Tatiller dinlenmek, yorgunluk atmak ve enerji toplamak içindir. Bu bağlanmada, öğrencilerin girdiği yarıyıl tatilinin amacı da budur. Öğrencilerin yoğun geçen bir dönemin yorgunluğunu atmaları ve enerji toplayarak ikinci döneme başlamaları amaçlanmaktadır.

     Bazı anne babalar ve eğitimciler tatili, daha çok ders çalışılması gereken günler olarak görürler ve bu fırsatın kaçırılmaması gerektiğini ifade ederler. Bunun için tatile özel yoğun çalışma programları hazırlanır, çocuklar adeta ders çalışma kamplarına alınır veya alınmak istenirler.

     Tatil, coşkulu, sevinçli ve iç huzuru arttırıcı duyguların yaşanmasını sağlayan zaman dilimi olması gerekirken bazen tam tersi olmakta, öğrenciler yorgun bir zihinle tatilden çıkmaktadır.

     “… Hocam okul açıkken çocuğum günde 6 oturum ders çalışıyordu. Bu tatilde 8-10 oturuma çıkarmayı düşünüyoruz. Sizce de uygundur, değil mi?...” diyen bir anneye katılmadığımı söylediğimde önce duraksamıştı…

     Tavsiyem, öğrenci tatilde kendini yormayacak kadar ders çalışmalıdır. Çok yoğun ve olağanüstü çalışmalar içine girmemeli. Bir dönemin yorgunluğunu atmak, dinlemek ve ikinci dönem için enerji toplamak için etkinlikler yapmalıdır.

     “Çok ders çalışmalısın. Bu tatil senin için bir fırsat. Tatilini ders çalışmak için kullan.” gibi telkinlere, doğal olarak “Tatil benim de hakkım.” tepkisi gelecektir.

     Tatil, tüm ailenin katıldığı aktivitelerle, aile bireyleri arasındaki iletişimi arttırıcı ve aile bağlarını güçlendirici bir zaman dilimine dönüştürülebilir.

     Tatil, çocuğun ahlâk ve karakter gelişimi konusunda bir fırsat olabilir: Birlikte akraba ziyareti, kitap okuyup birlikte tahlil etme, aile sohbetleri, tüm aile üyelerinin katıldığı aktiviteler, manevi yaşam…

     Herşeye rağmen; “Benim çocuğum ders çalışmalı, tatilini ders çalışarak değerlendirmeli, eksiklerini tamamlamalı.” diyorsanız, sizlere tavsiyem, lütfen çocuğunuzu çok yormayın… Çocuğunuz ikinci döneme dinlenmiş, rahatlamış ve enerjik bir şekilde başlasın. Yorgun başlanan bir ikinci dönemde inşallah başarısız olmaz…

     Mutlu ve sağlıklı bir yaşam süreceğiniz bir tatil dileğimle…

Eşref Bolukçu
Psikolojik Danışman
www.esrefbolukcu.com

( Tatil Niçindir başlıklı yazı EşrefBolukçu tarafından 20.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.