Misafirlik Durumları,


Hepimiz şu dünyada misafir değil miyiz? Bir de birbirimize gidip geliriz zaman zaman. En kötü misafirlik ise çağrılmadığın bir yere yanlışlıkla ya da bilerek gitmektir... Meşhur sözlerimiz vardır hani hepiniz bilirsiniz misafirlik ile ilgili... ''Misafir umduğunu değil bulduğunu yer.'' derler... Artık ev sahibi size ne ikram ederse, zurnada peşrev olmaz...

Misafir üstüne misafir de çok zor bir durumdur özellikle ev sahibi açısından. Onun da şöyle bir özlü sözü vardır ''Misafir misafiri sevmez ev sahibi de hiç birini sevmez.'' derler... Misafirliğe gittiğiniz zaman, eğer oturmalık misafir iseniz mutlaka büyük ve küçük abdest hacetinizi evinizde giderin derim. Öyle bir durumda ne kötü şey sesli ya da sessiz gaz çıkartmak ve tuvalete gitmektir...

Bir başka husus mutlaka çoraplarınızın yırtık olup olmadığını kontrol edin. Böyle bir durum varsa terlik isteyin. Önünüze getirileni hemen yemeyin, aç gözlü biri sanmasınlar sizi... Çayı da çok fazla içmemenizi tavsiye ederim. Alkollü bir ortamda iseniz onu da fazla kaçırmayın sakın, araba kullanacaksanız eğer.

Küçük çocuklarınız varsa gittiğiniz yerde kırıp dökmemesine dikkat edin. Misafirlikte siyaset konuşmamaya özen gösterin eğer ki karşınızda ki insanları siyasi görüşünü bilmiyorsanız. Havadan sudan sohbet en güzelidir... Havalarda soğudu, sular da klorlu mlorlu nasıl içiyorsunuz, deyip uzattıkça uzatın... Siz kendiniz misafirliğe gittiğiniz zaman hava atmayın ev sahiplerine, onlar size hava atmaya kalkıyorsa da titriyormuş gibi yapın, havanın buz kestiğini anlasınlar...

Özellikle dini bayramlarda misafir misafir üstüne çok gelir ve pişti olur. Biz de şimdi kalkıyorduk cümlesi en çok kurulan cümledir böyle durumlarda... Misafiri bol olan ev de ve misafiri seven insanların evinde bolluk bereket olur da derler büyüklerimiz...

Biz filancalara gidiyoruz çağırdılar, hadi siz de gelin durumları da çok olur misafirlikte... Siz çağrılmadı iseniz samimi olsanız bile gitmemek daha evladır... Baktınız misafirler gece yarılarına kadar oturmakta kararlı siz de sık sık esnemeye başlayın ve ara ara da uykunuz gelmiş gibi gözlerinizi kapatıp açın, herhalde anlarlar misafirler de uyku ihtiyacınız olduğunu... Hadi kalkalım dendiği zamanda, daha oturuyorduk, ne aceleniz var cümlesi size kurulduysa, sakın ha olur o zaman biraz daha oturalım demeyin ki çok ayıp olur gerçekten böyle bir durum...

( Hangi Duruma Göre Neler Yapılır - 5 - başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 21.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.