BİR                BİR RÜYA GİBİ   

Ahmet AYAZ

                           Ahmet AYAZ

      Gaziantep Güneş Gazetesi 21 Ocak 2020

 

 

       Aklımızda, fikrimizde yok iken, bir rüya gibi, bir gün, aniden şairlerimize sürpriz bir davetiye geldi. Erzincan’dan, o zamanın genç bir şairi Adem Yıldırım Beyden. Bindim otobüsün birisine Ceylanın türkülerini dinleyerek Erzincan da otogara indim. Kendi kendime Gaziantep’e bir dönüş bileti alayım dedim ve bileti almak için gişenin önüne yaklaşmakta olsun, baktım ki Halise Tekbaş. Biri birimize kardeşçe sarıldıktan sonra çay ocağının önüne oturup birer simit aldık, birer çay ile halledelim derken, yanı başımızda yakışıklı bir genç. Adem Yıldırım Bey bizi otogardan almak için  gelmiş.

       Adem Yıldırım Bey o günün bilinen şairlerinden 25 kişi çağırmış, fakat biz ancak 18 kişi 4 Aralık 2011 günü bir araya gelebildik. Şemsettin Dervişoğlu (Ağar) ben, Yıldız Gül Toksöz, Gülten  Ertürk, Sabit  İnce, Rahmetli Mehmet  Nacar gibi aklımda kalan  isimlerle. Erzincan’da 4 gece 4 gündüz  geçirdik. Erzincan’ın Belediye Parkının  güzelliğini, Erzincan Şelalesi’ni, Üzümlü İlçesini ve üzümlü ilçesinin  kirazlarını bir türlü aklımdan çıkaramıyorum. Erzincan Şelalesinde resimler çektirdik. Bu Şelale gözümün önünden bir  rüya gibi gelip geçiyor. Belediye Parkının girişindeki çeşme suyu tıpkı bizim marketlerden aldığımız maden suyunun aynısıdır. Allah ne güzellikler, ne nimetler vermiş bu ilimize. Ben bu güzellikleri aşağıdaki bir şiirim ile dile getirmeye çalıştım. Adem Yıldırım Beyin de bizi ağırlaması tam dört dörtlük  idi. Buradan kulaklarını çınlatıyorum. İnşallah bu yazımı okumayı kendisine Allah nasip eder diyorum. “Resmettim Erzincan’ı” isimli şiirim aşağıdadır, buyurun beraber okuyalım diyorum.

 

 RESMETTİM ERZİNCANI

Eski masallardaki bir rüya gibi
Erzincan da,
Erzincan Şelalesindeyim
Şimdi

Uçuşan kelebekleri
Ve sularda dolaşan
Al yanaklı bebekleri
Hayal ederken

Uykuya dalmışım, erken

Akşamın zifiri karanlığında
Zaman ilerlerken
Gönlümde bir gül açtı
Bir yıldız doğdu geceme

Sardı bedenimi bir sızı
Ve zatı muhteremin kızı
Takıldı rüyalarıma

Sol göğsümün altında
Kabına sığmayan bir at,
Kişnedi ve koştu
Sabahlara kadar

Ah Ah…
Ölüme yaklaşıyorum, zaman dar
Olsa da bir türlü
Gitmiyor gönlümden bahar
Canlanıyor hayalimde eski hatıralar

Şaha kalkmış bir deli tay gibi
Ve ilk baharındaki bir kıza
Sarılıp öpüyorum
Rüyalarımda.

Ben Erzincan da
Erzincan Şelalesindeyim
Bir peri masalının filmi oynatılırken

Resmettim rüyalarıma Erzincan’ı
Resmettim rüyalarıma
Erzincan Şelalesini.

Ve filmdeki devleri
Tanrının gazabına uğramış
Küçücük evleri resmettim

Resmettim maden suyu fışkıran
Çeşmelerin başındaki
Şiirimsi ve gül dudaklıları
...
Resmettim Havuzlu Çay Bahçesini
Resmettim rüyalarıma
Resmettim…

KUMRU DERGİSİ
YIL:2011 SAYI:7 SAYFA:11

Ahmet AYAZ

 

( Bir Rüya Gibi başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 21.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.