Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 26.01.2020
Okunma Sayısı : 1711
Yorum Sayısı : 1
Cimer'e de iletilen bir öneridir

AFET VE ACİL YARDIM DENİZ HASTANESİ


     Deprem, sel, yangın, fırtına, salgın ve diğer afetlerde anlık müdahalelerde bazen yetersiz kalabiliyoruz.
Daha hızlı ve verimli müdahale için bir öneri sunmak istiyorum.
Şehir hastaneleri gibi, gemi hastaneler inşa edebiliriz.
Deniz sahilinde, limanda olağan dönemlerde de yöre halkına sağlık hizmeti sunabilecek bu deniz hastaneleri, aynı zamanda afet konaklama hizmeti, arama, kurtarma hizmeti de sunabilecektir.
Afet anında her türlü dijital iletişimin kesildiği durumlarda; telefon, internet, telsiz röle istasyonu, gsm baz istasyonu olarak da görev yapabilir.
Teknik laboratuvarlarla desteklenebilir
Akdeniz, ege, marmara, karadeniz bölgelerinde birer adet yapılabilir.
Afetin yoğunluğu ve bölgesine göre, diğer yüzer hastaneler, afet bölgesine anında hareket edebilir.
Böyle bir projenin finansmanı, komşu ülkelerimizle birlikte de sağlanabilir.
Bu vesileyle, yeni  ve pozitif komşu ilişkileri geliştirilebilir.
Doğal afet anında, projeye dahil olan ülkelere de hizmet sunulabilir.
Deniz hastanesi, konaklama tesisi ve acil yardım ekibi; yerel afetin olumsuz şartlarından en az etkileneceğinden,
her an hizmete hazır olacaktır.
     "Korkulu rüya görmektense, uyanık kalmak daha iyidir" diye bir atasözümüz vardır. 15 milyon insanın yaşadığı İstanbul'da, büyük bir deprem bekleniyorsa, bu tehlikeye hazırlık odaklı, insan merkezli ne yapılsa azdır.
     Daha da geliştirilmek üzere, öneri olarak iletir, saygılar sunarım.
26.01.2020
Ali Rıza Malkoç
www.arm.web.tr

Not: önermsiyorsanız lütfen paylaşınız, medyada gündem oluştursun.
( Doğal Afetler İçin Öneri başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 26.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.