ANTAKYA'NIN GURURU
HER ŞEHRE BİR MEHMET OFLAZOĞLU LAZIM

Neredeyse sabaha karşı geldiğim otelde üzerimi bile değiştirmeden düştüğüm  yataktan, telefonun sesiyle uyandım.
Kimin aradığına bakmadan tuşa bastım; çok kibar bir ses bana "Günaydın, hoşgeldin" diyordu.
Arayan geleneksel Antakya Kültür Sanat Fuarı'nın organizatörü, yıllardır telefonda görüşüp, ancak yüz yüze gelemediğimiz  sevgili dostum Mehmet Oflazoğlu'ydu.
Çok kez davet etmişti beni  ama bu güne kısmetmiş bu güzel şehre gelmek ve arkadaşımla karşılaşmak.
"Kahvaltını yap, öğleden sonra görüşelim. Takdir edersin ki çok yoğunum"
Gerçekten de orada kaldığım günler içinde onu ara sıra görebildim.
Kendisiyle sohbet için randevu istedim, üç gün sonra ancak 20 dakika konuşabildik.
Yüreği doğduğu topraklar için atan sevgili arkadaşımın yaptığı iş yalnızca bu değil elbette, aynı zamanda her yıl ULUSLARARASI ANTAKYA FİLM FESTİVALİ'ni de o hazırlıyor.
Birazcık tanımak ve sizlere tanıtmak istedim Mehmet Oflazoğlu'nu.
Hep dile getirdiğim bir savım var; insan doğduğu, havasını soluduğu, çiğnediği, nimetlerinden faydalandığı topraklara borçludur.
İşte tam da bu bilinçte biri Oflazoğlu.
Antakya'da doğmuş ve sonradan İstanbul'a yerleşmiş ama memleketine hizmet için neredeyse yılın yarısından çoğunda bir ayağı hep Hatay'da.
FOTO FİLM SANAT MERKEZİ ve ANSAM KÜLTÜR DERNEĞİ'n de Başkan olarak görev yapıyor.
Sanatla iç içe oluşu sanıyorum benim gibi sizi de şaşırtmamıştır çünkü ANTAKYA tam anlamıyla bir sanat galerisi.
2012 yılında düşüncelerini yerel yönetimle paylaştığında onlardan tam destek almış ve ilk Festivali o yıl gerçekleştirmişler.
Zamanla uluslararası boyuta taşınan etkinlikler, yurtdışında da oldukça rağbet görmüş.
Halkın ilgisi ise inanılmaz boyutta.
Herkes üzerine düşeni yapımak için çırpınıyor. Öyle ki bu topraklara ayağınızı bastığınız andan itibaren onlar sizi  kutsal bir emanet olarak kabul ediyor ve en başta kendinizi çok güvende hissetmenizi sağlıyorlar.
Gece gündüz herhangi bir saatte Antakya sokaklarında korkmadan gezebilirsiniz.  Uluslararası bir festivali tertiplemek hiç de kolay olmuyor.
Oflazoğlu bu konuda diyor ki " Tek kişilik ordu olarak işin mutfağında zorlukları bir başıma göğüslüyorum.
Ne olursa olsun insanın yaşadığı topluma değer katması lazım."
Benim de katıldığım KÜLTÜR SANAT FESTİVALİ'nde çoğu Uluslararası tanınmış ressam olan başta Fatma Elvin Öztürk, Serap İskender olmak üzere 30 sanatçının eserleri sergilendi.
Yine aralarında Galeri Abay (Ayşegül Abay), Corpus Galeri (Ömer Över) gibi tanınmış 24 Galerinin ressamlarının resimlerine Antakya halkının ilgisi büyüktü.
Festivalin onur konukları ise Ressam Bedri Baykam ve Fotoğraf Sanatçısı Ozan Sağdıç'tı.
Festival boyunca miniklere resmi sevdirmek amaçlı Çocuk Çalıştayları yapıldı.
Sevgili kardeşim öğretmen Ersin Kayıkçı gün boyu gelen guruplara rehberlik yaptı. 
Fotoğraflarımızı çeken mehmet Özşimşek ve haberlerimizi yapan Nevzat Yılmaz' a, ulaşımda ve de her türlü hizmette bizlere yardımcı olan Büyükşehir Belediye Başkanı Lütfü Savaş Beyefendi ve  Mehmet Ali Beye  teşekkür etmeden geçemeyeceğim. 
Bunca işlere imza atan birinin elbette zengin olması gerekir diye düşünüyorsunuz değil mi?
Yanılıyorsunuz çünkü Mehmet Oflazoğlu'nun öyle katları, yatları, aman aman parası, lüks arabası falan yok.
Merak edip sordum:
"Bu işten para kazanıyor musun?"
Güldü:
"Herşey para değil, bunca yorgunluğun ardından memleketime ve ülkeme kazandırdıklarımı düşününce mutlu oluyorum. Önemli olan da bu değil mi?
Her yerde benim gibi düşünen 100 kişi olsa, o şehirde herşey daha farklı olur."
Aralık ayında gerçekleşen uluslararası film Festivalinin yorgunluğu geçmeden Nisan'da yapılacak olan Kültür Sanat Festivalinin çalışmaları başlamış bile. 
Ne diyelim; bu çalışkan, kocaman yürekli, Vatan sevdalısı Adamın Allah yardımcısıolsun. 
Gerçekten de her şehre bir MEHMET OFLAZOĞLU lazım.

Saygılarımla
Sebahat Karagöz
21 OOcak 2020
( Her Şehre Bir Mehmet Oflazoğlu Lazım başlıklı yazı S.Karagöz tarafından 22.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.