Pülümür Lisesinde tamamladı.  Erzincan Eğitim Yüksekokulundan mezun oldu. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında tezli yüksek lisans yaptı. 2009 yılında yapılan yazılı sınavda başarılı olarak yönetici olmaya hak kazandı. Sırasıyla Erzincan/Otlukbeli Boğazlı Köyü, Erzincan/Tercan Esenevler Köyü, Erzincan Söğütözü Köyü, Sakarya  Kayalar Reşitbey, Diyarbakır Şair Sırrı Hanım, Diyarbakır Yahya Kemal Beyatlı, Kocaeli/Derince Pakmaya Huriye Pak, Kocaeli/Derince Turgut Reis İlköğretim Okullarında öğretmen, müdür yetkili öğretmen, müdür yardımcısı, müdür vekili ve müdür  olarak görev yaptı. Evli ve  iki çocuk babasıdır. 

Çalışma Alanları

Küreselleşmenin Eğitim Programı  adıyla yayımlanan kitabının yanı sıra, Eğitimci-Yazar Hüseyin Hüsnü Tekışık’ın Yaşamı, Eğitim Yönetimi ve Denetimine Katkıları adlı yayımlanmamış yüksek lisans tezi bulunmaktadır.  Ders kitapları, eğitim yönetimi ve denetimi,  çocuk yayınları vb. konularla ilgili iki yüz dolayında makalesi yayımlanmıştır.

Bildiri Sunduğu Sempozyum ve Katıldığı Etkinlikler

1.   Öğretmen Sorunları Forumu. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi-İl Millî Eğitim Müdürlüğü,  Kocaeli Grand Yükseliş Oteli, Kasım 2004.

2.   Küreselleşmenin Eğitim  Programı.  Söyleşi,  Ulusal  Eğitim  Derneği, Ankara,  25 Aralık  2004. 

3.   Sosyal Bilgiler Programı ve Öğretimi. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi-Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı, Sabancı Kültür Sitesi,Kayseri, 14-16 Kasım 2005.

4.   Öğretmenler Günü. Panel,  Samsun 19 Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 24 Kasım 2005.

5.   İlköğretim Programı ve Ders Kitapları. Panel, Samsun İl Millî Eğitim Müdürlüğü- Eğitim Fakültesi, Samsun Atatürk Kültür Merkezi, 25 Kasım 2005.

6.   Türk Ulusal Eğitim Felsefesi  ve  Müfredat Değişiklikleri. Ulusal  Eğitim Kurultayı (Prof. Dr. Ergün  Aybars,  Dr. Hüseyin  Kıran,  Prof.  Dr. Önder  Kütahyalı, Prof.  Dr. Mualla  Savaş,  Talim  Terbiye  Kurulundan  Dr. Bahri  Ata), İzmir, 26-27  Kasım  2005.

7.   İlköğretim Programları, ÇYDD Konferans,  Bandırma  Ticaret  Odası   Konferans  Salonu, 9 Nisan 2005.

8.   Ulusal Eğitim Kurultayı. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi, 5 Mayıs 2005.

9.   İlk ve Ortaöğretimdeki Program Değişiklikleri Neyi Amaçlıyor? Ulusal Eğitim Kurultayı, Gazi Üniversitesi Mimar Kemalettin Konferans Salonu, 11-12 Haziran 2005.

10.         Eğitim Programları ve Ders Kitapları. Ulusal Eğitim  Kurultayı,  Kastamonu  Eğitim  Fakültesi- Kastamonu  Meslek     Yüksekokulu, Kastamonu,  3-4  Nisan  2006.    

11.         İlk ve Ortaöğretimdeki Müfredat Değişikliği. Ulusal Eğitim Kurultayı, İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Ord. Prof. Dr. Cemal Bilsel Konferans Salonu, 20-21 Mayıs 2006.

12.         Çocuk Dergileri. Adalet ve Demokrasi Haftası Etkinlikleri Kapsamında Açıkoturum, Çankaya Belediyesi Çağdaş Sanatlar Merkezi, 29 Ocak 2007. 

13.         Ders Kitaplarında Ulusal Eğitim. Ulusal Eğitim Kurultayı, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, İzzet Baysal Kültür Merkezi, 9-10 Mayıs 2007.

14.         Ulusal Eğitim ve Ders Kitapları. Panel, Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 24.11.2007.

15.         Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının İçerik, Dil ve Anlatım Yönünden Değerlendirilmesi.  Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi-MEB Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü, İstanbul,  7–9 Ekim 2009.

16.         Millî Devletin Eğitim Sistemi Işığında 4+4+4. Üçüncü Ulusal Eğitim Kurultayı, Ankara Barosu Eğitim Merkezi Salonu, Ankara, 24-25 Kasım 2012.

17.         FETÖ/PDY Eğitimden Nasıl Tasfiye Edilir? Konferans, Ulusal Eğitim Derneği, Ankara, 1 Ekim 2016. 

18.         MEB´de Özelleştirmeler ve Çözüm Önerileri. Sempozyum,  Çağdaş Sanatlar Merkezi,  Ankara, 7 Ekim 2017. 

        1966 doğumlu olduğuna göre öğretmeniniz, müdürümüz şimdi 54 yaşında… Çalışma alanları, bildiri sunduğu sempozyumlar, katıldığı etkinlikler kendisinin övgüye layık ve özlenen bir öğretmen figürü olduğu apaçık. Ki, arkadaşımız hakkında öğretmen arkadaşlardan hep övgü duydum.

 

        Görevini en iyi biçimde yapan öğrenci, öğretmen ve velilerce sevilen bu öğretmenimiz ne yazık ki artık emekli kervanına katılmış bir eğitim emekçisi. Küstürülmüş. Emekli olmak zorunda bırakılmış.

 

Öykümüz devam edecek. İdealist bir eğitimcinin nasıl meslekten uzaklaşmak zorunda kaldığı anlatılacak.

 

( Acı Bir Öğretmen Öyküsü başlıklı yazı sahara tarafından 11.02.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.